رفتن به مطلب
جامعه‌ی برنامه‌نویسان مُدرن ایران

استارتاپی

  • نوشته‌
    27
  • دیدگاه
    8
  • مشاهده
    2,584

مشارکت‌کنندگان این وبلاگ

درباره این وبلاگ

نوشته‌های این وبلاگ

 

معرفی استارتاپ فانوکس (شیوه‌ای جدید برای بی‌نهایت شدن)

اولین پلتفرم آموزشی چند منظورهٔ بومی اگر شما به دنبال فراگیری مهارت خاصی در زندگی خود هستید، فانوکس بستر مناسبی برای شما است؛ نام فانوکس الهام گرفته از  فانوس دستی است که نماد پیدا کردن  مسیر  و نور راهنما تا رسیدن به مقصد می‌باشد. هدف :  آموزش و یادگیری هوشمند در هر زمان و هر جا برای بهبود زندگی و کسب و کار زبان برنامه‌نویسی : ++C انجین : سِل Cell رابط کاربری: JavaScript، QML و فناوری Qt Quick کتابخانه‌ها : STL, OpenSSL, Curl و Qt سمت سرور: Php7.2 و
 

استارت‌آپ چیست و چگونه راه‌اندازی می‌شود؟

استارتاپ چیست و چگونه راه اندازی می‌شود استارتاپ یا استارت‌آپ یک سرمایه‌گذاری به شکل کارآفرینی است که طی آن یک شرکت نوپا ایده‌ی جدیدی برای کسب‌و‌کار ارائه می‌دهد. طبق تعریف استیو بلنک، پروفسور دانشگاه استنفورد، استارتاپ یک سازمان است که برای پیدا کردن یک مدل کسب‌و‌کار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیرراه‌اندازی می‌شود. البته اختلاف ‌بر سر تعریف استارتاپ زیاد است؛ اما نکته‌ی مشترک در همه‌ی آن‌ها این است که بر اساس یک ایده‌ی خلاقانه و جدید فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود. این ایده‌ها بازار نیازمندی‌ها را هدف ق
 

اینفوگرافی: مراحل مختلف یک استارتاپ چیست و چه زمانی باید به سرمایه‌گذار مراجعه کنیم؟

فاکتورها و شاخصه‌های زیادی برای اندازه‌گیری سایز یک استارتاپ وجود دارد. درآمد سالانه، تعداد اعضای تیم، تعداد شعبه‌ها یا دفاتر، پیچیدگی محصول، میزان تغییر در محصول و مواردی از این دست که شاید بسیاری از آن‌ها حتی به هم وابسته نیز باشند می‌تواند برای تعیین مرحله و ارزش یک استارتاپ مورد اندازه‌گیری قرار گیرد. تا کنون درخواست‌های بسیاری برای دریافت سرمایه و خدمات به سراوا ارسال شده که در این میان موارد متعددی با ذهنیت‌های اشتباه از زمان صحیح مراجعه به Venture Capital همراه بوده است. برای آ
 

معرفی استارت‌اپ شکست خورده ترانوس

استارتاپ ترانوس چندین سال وانمود می‌کرد محصولاتی کاربردی می‌سازد؛ اما درحقیقت، تقلبی بودند و کاربردی نداشتند. این استارتاپ حتی به یکی از یونیکورن‌های سیلیکون‌ولی تبدیل شده بود. معمولا داستان‌های منتشرشده درباره‌ی استارتاپ شکست‌خورده‌ کلی هستند و کمتر پیش می‌آید جزئیات و دلایل آن کامل بررسی شود. اغلب اوقات، دلایل مشترکی به شکست‌ استارتاپ منجر می‌شوند که مهم‌ترین و رایج‌ترین آن دریافت‌نکردن سرمایه‌ی کافی است؛ درنتیجه، استارتاپی که داستان جدیدی حتی در شکست‌خوردن نداشته باشد، معمولا موردتوجه جا
 

شاخص عملکرد کلیدی (KPI)

