رفتن به مطلب
جامعه‌ی برنامه‌نویسان مُدرن ایران

کامبیز اسدزاده

بنیـــان گذار
  • تعداد ارسال ها

    201
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    69

آخرین بار برد کامبیز اسدزاده در 21 آذر

کامبیز اسدزاده یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

288 عالی

4 دنبال کننده

درباره کامبیز اسدزاده

اساتید
توسعه‌ دهنده بَک اِند
توسعه‌ دهنده فرانت اِند
توسعه دهنده فول اِستَک
منتور‌ها و مشاورین
  • تاریخ تولد 12 فروردین 1368

اطلاعات شبکه‌ای

موقعیت

  • شهر
    اورمیه

آخرین بازدید کنندگان نمایه

1,242 بازدید کننده نمایه
  1. کامبیز اسدزاده

    مبنای امتیازات مرجع

    مقدمه نقد و بررسی‌ و ارسال نظرات کارشناسی سایت مرجع‌آی‌او استریم با هدف شناساندن هرچه بیشتر و بهتر زبان‌ها و فناوری‌های برنامه‌نویسی به مخاطب و همچنین کمک به تصمیم‌گیری در رابطه با نحوه‌‌ی تجزیه و تحلیل برنامه نویسی و کسب تجربه می‌باشد که در کنار آن علاوه بر آن، هدفِ این مرجع شناساندن متخصصین به جامعه و به کار گیری تجربیات صحیح و مطلوب به جامعه‌ی استارتاپی کشور است. توضیحات کلی در نقد و بررسی‌هایِ آی او استریم، پیش از خواندن متن سوالات و پاسخ‌ها می‌توانید به طور کاملا خلاصه با نکات مثبت و منفی موضوعات مطرح شده و همچنین نظر کلی اساتید و مراجع را در مورد آن‌ها بررسی کنید. لازم بذکر است دلیل امتیاز دهی تنها نباید مبنا بر اساس حل مشکل باشد! بنابراین امتیاز‌ها باید در زمانی ارسال شوند که از صحت پاسخ و همچنین نتیجه‌ی درست و مستند شده‌ی آن اطمینان شود. نحوه‌ی کار با سیستم امتیاز‌دهی تصویر زیر مربوط به ابزار امتیاز‌دهی است، در صورتی که پاسخ داده شده به سوال شما بر اساس مستندات، منطق و علوم مربوطه صحت داشته و دیگر اساتید آن را تایید می‌کنند می‌توانید در این صورت از ابزار مربوطه برای اعلام نظر خود استفاده کنید. در صورتی که بر اساس مستندات از قبل ثابت شده نظر بر پاسخ منفی باشد از دکمه‌ی فلِش به پایین استفاده کنید. در صورتی که پاسخ مثبت و علمی باشد از دکمه‌ی فلش رو به بالا برای امتیاز مثبت به پاسخ استفاده کنید. بدون هیچ امتیازی دارای امتیاز منفی دارای امتیاز مثبت مطالبی که دارای بیش از ۵ امتیاز می‌باشد به صورت برجسته نمایان خواهد شد. امتیاز به موضوعات، عناوین و فایل‌ها بخش امتیاز به فایل‌ها، تاپیک‌ها و موضوعات بر اساس سیستم امتیاز دهی ستاره‌ای مشخص می‌شود. این امتیاز موجب می‌گردد تا فایل یا موضوع مربوطه بر اساس درجاتی که کسب کرده است بین موضوعات مختلف در سطحی که نیاز است نمایان شوند. بدون امتیاز به موضوع دارای امتیاز به موضوع اعتبار‌ها امتیاز کل کاربر همراه با مرحله‌ای که در آن قرار دارد، نمایش می‌یابد. میانگین اعتبار از کمترین امتیاز ممکن (۲۰-) آغاز شده و به بهترین امتیاز ممکن (۲۰+) ختم می‌شود که توسط واکنش کاربران نسبت به هر یک از فعالیت‌های شما بر روی مرجع خواهد بود. برای مثال در صورتی که شما هرگونه به‌روز رسانی بر روی پست‌های خود، وضعیت خود و دیگر فعالیت‌های خود بر روی مرجع دارید، کاربران دیگر می‌توانند آن را بر اساس برداشت و حِسی که نسبت به آن عمل دارند، یکی از پنج حالت را اعمال کنند که شامل می‌باشد. واکنش به شکلک ناراحت (خنثی) هیچ امتیازی اعمال نمی‌کند. واکنش به شکلک خندان (۱+) یک امتیاز به موضوع یا مطلب شما اعمال می‌کند. واکنش به شکلک سردرگم (خنثی) هیچ امتیازی اعمال نمی‌کند. واکنش به جام (۱+) یک امتیاز اعمال می‌کند. واکنش به ستاره‌ی دنباله‌دار (۱+) یک امتیاز مثبت اعمال می‌کند. واکنش به شکلک قلب (پسندیدن ۱+) یک امتیاز مثبت را اعمال می‌کند. واکنش به قلب شکسته (۱-) یک امتیاز منفی اعمال می‌کند و آن را از امتیاز کل شما کم می‌کند. محیط رقابتی شما می‌توانید به لیستی از بهترین پرچم‌داران، بهترین کاربران و سوابق آن‌ها در مرجع دسترسی داشته باشید و برای بهتر شدن و نشان داده شدن در این لیست با یک دیگر رقابت کنید. همچنین شما می‌توانید اقدام به دنبال کردن یکدیگر و مشاهده‌ی مطالب به صورت برجسته بر اساس طرفداران خود را در اختیار داشته باشید.
  2. کامبیز اسدزاده

