ثبات یک اصل اساسی در زندگی و طراحی است. بدون آن نمیتوانیم ادامه دهیم. اگر از عهدهی اعمال آن برآیید، حتی سختترین مشکلات نیز از بین خواهند رفت! ثبات یکی از اصول طراحی است که دوست داریم به طور مرتب آن را نقض کنیم. من نیز در انجام این کار مقصر هستم و به آن افتخار نمیکنم. پیش بردن کامل کارها به صورت خلاقانه میتواند به راحتی این اصل طراحی را زیر پا بگذارد. موضوع مورد مطالعه پیرامون اصل ثبات در طراحی بسیار زیاد است. من تمام تلاش خود را برای بیان مهمترین نکات آن خواهم کرد. در ادامه میتوانیم یاد بگ
به نظر شما قلم یا هما فونت در طراحی رابط کاربری چقدر اهمیت دارد؟ ممکن است با خود بگویید طراحی و حل مشکلات نرمافزاری و در نهایت اجرای درست کدهای نوشته شده اولویت بسیار بیشتری دارد و از این نظر برای مشتری کافی است! من تأکید میکنم این تفکر کاملاً اشتباه و بر خلاف قوانین UX خواهد بود. چرا که اولین واکنشی که کاربر شما با محصول خواهد داشت بازخوردهای مربوط به ظاهر، مکانها، چیدمان، قلم و در کل رابط کاربری آن خواهد بود.
اگر شما به این فکر کنید که تنها با یک ظاهر عادی و کدهای بکاندی بسیا
محبوبیت روزافزون تجربه کاربری به عنوان یک حرفه لزوماً به معنای این نیست که همه چیز برای تیمهای تجربه کاربری در گروههای توسعهٔ شرکتی امیدوارکننده است. هنوز هم تمایلی به فرض وجود دارد که «طراحی» تنها بخشی از نقش تجربه کاربری است که دارای اهمیت است. این فرض اغلب منجر به تشکیل تیمهایی میشود که نمیتوانند وظایف خود را به طور مؤثر در قبال سازمان انجام دهند. برای ارائهٔ مزایای سازمانی (و در نتیجه بازگشت سرمایه، Return of Investment) تیم به مجموعهای از مهارتهای فراتر از طراحی ساده با تسلط بالا
همان طور که میدانیدسرعت لود سایت در سئو خیلی خیلی کمک میکند و باعث میشه سایت شما از نظر گوگل امتیاز بالاتری بگیرد
شرکت هایی که درزمینه وب و وی پی اس و.. در ایران فعالیت میکنن با تبلیغات وسیع مثل( این خدمات ما ssdدارد و لود بالایی دارد )مارا گمراه کنند چون90درصد میزبان های وب اطلاعات درستی در مورد پینگ و سرعت لود سایت نمیدهند و شما مجبور هستید که یک تعرفه بخرید بعد از خرید تازه متوجه میشید که این هاست اصلا سرعت پینگ مناسبی ندارد
من در این آموزش میخوام روشی رو بهتون یاد بدم که قبل از خر
ما متوجه شدهایم که بسیاری از محققان حوزهٔ تجربه کاربری برای اولین بار هنگام شروع کار با طراحی تجربه کاربری سوالات و نگرانیهای مشابهی دارند. بنابراین، فکر کردیم که برای جمع آوری تعدادی از اصول مهم مورد نیاز محققان این حوزه، برخی از متداولترین سوالات را مطرح کنیم. البته این مطلب راهنمای کاملی برای تحقیقات تجربه کاربری نیست (تعدادی منابع نسبتاً سنگین و حجیم خارج از این مطلب وجود دارد) اما این مقاله یک نقطهٔ شروع خوب برای پاسخگویی به برخی از سوالات به ظاهر آزار دهندهٔ تجربه کاربری است.
ترکیب
تا کنون در مجموعهٔ مقالات اصول طراحی، در مورد تعادل و رنگ صحبت کردیم. در این بخش این روند را با موضوع تضاد (Contrast) ادامه میدهیم.
تضاد هنگامی رخ میدهد که دو عنصر در یک صفحه متفاوت باشند. به عنوان مثال، تضاد میتواند خودش را در رنگهای متنوع بین متن و رنگ پس زمینه نشان دهد. یا یک عنوان بزرگ و درشت در کنار یک فونت sans-serif برای متن بدنه باشد. یا میتواند تفاوت بین یک گرافیک بزرگ و یک گرافیک کوچک باشد و یا ترکیب یک بافت خشن با بافت ظریف که یک تضاد قابل توجهی ایجاد میکند. چشمان ما علاقه
از سری مقالات اصول طراحی رابط کاربری با موضوع مهم و کلیدی رنگ در خدمت شما هستیم. در این مقاله، نگاهی به نحوهٔ استفاده از طرحهای رنگی در ایجاد بازخورد مطلوب برای طراحی شما خواهیم داشت. رنگ بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما است. طبیعت از رنگ برای هشدار دادن به شکارچیان بالقوه، جذب گرده افشانها، جذب همسران و نشان دادن میوهٔ آماده برای خوردن استفاده میکند. هر کسی که ماشینی را در یک شهر رانندگی میکند، قوانین ترافیکی را که توسط قرمز، سبز و نارنجی تعریف شده است دنبال میکند. همین رنگ ها کافی هستند و نیا
در این مقاله، ما یک فرایند طراحی UX و همچنین ترتیبی را که در آن مراحل خاص این فرایند باید انجام شود، تعریف میکنیم و خواهیم دید که چه روشهایی میتواند توسط طراحان UX در هر فاز استفاده شود.