اگر شما یک تیم را مدیریت می‌کنید، به احتمال زیاد در مورد شاخص‌های عملکرد کلیدی (Key Performance Indicator, KPI) شنیده اید. صرف نظر از این که آیا شما با آنها آشنا هستید و یا هنوز در ذهنتان این سوال وجود دارد که «دقیقا KPI چیست؟»، اجازه دهید قبل از این که به بعضی نمونه‌ها و معادلات نمونه برای مهمترین معیارها برسیم، یک دوره‌ی تجدید نظر کوتاهی داشته باشیم. قبل از پرداختن به تعدادی نمونه، ابتدا KPI را تعریف کنیم. به زبان ساده، KPI نوعی اندازه گیری عملکرد است که به شما کمک می‌کند تا بدانید بخش یا

الهه انصاری

الهه انصاری

 

ساختار شکست کار (WBS)

ساختار شکست کار (Work Breakdown Structure, WBS) یک پروژه‌ی کلیدی قابل ارائه است که کار گروه را به بخش‌های مدیریتی سازماندهی می‌کند. پیکره‌ی دانش مدیریت پژوه (Project Management Body of Knowledge، PMBoK) ساختار شکست کار را به عنوان «تجزیه‌ی سلسله مراتبی تحویل محتوای کار انجام شده توسط تیم پروژه» تعریف می‌کند. ساختار شکست کار به صورت بصری دامنه‌ی کار را به دسته‌های مدیریتی تقسیم می‌کند که یک تیم پروژه می‌تواند درک کند، به طوری که هر سطح از این ساختار تعریف و جزئیات بیشتری را برای ما فراهم می‌کند.

الهه انصاری

الهه انصاری

 

اینفوگرافیک: نقشه راه همکاری شرکت‌های بزرگ با استارت‌آپ‌ها

این اینفوگرافیک مسیر همکاری که بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها صورت می‌گیرد را با ارائه آخرین آمارهای KPMG در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نشان‌ می‌دهد. بر طبق این اینفوگرافیک، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ در نهایت در ۴ مدل به همکاری می‌رسند اما این مسیر همواری برای دو طرف نیست و هر یک با چالش‌هایی در این مسیر رویه‌رو هستند. برای مطالعه بیشتر دراین‌باره به فرصتی برای ایجاد یک رابطه برد-برد در قسمت پژوهش‌ها مراجعه کنید.
 

فرصتی برای ایجاد یک رابطه برد-برد

استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ می‌توانند فرصت‌های بالقوه زیادی از طریق همکاری برای یکدیگر ایجاد کنند. در وضعیت امروز شرکت‌ها که نوآوری محرک کلیدی موفقیت در بلندمدت است، کار با استارت‌آپ‌ها به شرکت‌های بزرگ این امکان را می‌دهد تا بتوانند فناوری‌ها و راهکارهای خدماتی جدید را با هزینه و ریسک کمتر برای عملیات اصلی سازمان توسعه دهند و به‌کار گیرند. همچنین استارت‌آپ‌ها منبعی برای نیروی ماهر تازه‌نفس و ایده‌های جدید هستند که می‌تواند به تحول فرهنگ‌سازمانی کمک کند. در مقابل همکاری با شرکت‌های بزرگ
 

اینفوگرافیک: بررسی وضعیت اشتغال در ایران

وضعیت اشتغال، همواره یکی از موضوعات کلیدی و مطرح در میان سیاست‌گذاران، مجریان و جامعه بوده است. یکی از اهداف کلان توسعه در کشورهای مختلف، کاهش بیکاری و توسعه فعالیت‌های شغلی است. بیکاری یک پدیده مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که رفع آن همواره از دغدغه­‌های اساسی سیاست­‌گذاران و برنامه­‌ریزان بوده است چرا که تا حدودی ثبات یا زوال برخی دولت‌ها در گرو حل بحران بیکاری است. بررسی آمار و اشتغال جز اولین گام­‌های برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال است و هم اینکه نرخ اشتغال یکی از شاخص­‌های کلان اقتصادی
 

اینفوگرافیک: ده ویژگی یک ارزش پیشنهادی عالی

ارزش پیشنهادی درواقع همان دلیلی است که مشتریان، شما را به رقیبانتان ترجیح می‌دهند. شما با ارایه یک ارزش منحصربه‌فرد می‌توانید به‌راحتی کسب‌وکار خود را ارتقا داده و بر رقیبان خود پیشی بگیرید. بنابراین باید چیزی خلق کنید که مشتری محصول یا خدمات شما را به سایرین ترجیح دهد، به آن وفادار باشد و حتی برند شما را به دیگران پیشنهاد کند و این همان مفهوم ارزش پیشنهادی است. در شکل زیر ۱۰ ویژگی یک ارزش پیشنهادی عالی ارایه‌شده است.
 