    با توجه به پاسخی که در مورد دلیلش یافتید، در تکمیل روش جنابِ @فرهاد شیری روش‌های مختلفی برای تعاریف کلاس‌ها از نوع template در فایل cpp وجود دارد که قبل از C++17 روش زیر یکی از روش‌های رایج است که در آن شما کلاس را با انواع صریح تعریف می‌کنید. کد مربوط به فایل .h به صورت زیر خواهد بود: #ifndef ENTITY_H #define ENTITY_H #include <iostream> #include <string> template<class T> #define ENTITY_INT template class Entity<int>; #define ENTITY_STRING template class Entity<std::string>; #define ENTITY_BOOL template class Entity<bool>; #define ENTITY_DOUBLE template class Entity<double>; /*! * \brief The Entity class */ class Entity { public: Entity(); ~Entity(); /*! * \brief Function * \param t */ void Function(const T &t) const; }; #endif // ENTITY_H همچنین کد مربوط به فایل .cpp به صورت زیر پیاده سازی خواهد شد: #include "entity.h" template<class T> Entity<T>::Entity() { } template<class T> Entity<T>::~Entity() { } template<typename T> void Entity<T>::Function(const T &t) const { std::cout << "T = " << t << std::endl; } ENTITY_INT ENTITY_STRING ENTITY_BOOL ENTITY_DOUBLE روش استفاده: #include <iostream> #include "entity.h" int main(void) { Entity<int> *en = new Entity<int>; en->Function(10); delete en; Entity<double> *en2 = new Entity<double>; en2->Function(2000.23); delete en2; Entity<std::string> *en3 = new Entity<std::string>; en3->Function("Hello, World!"); delete en3; } نکته: در استاندارد ۱۷ استفاده از پارامتر‌های auto نیز برای بهینه نویسی بیشتر مفید هستند.
  3. کامبیز اسدزاده

