رفتن به مطلب
جامعه‌ی برنامه‌نویسان مُدرن ایران

کامبیز اسدزاده

بنیـــان گذار
  • تعداد ارسال ها

    203
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    70

آخرین بار برد کامبیز اسدزاده در 22 آذر

کامبیز اسدزاده یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

292 عالی

4 دنبال کننده

درباره کامبیز اسدزاده

اساتید
توسعه‌ دهنده بَک اِند
توسعه‌ دهنده فرانت اِند
توسعه دهنده فول اِستَک
منتور‌ها و مشاورین
  • تاریخ تولد 12 فروردین 1368

اطلاعات شبکه‌ای

موقعیت

  • شهر
    اورمیه

آخرین بازدید کنندگان نمایه

1,257 بازدید کننده نمایه
  1. کامبیز اسدزاده

    لپ‌تاپ شیمیایی ناسا که به یافتن سیاره دیگر کمک می‌کند

    برای پیداکردن نشانه های حیات در سیاره های دیگر می توان از فضاپیماهای کنونی هم استفاده نمود. اما آنها وسیله اختصاصی این امر نیستند و احتمال دارد نتوانند به درستی این ماموریت را به انجام برسانند. در همین راستا، ناسا به تازگی دستگاهی ساخته تا شواهد درست و کاملی در این مورد بیابد. آنها نام «لپ تاپ شیمیایی» را برای اختراع جدید خود انتخاب کرده اند. این لپ تاپ که در اصل یک ربات محسوب می شود نخستین وسیله ای خواهد بود که به طور اختصاصی برای کشف آمینو اسید و اسیدهای چرب (که عناصر ضروری حیات هستند) در کره های دیگر ساخته شده. این ربات با باتری کار می کند و برای انجام وظایفش به نمونه های مایع نیاز دارد. از آنجا که یافتن مایع در سیارات دیگر چندان آسان نیست، مکانیسم آن مشابه قهوه ساز طراحی شده. به این صورت که از آب داغ برای خارج نمودن عناصر ارگانیک مواد بهره می گیرد. یعنی نمونه مورد نظر به همراه آب درون مخزن آن قرار داده شده و تا 212 درجه فارنهایت گرم می شوند. در آخر، لپ تاپ شیمیایی ناسا، آب حاوی نمونه را با رنگ فلورسنت که به مولکول های آمینو اسید و اسیدهای چرب می چسبد، مخلوط و سپس آنها را به میکروچیپی در داخل دستگاه ارسال می کند تا مولکول ها از هم جدا شوند. در نهایت، دانشمندان با عبور دادن مولکول ها از لیزر، نشانه های حیاتی موردنظرشان را جستجو می کنند. البته لازم به یادآوری است که هر نوع اکتشاف جدید برای عملی شدنش به سال ها زمان نیاز دارند و مریخ نورد جدید ناسا نیز از این قاعده مستثنا نیست و تا سال 2021 میلادی روی سطح هیچ سیاره دیگری (همانند اروپای ژوپیتر یا انسلادوس زحل) فرود نخواهد آمد.البته تا آن زمان هم قرار نیست این دستگاه اختراعی بی استفاده بماند. مثلا می توان از آن برای آزمایش های زیست محیطی یا در صنعت داروسازی برای تشخیص داروی تقلبی بهره گرفت.
  2. کامبیز اسدزاده

    سلام، چرا از انواع نگه‌دارنده‌هایی مثل SwipeView، StackLayout، StackView یا Loader استفاده نمی‌کنید؟ کد‌های زیر رو به عنوان جزء‌ها (Component) در نظر بگیرید: کد مربوط به First.qml import QtQuick 2.11 Rectangle { id: root color: "green" width: 500 height: 500 Text { text: "Component One" } } کد مربوط به Second.qml import QtQuick 2.11 Rectangle { id: root color: "red" width: 500 height: 500 Text { text: "Component Two" } } در نهایت کد مربوط به main.qml به صورت زیر خواهد بود که توسط StackLayout به مدیریت اجزا می‌پردازید: import QtQuick 2.12 import QtQuick.Window 2.12 import QtQuick.Layouts 1.3 import QtQuick.Controls 2.4 Window { visible: true width: 640 height: 480 title: qsTr("Hello World") ColumnLayout { width: parent.width RowLayout { width: parent.width Button { text: "First" onClicked: { layout.currentIndex = 0 } } Button { text: "Second" onClicked: { layout.currentIndex = 1 } } } StackLayout { id: layout currentIndex: 0 //Define First Component First { /*ToDo...*/ } //Define Second Component Second { /*ToDo...*/ } } } }
  3. کامبیز اسدزاده