اینفوگرافیک: بوم تیم اولیه

تیم‌ها زمانی اثربخش هستند که با دقت انتخاب شده باشند، ساختن تیمی قوی به‌صرف زمان نیاز دارد و باید با هوشمندی زیادی انجام شود. می توانید از این بوم برای ساخت تیم مناسب کسب‌وکارتان استفاده کنید.
 

تحریم، تمام مشکل استارت‌آپ‌ها نیست

حمیدرضا احمدیان در پنل تخصصی صادرات اپلیکیشن‌های موبایل در عصر تحریم، گفت: سه مساله صادرات، اپلیکیشن و تحریم موضوعات کلان و مهمی هستند؛ ما در کشورمان حتی باوجود تحریم صادرات داریم و عملکرد ما تا به امروز در بخش صادرات محصولات معدنی و کشاورزی است اما از ظرفیت‌های صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و دانش‌بنیان به‌خوبی توجه نشده و در گام‌های اولیه قرار دارند. مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم در حوزه صادرات فناوری اط
 

نماد اعتماد الکترونیکی چگونه تبدیل به کابوس کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی شد

زمان، اوایل دهه ۹۰ است و چند سال از شروع به کار دیجیکالا و سپس چند فروشگاه اینترنتی دیگر که حالا نامی از آن‌ها شنیده نمی‌شود سپری شده اما هنوز هم مردم به خرید آنلاین اعتماد چندانی ندارند. اندکی بعد نماد اعتماد الکترونیکی متولد می‌شود؛ نمادی که در ابتدای راه به کمک کسب‌وکارهای اینترنتی برای جلب اعتماد عمومی آمد اما در ادامه مسیر، به‌روز شدن را فراموش کرد و به لطف یک مصوبه از سوی بانک مرکزی، تبدیل شد به یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های هر استارت‌آپ و فروشگاه ایرانی. مصوبه بانک مرکزی به شکل خلاصه می

کامبیز اسدزاده

کامبیز اسدزاده

 

اینفوگرافیک: آماده‌سازی سند نوشتاری

مهارت نوشتن یکی از انواع مهارت‌های ارتباطی است. گاهی لازم است با سرمایه‌گذاران، رقبا، شرکا و افراد دیگر، ارتباط نوشتاری یا نامه‌نگاری داشته باشید. اینفوگرافیک زیر مراحل آماده‌سازی یک سند نوشتاری را نشان می‌دهد.
 

اینفوگرافیک: موانع موفقیت استارت‌آپ‌ها در ایران

امروزه استارت‌آپ‌ها، از موضوعات مهم مورد بحث در کشورهای مختلف هستند. یکی از دلایل میزان اهمیت استارت‌آپ‌ها نقش آن‌ها در اقتصاد کشورها و ایجاد مشاغل جدید است. در استرالیا  این حوزه موردتوجه جدی سیاست‌گذاران دولت قرار گرفته است، چراکه پیش‌بینی کرده‌اند در دو دهه آینده، استارت‌آپ‌های حوزه فناوری در حدود ۵۴۰،۰۰۰ شغل جدید در استرالیا ایجاد خواهند نمود. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور نیز نقش استارت‌آپ‌ها را در فضای اقتصادی و توسعه کسب‌وکارها بسیار حائز اهمیت می‌داند. بااین‌حال اکثریت استارت‌آپ‌
 