    تفاوتی که بین struct و class وجود دارد بین دسترسی‌های پیشفرض آنها است؛ در class عضو‌ مربوطه به صورت پیشفرض دارای دسترسی خصوصی (private) بوده و در struct با دسترس عمومی (public) تعریف می‌شوند. در مثال زیر عضو x مربوط به struct به صورت پیشفرض دارای دسترسی عمومی می‌باشد و عضو x مربوط به class دارای دسترسی خصوصی است. struct Demo { Demo() {} int x; }; class Demo { Demo() {} int x; }; در مثال زیر هر دوی ساختار و کلاس مربوط به Demo دارای دسترسی‌های یکسان یعنی هر دو عمومی (public) هستند. struct Demo { Demo() {} int x; }; class Demo { public: Demo() {} int x; };
  4. با سلام، طبق بررسی‌های لازم تغییراتی در گروه‌های کاربری اعمال شده است که از این پس کاربرانی که به عنوان کاربران فعال در حوزه‌ی یادگیری و مشارکت در بحث‌ها فعال می‌کنند از گروه پیش‌فرض کاربران عادی به کاربران رسمی تغییر دسترسی خواهند داشت. طبق آخرین اصلاحیه در سند‌( شرایط کسب مجوز فعالیتی و ارتقا حساب‌کاربری) ، کاربران عضو در این گروه دسترسی لازم برای ارسال تصویر، افزودن امضاء و همچنین عدم نیاز به تایید مطالب توسط مدیریت را خواهند داشت.
  5. کامبیز اسدزاده

    این مورد مرتبط با پلاگین خود Code Snippet در ویرایستار CKEditor هستش و چنین ویژگی‌ برای این ویرایستر نیافتم!
  6. یک مورد جزئی (شماره گذاری در خطوط کُد‌ها) نیز برطرف شد!

  7. کامبیز اسدزاده

    طبق گزارش @قاسم رمضانی منش عزیز، مبنی بر اینکه بلوک کُد بر روی مرجع فاقد شماره گذاری می‌باشد در یک به‌روز رسانی از نسخه‌ی ۹.۱۰ به ۹.۱۳.۱ در پلاگین HilightJS این مورد حل گردید. نمونه خروجی‌: // 'Hello World!' program #include <iostream> int main() { std::cout << "Hello World!" << std::endl; return 0; }
  8. امروز، تمامی پُست‌های منتشر شده توسط من باز نگری شدن! 😋

  9. کامبیز اسدزاده

    این ابزار را برای آن دسته از توسعه دهندگانی که با محیط Visual Studio کار می‌کنند و می‌خواهند از کتابخانه‌ی Qt بر روی این محیط بهره‌مند شوند توصیه می‌کنیم. به کمک این ابزار شما می‌توانید محیط ویژوال استودیو را با کتابخانه‌ی کیوت سازگار نمایید.
  10. کامبیز اسدزاده

    Php

    برای دوستانی که در توسعه‌ی تحت وِب فعالیت می‌کنند، این نسخه از Php را شدیداً توصیه می‌کنیم. چرا که سرعت و عملکرد آن نسبت به نسخه‌های قبلی خود بسیار بهینه و همچنین نسبت به نسخه‌های ۷.۲ و ۷.۱ دارای بهینه‌سازی‌های امنیتی بیشتری می‌باشد.
  11. کامبیز اسدزاده

    Php

    نگارش 7.3.0

    0 دریافت

    پی‌اِچ‌پی ۷ یک نسخه اصلی از زبان برنامه نویسی Php است که نسبت به نسخه‌های قبل انقلابی به وجود آورده است . پس از انتشار PHP5 در سال 2004، این انتشار مهمترین تغییرات در PHP بشمار می‌آید. تغییرات عمده PHP7 را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد: سرعت بیشتر و کارایی بالاتر حذف موارد از رده خارج نسخه‌های پیشین عملگرهای جدید مرتب‎سازی و یک دست نمودن متغیرها و تخصیص مقدار به آن نمایش بهتر خطا و Exception و مدیریت کارآمدتر آن‌ها با استفاده از Engine Exception ویژگی‌های جدید زبانی نوع‎گذاری قوی (strong type scalars)؛ قابلیت مشخص نمودن نوع پارامترهای یک تابع و مقدار برگشتی از آن *شما می‌توانید در این بخش آخرین نسخه‌ی مربوط به آن را دریافت کنید.