    مبنای امتیازات مرجع

    مقدمه نقد و بررسی‌ و ارسال نظرات کارشناسی سایت مرجع‌آی‌او استریم با هدف شناساندن هرچه بیشتر و بهتر زبان‌ها و فناوری‌های برنامه‌نویسی به مخاطب و همچنین کمک به تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه‌‌ی تجزیه و تحلیل برنامه نویسی و کسب تجربه می‌باشد که در کنار آن علاوه بر آن، هدفِ این مرجع شناساندن متخصصین به جامعه و به کار گیری تجربیات صحیح و مطلوب به جامعه‌ی استارتاپی کشور است. توضیحات کلی در نقد و بررسی‌هایِ آی او استریم، پیش از خواندن متن سوالات و پاسخ‌ها می‌توانید به طور کاملا خلاصه با نکات مثبت و منفی موضوعات مطرح شده و همچنین نظر کلی اساتید و مراجع را در مورد آن‌ها بررسی کنید. لازم بذکر است دلیل امتیاز دهی تنها نباید مبنا بر اساس حل مشکل باشد! بنابراین امتیاز‌ها باید در زمانی ارسال شوند که از صحت پاسخ و همچنین نتیجه‌ی درست و مستند شده‌ی آن اطمینان شود. نحوه‌ی کار با سیستم امتیاز‌دهی تصویر زیر مربوط به ابزار امتیاز‌دهی است، در صورتی که پاسخ داده شده به سوال شما بر اساس مستندات، منطق و علوم مربوطه صحت داشته و دیگر اساتید آن را تایید می‌کنند می‌توانید در این صورت از ابزار مربوطه برای اعلام نظر خود استفاده کنید. در صورتی که بر اساس مستندات از قبل ثابت شده نظر بر پاسخ منفی باشد از دکمه‌ی فلِش به پایین استفاده کنید. در صورتی که پاسخ مثبت و علمی باشد از دکمه‌ی فلش رو به بالا برای امتیاز مثبت به پاسخ استفاده کنید. بدون هیچ امتیازی دارای امتیاز منفی دارای امتیاز مثبت مطالبی که دارای بیش از ۵ امتیاز می‌باشد به صورت برجسته نمایان خواهد شد. امتیاز به موضوعات، عناوین و فایل‌ها بخش امتیاز به فایل‌ها، تاپیک‌ها و موضوعات بر اساس سیستم امتیاز دهی ستاره‌ای مشخص می‌شود. این امتیاز موجب می‌گردد تا فایل یا موضوع مربوطه بر اساس درجاتی که کسب کرده است بین موضوعات مختلف در سطحی که نیاز است نمایان شوند. بدون امتیاز به موضوع دارای امتیاز به موضوع اعتبار‌ها امتیاز کل کاربر همراه با مرحله‌ای که در آن قرار دارد، نمایش می‌یابد. میانگین اعتبار از کمترین امتیاز ممکن (۲۰-) آغاز شده و به بهترین امتیاز ممکن (۲۰+) ختم می‌شود که توسط واکنش کاربران نسبت به هر یک از فعالیت‌های شما بر روی مرجع خواهد بود. برای مثال در صورتی که شما هرگونه به‌روز رسانی بر روی پست‌های خود، وضعیت خود و دیگر فعالیت‌های خود بر روی مرجع دارید، کاربران دیگر می‌توانند آن را بر اساس برداشت و حِسی که نسبت به آن عمل دارند، یکی از پنج حالت را اعمال کنند که شامل می‌باشد. واکنش به شکلک ناراحت (خنثی) هیچ امتیازی اعمال نمی‌کند. واکنش به شکلک خندان (۱+) یک امتیاز به موضوع یا مطلب شما اعمال می‌کند. واکنش به شکلک سردرگم (خنثی) هیچ امتیازی اعمال نمی‌کند. واکنش به جام (۱+) یک امتیاز اعمال می‌کند. واکنش به ستاره‌ی دنباله‌دار (۱+) یک امتیاز مثبت اعمال می‌کند. واکنش به شکلک قلب (پسندیدن ۱+) یک امتیاز مثبت را اعمال می‌کند. واکنش به قلب شکسته (۱-) یک امتیاز منفی اعمال می‌کند و آن را از امتیاز کل شما کم می‌کند. محیط رقابتی شما می‌توانید به لیستی از بهترین پرچم‌داران، بهترین کاربران و سوابق آن‌ها در مرجع دسترسی داشته باشید و برای بهتر شدن و نشان داده شدن در این لیست با یک دیگر رقابت کنید. همچنین شما می‌توانید اقدام به دنبال کردن یکدیگر و مشاهده‌ی مطالب به صورت برجسته بر اساس طرفداران خود را در اختیار داشته باشید.
  4. کامبیز اسدزاده