فرایند UX چگونه فرایندی است؟
پاسخ این سوال به برخی مسائل بستگی دارد. فرایند طراحی UX چیزی است که تمام فعالان حوزهٔ طراحی آن را انجام میدهند البته هر کسی به شیوهٔ متفاوت! چراکه فرایند UX به شدت به خود پروژه بستگی دارد. پروژههای مختلف نیاز به رویکردهای متفاوت دارند؛ رویکرد یک وبسایت شرکتی متفاوت از
تکنولوژی REST (REpresentational State Transfer)، یک سبک معماری برای توسعهٔ وب سرویسها است. معماری REST به دلیل سادگی و استواری بر پایه سیستمهای موجود و ویژگیهای HTTP به منظور دستیابی به اهداف آن، بر خلاف ایجاد استانداردها، چارچوبها و فناوریهای جدید، محبوب است.
مزایای معماری REST
یکی از مزیتهای اصلی استفاده از این معماری، هم از جنبهٔ سرویس گیرنده و هم از جنبهٔ سرور، تعاملات مبتنی بر REST است که برای هر فردی که با پروتکل HTTP آشنایی دارد، بسیار ساده است. برای مثال، تعاملات مبتنی بر
«بخش اول»
API مخفف Application Programming Interface است. API یک واسط نرم افزاری است که به دو برنامه اجازه میدهد تا با یک دیگر صحبت کنند. هر بار که از برنامهای مانند فیس بوک استفاده میکنید، یا یک پیام فوری ارسال میکنید، و یا آب و هوا را بر روی تلفن خود بررسی میکنید، در واقع از یک APIکمک میگیرید.
یک نمونه از کاربردهای API چیست؟
هنگامی که از یک برنامهٔ کاربردی بر روی تلفن همراه خود استفاده میکنید، برنامه به اینترنت متصل میشود و دادهها را به یک سرور ارسال میکند. سپس سرور
«بخش دوم»
در پست ۷ گام برای تبدیل شدن به یک طراح موفق UI/UX به طور خلاصه به اصول طراحی رابطهٔ کاربری اشاره کردیم. در این بخش قصد داریم در مورد اصل تعادل (Balance) صحبت کنیم.
هر طرح با یک صفحهٔ خالی یا فضای خالی آغاز میشود. هنگامی که یک عنصر اضافه میکنیم، قرار دادن آن میتواند تعیین کند که طراحی تا چه حد موفق خواهد بود. طراحی موثر ارتباطات و علاقهٔ بیننده را بنا میکند؛ خواه این طراحی به صورت چاپ شده و یا به صورت صفحات وب باشد. در یک طرح وب معمولی، طراح باید لوگو، متن، عکس یا تصویر را جای
زمان همیشه به عنوان یک فاکتور اساسی و حساس در پروژهها به حساب میآید. در این مقاله قصد داریم ببینیم که چگونه میتوانیم 90 درصد از وقت خود را طی جریان پروژه صرفه جویی کنیم. یکی از ابزارهایی که برای این منظور وجود دارد، Figma است. با استفاده از این ابزار در طول فرآیند طراحی UI/UX میتوانیم چندین ساعت در کارمان صرفهجویی داشته باشیم و جریان طراحی را عمیقا متحول کنیم.
Figma علاوه بر بصری بودن، یک پکیج کامل است که قابلیت کار بر روی تمامی مراحل فرآیند طراحی را برای ما فراهم میسازد: رسم وایرفریم
«بخش اول»
در این مطلب از تجربیات طراح موفق خانم Nicole Saidy استفاده خواهیم کرد. ایشان بخاطر سوالات زیادی که از جانب برنامهنویسان متعدد، مدیران بازاریابی و افراد مختلف دیگری مطرح شده بود این مقاله را براساس تجربیات شخصی خود تنظیم کردند. ادامهٔ مطلب را از زبان خودشان میشنویم.
«چگونه شروع کنم؟»
این سوال من را به زمانی میبرد که برای اولین بار کار خود را آغاز کردم. 7 سال پیش، من در اولین روز اولین کار طراحیام بودم. در مقابل یک فایل فتوشاپ خالی در iMac نشسته ام (در آن زمان یک کارب