    رایگان

  12. نسخه‌ی نهایی Qt Creator 4.8.0 منتشر شد. در این نسخه پشتیبانی از Python یکی از ویژگی‌های خوب آن است. پشتیبانی از ++C و LLVM 7.0 در این نسخه پشتیبانی از LLVM نسخه‌ی ۷.۰ فراهم شده است. همچنین قابلیت‌های دیگری مانند سیستم اشکال زدائی چند-تایی فراهم شده است.
  13. این اینفوگرافیک مسیر همکاری که بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها صورت می‌گیرد را با ارائه آخرین آمارهای KPMG در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نشان‌ می‌دهد. بر طبق این اینفوگرافیک، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ در نهایت در ۴ مدل به همکاری می‌رسند اما این مسیر همواری برای دو طرف نیست و هر یک با چالش‌هایی در این مسیر رویه‌رو هستند. برای مطالعه بیشتر دراین‌باره به فرصتی برای ایجاد یک رابطه برد-برد در قسمت پژوهش‌ها مراجعه کنید.
  14. کامبیز اسدزاده

    فرصتی برای ایجاد یک رابطه برد-برد

    استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ می‌توانند فرصت‌های بالقوه زیادی از طریق همکاری برای یکدیگر ایجاد کنند. در وضعیت امروز شرکت‌ها که نوآوری محرک کلیدی موفقیت در بلندمدت است، کار با استارت‌آپ‌ها به شرکت‌های بزرگ این امکان را می‌دهد تا بتوانند فناوری‌ها و راهکارهای خدماتی جدید را با هزینه و ریسک کمتر برای عملیات اصلی سازمان توسعه دهند و به‌کار گیرند. همچنین استارت‌آپ‌ها منبعی برای نیروی ماهر تازه‌نفس و ایده‌های جدید هستند که می‌تواند به تحول فرهنگ‌سازمانی کمک کند. در مقابل همکاری با شرکت‌های بزرگ نیز مزایای بسیاری برای استارت‌آپ‌ها دارد. تجربه و دانش بازار، بازده ناشی از مقیاس، شبکه‌های موجود با افراد و سازمان‌های دیگر و قدرت برند نمونه‌هایی از مزایایی است که می‌تواند در کنار دیگر منابع قابل‌ملاحظه موجود نام برده شود. همچنین کار با کسب‌و‌کار‌های بزرگ یک ابزار مهم برای استارت‌آپ‌ها به‌منظور آزمایش محصول از جهت تناسب با بازار می‌تواند باشد. این در شرایطی است که طبق گزارش CB Insight بیشتر استارت‌آپ‌ها به این دلیل شکست می‌خورند که نیازی در بازار برای محصول‌شان وجود ندارد. تامین شدن از جانب یک سازمان بزرگ به‌عنوان شریک، همچنین در افزایش مقیاس فرآیندها و جذب مشتریان می‌تواند بسیار کمک کند. تغییر چشم‌انداز نوآوری سازمانی ایجاد برنامه‌ای برای جستجو، جذب و همکاری سیستماتیک با استارت‌آپ‌ها نه‌تنها برای شرکت‌های فناوری‌محور مانند گوگل و مایکروسافت پیگیری می‌شود، بلکه در کسب‌و‌کار‌هایی که دارای سطح پایین‌تری از فناوری هستند مانند کوکاکولا و یونیلیور نیز وجود دارد. همچنین این فرصت‌های همکاری می‌تواند در سازمان‌های اندازه متوسط نیز به‌کار گرفته شود. نوآوری باز با از میان برداشتن دیوارهای سخت و انعطاف‌ناپذیر میان واحدهای سازمان و محیط بیرونی، به سازمان کمک می‌کند با رقبا، دانشگاه‌ها، تامین‌کنندگان، مشتریان و مشاوران ارتباط برقرار کند و با بهره‌گیری از خرد جمعی آن‌ها به منفعت بیشتری دست‌یابد. نوآوری باز را می‌توان استفاده‌ هدفمند از واحدهای داخلی و افراد خارجی دارای تخصص و دانش دانست که به نوآوری داخلی سازمان کمک می‌کنند. نوآوری باز همچنین بازارها را برای استفاده خارجی از نوآوری تولید شده توسط سازمان گسترش