    با توجه به پاسخی که در مورد دلیلش یافتید، در تکمیل روش جنابِ @فرهاد شیری روش‌های مختلفی برای تعاریف کلاس‌ها از نوع template در فایل cpp وجود دارد که قبل از C++17 روش زیر یکی از روش‌های رایج است که در آن شما کلاس را با انواع صریح تعریف می‌کنید. کد مربوط به فایل .h به صورت زیر خواهد بود: #ifndef ENTITY_H #define ENTITY_H #include <iostream> #include <string> template<class T> #define ENTITY_INT template class Entity<int>; #define ENTITY_STRING template class Entity<std::string>; #define ENTITY_BOOL template class Entity<bool>; #define ENTITY_DOUBLE template class Entity<double>; /*! * \brief The Entity class */ class Entity { public: Entity(); ~Entity(); /*! * \brief Function * \param t */ void Function(const T &t) const; }; #endif // ENTITY_H همچنین کد مربوط به فایل .cpp به صورت زیر پیاده سازی خواهد شد: #include "entity.h" template<class T> Entity<T>::Entity() { } template<class T> Entity<T>::~Entity() { } template<typename T> void Entity<T>::Function(const T &t) const { std::cout << "T = " << t << std::endl; } ENTITY_INT ENTITY_STRING ENTITY_BOOL ENTITY_DOUBLE روش استفاده: #include <iostream> #include "entity.h" int main(void) { Entity<int> *en = new Entity<int>; en->Function(10); delete en; Entity<double> *en2 = new Entity<double>; en2->Function(2000.23); delete en2; Entity<std::string> *en3 = new Entity<std::string>; en3->Function("Hello, World!"); delete en3; } نکته: در استاندارد ۱۷ استفاده از پارامتر‌های auto نیز برای بهینه نویسی بیشتر مفید هستند.
  5. کامبیز اسدزاده

    تفاوتی که بین struct و class وجود دارد بین دسترسی‌های پیشفرض آنها است؛ در class عضو‌ مربوطه به صورت پیشفرض دارای دسترسی خصوصی (private) بوده و در struct با دسترس عمومی (public) تعریف می‌شوند. در مثال زیر عضو x مربوط به struct به صورت پیشفرض دارای دسترسی عمومی می‌باشد و عضو x مربوط به class دارای دسترسی خصوصی است. struct Demo { Demo() {} int x; }; class Demo { Demo() {} int x; }; در مثال زیر هر دوی ساختار و کلاس مربوط به Demo دارای دسترسی‌های یکسان یعنی هر دو عمومی (public) هستند. struct Demo { Demo() {} int x; }; class Demo { public: Demo() {} int x; };
  6. با سلام، طبق بررسی‌های لازم تغییراتی در گروه‌های کاربری اعمال شده است که از این پس کاربرانی که به عنوان کاربران فعال در حوزه‌ی یادگیری و مشارکت در بحث‌ها فعال می‌کنند از گروه پیش‌فرض کاربران عادی به کاربران رسمی تغییر دسترسی خواهند داشت. طبق آخرین اصلاحیه در سند‌( شرایط کسب مجوز فعالیتی و ارتقا حساب‌کاربری) ، کاربران عضو در این گروه دسترسی لازم برای ارسال تصویر، افزودن امضاء و همچنین عدم نیاز به تایید مطالب توسط مدیریت را خواهند داشت.
  7. کامبیز اسدزاده

    این مورد مرتبط با پلاگین خود Code Snippet در ویرایستار CKEditor هستش و چنین ویژگی‌ برای این ویرایستر نیافتم!
  8. یک مورد جزئی (شماره گذاری در خطوط کُد‌ها) نیز برطرف شد!

