تا کنون در مجموعهی مقالات اصول طراحی، در مورد تعادل و رنگ صحبت کردیم. در این بخش این روند را با موضوع تضاد (Contrast) ادامه میدهیم.
تضاد هنگامی رخ میدهد که دو عنصر در یک صفحه متفاوت باشند. به عنوان مثال، تضاد میتواند خودش را در رنگهای متنوع بین متن و رنگ پس زمینه نشان دهد. یا یک عنوان بزرگ و درشت در کنار یک فونت sans-serif برای متن بدنه باشد. یا میتواند تفاوت بین یک گرافیک بزرگ و یک گرافیک کوچک باشد و یا ترکیب یک بافت خشن با بافت ظریف که یک تضاد قابل توجهی ایجاد میکند. چشمان ما علاقه
از سری مقالات اصول طراحی رابط کاربری با موضوع مهم و کلیدی رنگ در خدمت شما هستیم. در این مقاله، نگاهی به نحوهی استفاده از طرحهای رنگی در ایجاد بازخورد مطلوب برای طراحی شما خواهیم داشت. رنگ بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما است. طبیعت از رنگ برای هشدار دادن به شکارچیان بالقوه، جذب گرده افشانها، جذب همسران و نشان دادن میوهی آماده برای خوردن استفاده میکند. هر کسی که ماشینی را در یک شهر رانندگی میکند، قوانین ترافیکی را که توسط قرمز، سبز و نارنجی تعریف شده است دنبال میکند. همین رنگ ها کافی هستند و ن
در این مقاله، ما یک فرایند طراحی UX و همچنین ترتیبی را که در آن مراحل خاص این فرایند باید انجام شود، تعریف میکنیم و خواهیم دید که چه روشهایی میتواند توسط طراحان UX در هر فاز استفاده شود.
فرایند UX چگونه فرایندی است؟
پاسخ این سوال به برخی مسائل بستگی دارد. فرایند طراحی UX چیزی است که تمام فعالان حوزهی طراحی آن را انجام میدهند البته هر کسی به شیوهی متفاوت! چراکه فرایند UX به شدت به خود پروژه بستگی دارد. پروژههای مختلف نیاز به رویکردهای متفاوت دارند؛ رویکرد یک وبسایت شرکتی متفاوت
تکنولوژی REST (REpresentational State Transfer)، یک سبک معماری برای توسعهی وب سرویسها است. معماری REST به دلیل سادگی و استواری بر پایه سیستمهای موجود و ویژگیهای HTTP به منظور دستیابی به اهداف آن، بر خلاف ایجاد استانداردها، چارچوبها و فناوریهای جدید، محبوب است.
مزایای معماری REST
یکی از مزیتهای اصلی استفاده از این معماری، هم از جنبهی سرویس گیرنده و هم از جنبهی سرور، تعاملات مبتنی بر REST است که برای هر فردی که با پروتکل HTTP آشنایی دارد، بسیار ساده است. برای مثال، تعاملات مبتنی
«بخش اول»
API مخفف Application Programming Interface است. API یک واسط نرم افزاری است که به دو برنامه اجازه میدهد تا با یک دیگر صحبت کنند. هر بار که از برنامهای مانند فیس بوک استفاده میکنید، یا یک پیام فوری ارسال میکنید، و یا آب و هوا را بر روی تلفن خود بررسی میکنید، در واقع از یک APIکمک میگیرید.
یک نمونه از کاربردهای API چیست؟
هنگامی که از یک برنامهی کاربردی بر روی تلفن همراه خود استفاده میکنید، برنامه به اینترنت متصل میشود و دادهها را به یک سرور ارسال میکند. سپس سرور
«بخش دوم»
در پست ۷ گام برای تبدیل شدن به یک طراح موفق UI/UX به طور خلاصه به اصول طراحی رابطهی کاربری اشاره کردیم. در این بخش قصد داریم در مورد اصل تعادل (Balance) صحبت کنیم.
هر طرح با یک صفحهی خالی یا فضای خالی آغاز میشود. هنگامی که یک عنصر اضافه میکنیم، قرار دادن آن میتواند تعیین کند که طراحی تا چه حد موفق خواهد بود. طراحی موثر ارتباطات و علاقهی بیننده را بنا میکند؛ خواه این طراحی به صورت چاپ شده و یا به صورت صفحات وب باشد. در یک طرح وب معمولی، طراح باید لوگو، متن، عکس یا تصویر را
زمان همیشه به عنوان یک فاکتور اساسی و حساس در پروژهها به حساب میآید. در این مقاله قصد داریم ببینیم که چگونه میتوانیم 90 درصد از وقت خود را طی جریان پروژه صرفه جویی کنیم. یکی از ابزارهایی که برای این منظور وجود دارد، Figma است. با استفاده از این ابزار در طول فرآیند طراحی UI/UX میتوانیم چندین ساعت در کارمان صرفهجویی داشته باشیم و جریان طراحی را عمیقا متحول کنیم.
Figma علاوه بر بصری بودن، یک پکیج کامل است که قابلیت کار بر روی تمامی مراحل فرآیند طراحی را برای ما فراهم میسازد: رسم وایرفریم
«بخش اول»
در این مطلب از تجربیات طراح موفق خانم Nicole Saidy استفاده خواهیم کرد. ایشان بخاطر سوالات زیادی که از جانب برنامهنویسان متعدد، مدیران بازاریابی و افراد مختلف دیگری مطرح شده بود این مقاله را براساس تجربیات شخصی خود تنظیم کردند. ادامهی مطلب را از زبان خودشان میشنویم.
«چگونه شروع کنم؟»
این سوال من را به زمانی میبرد که برای اولین بار کار خود را آغاز کردم. 7 سال پیش، من در اولین روز اولین کار طراحیام بودم. در مقابل یک فایل فتوشاپ خالی در iMac نشسته ام (در آن زمان یک کار