می‌دهد. مدل اصلی نوآوری باز سیستمی بدون مرز است که در آن شرکت‌ها به تجاری‌سازی ایده‌های خارج از سازمان می‌پردازند. درعین‌حال به‌وسیله اعطای حق امتیاز و یا ایجاد شرکت‌های وابسته، ایده‌های داخل سازمان خود را به بازار می‌فروشند و به کسب درآمد می‌پردازند. نوآوری باز برای بسیاری از سازمان‌ها که متوجه محدودیت‌های بخش تحقیق و توسعه داخلی خود شده‌اند اهمیت زیادی یافته است. یکی از مهم‌ترین روش‌های به‌کارگیری رویکرد نوآوری باز در سازمان‌ها، استفاده از پتانسیل‌های همکاری با استارت‌آپ‌ها است. در پیمایشی که توسط KPMG در سال ۲۰۱۴ انجام شد، ۸۸ درصد از پاسخ‌دهندگان سازمانی اعتقاد داشتند همکاری با استارت‌آپ‌ها برای پیگیری استراتژی نوآوری سازمان حیاتی است. تحقیقات نشان می‌دهد که کسب‌و‌کارهای بیشتری، برنامه‌های ساختاریافته به این منظور راه‌اندازی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به شتاب‌دهنده‌های شرکتی اشاره کرد. مهم‌ترین روندهای کلیدی در این زمینه سه مورد زیر است: شتاب دهنده‌های شرکتی در ابتدای سال ۲۰۱۵ یک‌سوم شتاب‌دهنده‌های اروپایی از طرف شرکت‌های بزرگ راه‌اندازی و یا حمایت می‌شدند و تعداد این شتاب‌دهنده‌ها با سرعت زیادی در حال رشد است. سرمایه‌گذار مخاطره‌پذیر شرکتی (CVC) در سال ۲۰۱۴ سرمایه‌گذاری‌های CVCها از نظر حجم سرمایه ۸۶.۵ درصد و از نظر تعداد، ۵۹ درصد رشد داشته است. از بین ۱۰۰ شرکت بزرگ اروپا حدود نیمی از آن‌ها فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام می‌دهند و آلمان به‌عنوان قطب سرمایه‌گذاران خطرپذیر شرکتی در قاره اروپا شناخته می‌شود. جذب استارت‌آپ توسط شرکت‌های بزرگ به‌خصوص در استارت‌آپ‌های حوزه فناوری‌های دیجیتال رو به رشد است. ۸۰ درصد جذب و خرید توسط سازمان‌ها در حوزه دیجیتال بر مربوط به خرید استارت‌آپ‌ها است. مزایای همکاری برای شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها سه‌چهارم از استارت‌آپ‌های اروپا که تا‌کنون با شرکت‌های بزرگ همکاری داشته‌اند، تجربه این همکاری را مفید دانسته‌اند. مهمترین منابعی که استارت‌آپ‌ها از طریق شرکت‌های بزرگ به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، شامل دانش نسبت به بازار، شبکه‌ای از افراد مهم و کلیدی، کانال‌های ارتباطی گسترده‌تر با مشتریان، تامین‌کنندگان و سایر ذی‌نفعان، زیرساخت‌های قوی‌تر، منابع مالی و انسانی وسیع‌تر، برند و شناخته شدن در بازار است. این منابع باعث ایجاد برتری‌هایی برای استارت‌آپ می‌شود. از منظر استارت‌آپ‌ها، مهمترین مزایایی که از این راه حاصل می‌شود دیده شدن و افزایش شهرت یا محبوبیت، توسعه کسب‌و‌کار (ورود به بازار جدید یا به دست آوردن مشتریان جدید)، افزایش دانش نسبت به بازار و دسترسی به افراد مهم و کلیدی است. مهمترین منابعی که شرکت‌های بزرگ از طریق استارت‌آپ‌ها می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، شامل تیم شکل‌گرفته کامل که توانسته همه نیازهای یک کسب و کار اعم از فنی و غیر فنی را پوشش دهد و انگیزه فراوانی برای رشد دارد، یک مدل کسب‌و‌کار با قابلیت رشد بالا، افراد متخصص، ایده‌های نو و چابک و سرعت عمل در ارائه محصول و خدمت جدید است. شرکت‌های بزرگ به این همکاری به چشم فرصتی برای ایجاد نوآوری باز در شرکت خود نگاه