اینفوگرافیک: مقایسه اکوسیستم‌های کارآفرینی

مقایسه اکوسیستم‌های کارآفرینی جهان و نمایه‌ای از استارت‌آپ‌های ایران اکوسیستم کارآفرینی به افراد، سازمان‌ها و نهادهایی اشاره دارد که محرک یا مانع تصمیم فرد برای کارآفرین شدن بوده و یا بر احتمال موفقیت او در صورت راه‌اندازی کسب‌وکار کارآفرینانه مؤثرند. تصویر زیر اکوسیستم کارآفرینی ایران را در مقایسه با اکوسیستم کارآفرینی ۴ کشور دیگر نشان می‌دهد. همچنین تصویر زیر وضعیت کارآفرینی ایران را بر اساس «شاخص جهانی کارآفرینی» نشان می‌دهد. شاخص جهانی کارآفرینی (GEI) برای به تصویر کشیدن اکوسیستم‌های کا
 

تایید حکم زندان متهم به نقض کپی‌ رایت در ایران

در اتفاقی کم سابقه و پس از پیگیری فراوان شاکی، فردی در ایران به اتهام نقض قانون کپی‌رایت محکوم شده است. در حالی که در بیشتر کشورها کم و بیش مجازات‌هایی مشخص برای مقابله با نقض قانون کپی‌رایت وجود دارد؛ اما در ایران این قانون چندان رعایت نمی‌شود و تاکنون مشاهده نشده است که مجازاتی برای کاربران متخلف در نظر گرفته شود. بر این اساس همیشه شاهد تضییع حقوق ناشران، هنرمندان و مؤلفان هستیم. با این حال در قوانین مربوط به حق مالکیت مفادی وجود دارد که براساس آن چنانچه فردی، قسمتی یا تمام اثر متعلق به د
 

نحوه‌ی تبدیل کسب‌وکار سنتی به استارت‌آپ

امروزه داستان‌های زیادی درباره نوجوانانی شنیده می‌شود که بعد از ساخت یک اپلیکیشن، ثروتمند شده‌اند. بر این اساس، استارت‌آپ‌ها امروزه به بخشی از جریان اصلی رسانه‌ها تبدیل‌شده‌اند. ولی اکثر مردم تفاوت میان این کسب‌وکارها و SME های معمولی (یا همان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط) را نمی‌دانند. بنابراین، قبل از اینکه نکاتی را درباره تبدیل کسب‌وکارهای سنتی به استارت‌آپ مطرح کنیم، باید بدانیم استارت‌آپ چیست. کلمه استارت‌آپ به‌خودی‌خود یعنی «آغاز»، یعنی دست زدن به کاری نو و کسب‌وکاری نو. اگرچه بحث‌های زیا
 

راه‌اندازی پلتفرم ارتباط استارت‌آپ‌های فین‌تک با پلیس فتا

«میلاد جهاندار»، دبیر انجمن فین‌تک ایران خبر از راه‌اندازی یک پلتفرم پیگیری و ارتباط میان استارت‌آپ‌های فین‌تک و پلیس فتا ناجا برای تعامل نزدیک‌تر می‌دهد. او پلتفرمی که یک پل ارتباطی میان استارت‌آپ‌های فین‌تک و پلیس فتا است را راهکاری برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌‌ها می‌داند و از آن به عنوان یک راه ارتباطی امن و سریع یاد می‌کند. جهاندار اشاره می‌کند که پلیس فتا پس از چند جلسه با انجمن فین‌تک و طرح دغدغه‌های دو طرف، دست به طراحی این پلتفرم زده تا ارتباط خود را با استارت‌آپ‌های مالی تقویت کن
 

مروی بر مهندسی نرم افزار ( قسمت پنجم )

نمودار جریان داده خط جریان داده خط فیزیکی جریان داده پردازنده‌ها موجودیت‌های خارجی انباره ( محلی برای جمع‌آوری اطلاعات ) مراحل ایجاد جریان داده رسم دیاگرام متن سیستم مشخص کردن واحد‌های عملیاتی سیستم ( چارت سازمانی ) تعیین چگونگی گردش داده بین موجودیت‌های خارجی و واحد عملیاتی داخلی چ

بهنام صباغی

بهنام صباغی

 