  9. کامبیز اسدزاده

    طبق گزارش @قاسم رمضانی منش عزیز، مبنی بر اینکه بلوک کُد بر روی مرجع فاقد شماره گذاری می‌باشد در یک به‌روز رسانی از نسخه‌ی ۹.۱۰ به ۹.۱۳.۱ در پلاگین HilightJS این مورد حل گردید. نمونه خروجی‌: // 'Hello World!' program #include <iostream> int main() { std::cout << "Hello World!" << std::endl; return 0; }
  10. امروز، تمامی پُست‌های منتشر شده توسط من باز نگری شدن! 😋

  11. کامبیز اسدزاده

    این ابزار را برای آن دسته از توسعه دهندگانی که با محیط Visual Studio کار می‌کنند و می‌خواهند از کتابخانه‌ی Qt بر روی این محیط بهره‌مند شوند توصیه می‌کنیم. به کمک این ابزار شما می‌توانید محیط ویژوال استودیو را با کتابخانه‌ی کیوت سازگار نمایید.
  12. کامبیز اسدزاده

    Php

    برای دوستانی که در توسعه‌ی تحت وِب فعالیت می‌کنند، این نسخه از Php را شدیداً توصیه می‌کنیم. چرا که سرعت و عملکرد آن نسبت به نسخه‌های قبلی خود بسیار بهینه و همچنین نسبت به نسخه‌های ۷.۲ و ۷.۱ دارای بهینه‌سازی‌های امنیتی بیشتری می‌باشد.
  13. کامبیز اسدزاده

    Php

    نگارش 7.3.0

    0 دریافت

    پی‌اِچ‌پی ۷ یک نسخه اصلی از زبان برنامه نویسی Php است که نسبت به نسخه‌های قبل انقلابی به وجود آورده است . پس از انتشار PHP5 در سال 2004، این انتشار مهمترین تغییرات در PHP بشمار می‌آید. تغییرات عمده PHP7 را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد: سرعت بیشتر و کارایی بالاتر حذف موارد از رده خارج نسخه‌های پیشین عملگرهای جدید مرتب‎سازی و یک دست نمودن متغیرها و تخصیص مقدار به آن نمایش بهتر خطا و Exception و مدیریت کارآمدتر آن‌ها با استفاده از Engine Exception ویژگی‌های جدید زبانی نوع‎گذاری قوی (strong type scalars)؛ قابلیت مشخص نمودن نوع پارامترهای یک تابع و مقدار برگشتی از آن *شما می‌توانید در این بخش آخرین نسخه‌ی مربوط به آن را دریافت کنید.

    رایگان

  14. نسخه‌ی نهایی Qt Creator 4.8.0 منتشر شد. در این نسخه پشتیبانی از Python یکی از ویژگی‌های خوب آن است. پشتیبانی از ++C و LLVM 7.0 در این نسخه پشتیبانی از LLVM نسخه‌ی ۷.۰ فراهم شده است. همچنین قابلیت‌های دیگری مانند سیستم اشکال زدائی چند-تایی فراهم شده است.
  15. این اینفوگرافیک مسیر همکاری که بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها صورت می‌گیرد را با ارائه آخرین آمارهای KPMG در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نشان‌ می‌دهد. بر طبق این اینفوگرافیک، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ در نهایت در ۴ مدل به همکاری می‌رسند اما این مسیر همواری برای دو طرف نیست و هر یک با چالش‌هایی در این مسیر رویه‌رو هستند. برای مطالعه بیشتر دراین‌باره به فرصتی برای ایجاد یک رابطه برد-برد در قسمت پژوهش‌ها مراجعه کنید.
×