مروی بر مهندسی نرم افزار ( قسمت چهارم )

طرح‌های راهبردی مهندسی نرم‌افزار : نمونه اولیه ( Proposal ) نقشه مدیریت پروژه ( Project Management Plan ) طرح تضمین کیفیت ( Quality Assurance Plan) یافتن واقعیت‌ها در سیستم نرم‌افزاری مصاحبه کاربران بیشتر به نتایج توجه دارند نه منشا کارها کاربران ناآگاهند نسبت به سیستم‌های کامپیوتری تناقض‌گویی کاربراان ارائه راهکار از طرف کاربر پرسش‌نامه : وقتی افراد زیاد و زمان کم است از پرسش‌نامه استفاده می‌کن

بهنام صباغی

بهنام صباغی

 

مروی بر مهندسی نرم افزار ( قسمت سوم )

طرح مسئله در مهندسی نرم‌افزار : از طرف مشتری اعلام شود. از طرف مهندسان نرم‌افزار پیشنهاد می‌شود. proposal : شرکت مهندسی نرم‌افزار آن را ارائه می‌دهد ک در آن نشان می‌دهد که چگونه پروژه طرح مسئله شده را انجام می‌دهد . مواردی که در proposal موجود است : دامنه ، تعریف مسئله و حدود و ثغور (حوزه‌های مسئله ) تهیه شرح کاملی از مسئله تهیه اهداف (اطلاعاتی که سیستم فراهم می‌کند) تعیین بودجه تعیین منابع برای اجرای پروژه زمان بندی انجام پرو

بهنام صباغی

بهنام صباغی

 

مروی بر مهندسی نرم افزار ( قسمت دوم )

تحلیلگرهای مهندسی نرم‌افزار : تحلیل‌گر سطح 1 تحلیل سیستم 30٪ کدنویسی 70٪ تحلیل‌گر سطح 2 تحلیل سیستم 50٪ کدنویسی 50٪ تحلیل‌گر سطح 3 تحلیل سیستم 70٪ کدنویسی 30٪ تحلیل‌گر ارشد تحلیل سیستم 60٪ کدنویسی 10٪ مدیریت پروژه 30٪ تعریف سیستم :  به مجموعه‌ای از عناصر گفته می‌شود که کنار هم قرار گرفنه‌اند ، دارای ورودی‌های مشخص ، پرداز

بهنام صباغی

بهنام صباغی

 

مروی بر مهندسی نرم افزار ( قسمت اول )

مهندسی : عبارت است از تحلیل ، طراحی ، ساخت ، بررسی و مدیریت نهادهای فنی واجتماعی . سوالاتی که یک مهندس باید پاسخ بدهد: چه چیزی باید حل شود ؟ چه ویژگی هایی باید مورد بررسی قرار بگیرد ؟ نهاد چگونه بنا شده است ؟ از چه روشی برای کشف خطا استفاده شود ؟ پشتیبانی به چه صورتی انجام شود ؟ نرم افزار : عبارت است از محصولی شامل برنامه ، مستندات و داده‌ها نیاز های مشتری به سه دسته تقسیم می‌شوند: نیازهایی که اگر پاسخ داده نشوند رضایت‌مندی مشتری به صف

بهنام صباغی

بهنام صباغی

 

معرفی کتاب با «سرنوشت خرید» نخستین تاثیر

نویسنده: جیم لسینسکی مترجم: نگین احقربازرگان ناشر: ترانه پدرام تعداد صفحه: ۱۲۸ صفحه قطع: رقعی بها: ۲۵‌هزار تومان   بیشتر ما از اهمیت لحظه بحرانی حضور خریدار در فروشگاه در کنار قفسه‌های محصول مطلع هستیم. نویسنده کتاب، به این لحظه «لحظه سرنوشت» می‌گوید. او معتقد است که مصرف‌کنندگان امروزی قبل از آن‌که به فروشگاه بروند، اطلاعات بسیاری درباره محصول دارند و این اطلاعات را از منابع آنلاین مختلف به دست می‌آورند که به آن "ZMOT" یا «لحظه صفر» گفته می‌شود
×
×
  • جدید...