می‌کنند. نوآوری باز از مفاهیم نسبتا جدیدی است که بسیاری از پژوهش‌ها، تاثیر مثبت آن را بر عملکرد شرکت نشان داده‌اند. آمادگی و قابلیت نوآوری باز برای یک شرکت به‌نوعی ابزاری تحلیلی برای قابلیت استفاده از نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف به دست می‌دهد. چالش‌های همکاری با وجود این همه مزایا برای هر دو طرف شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها، شاید منطقی به نظر برسد که بسیاری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها با هم مشارکت و همکاری داشته باشند، اما در عمل چنین نیست و بسیاری از شرکت‌های بزرگ هیچ برنامه‌ای برای مشارکت با استارت‌آپ‌ها ندارند و تعدادی هم درگیر اجرای اقداماتی برای شروع این همکاری‌ها هستند. همکاری با استارت‌آپ‌ها برای شرکت‌های بزرگ چالش‌هایی دارد. یکی از مسائلی که شرکت‌های بزرگ در این زمینه باید توجه داشته باشند، نوع نوآوری است که استارت‌آپ‌ها با خود به همراه می‌آورند. شرکت‌های بزرگ در نوآوری‌های تدریجی و فناوری‌های موجود اغلب بهتر از شرکت‌های تازه‌وارد هستند، اما مقاومت بالایی نسبت به فناوری‌های برافکن دارند. زیرا این نوع فناوری‌ها قابلیت‌ها و استانداردهای موجود را زیر سوال می‌برد. به همین دلیل واضح است که شرکت‌های بزرگ پیشرفت تدریجی را به پیشرفت ناگهانی که می‌تواند از طریق استارت‌آپ ایجاد شود، ترجیح دهند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نوآوری تدریجی حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های نوآوری هر شرکت را به خود اختصاص می‌دهد، اما همان تعداد کم نوآوری‌های برافکن است که بیشترین سود را برای شرکت‌ها به همراه دارد. برای بعضی از شرکت‌ها، ریسک باز کردن درهای شرکت برای نوآوری‌های بیرونی بسیار بالا است. تحقیق و توسعه داخلی برای پاسخگویی به نیاز بعضی از شرکت‌ها کافی است و تاکید بیش از اندازه بر منابع خارجی نوآوری ممکن است حتی باعث کاهش سود خالص شرکت شود (اگر هزینه‌های همکاری‌های خارجی از ارزش ایجاد شده برای شرکت بیشتر باشد). علاوه بر این، همکاری با استارت‌آپ‌ها جنس ریسکی که شرکت‌ها با آن مواجه هستند را تغییر می‌دهد. ریسک فنی واحد تحقیق و توسعه داخلی با ریسک همکاری با یک شرکت خارجی عوض می‌شود و ریسک‌های جدیدی برای شرکت ایجاد می‌کند. علاوه بر این، اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه برای همکاری با استارت‌آپ‌ها (و به‌طورکلی نوآوری) همواره یک چالش اساسی برای شرکت‌های بزرگ است. در حال حاضر داده‌های اقتصادی بسیار محدودی برای اندازه‌گیری میزان سودآور بودن کار با استارت‌آپ‌ها وجود دارد، چرا که بسیاری از این تاثیرات ذاتا خیلی سخت اندازه‌گیری می‌شوند و بنابراین مدیران اجرایی کار سختی برای توجیه چنین برنامه‌هایی برای ذی‌نفعان دارند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند استارت‌آپ‌هایی که تابه‌حال با شرکت‌ها همکاری نکرده‌اند به دلیل عدم تمایل به این همکاری نبوده است. تعدادی از آن‌ها از همکاری با شرکت‌های بزرگ می‌ترسند و از اینکه وارد فرآیندی به این اندازه بزرگ شوند که کاملا هم تحت کنترل آن‌ها نیست، مردد هستند. اما مساله بزرگ‌تری که در مسیر استارت‌آپ‌ها وجود دارد این است که نمی‌دانند چگونه با شرکت‌های بزرگ ارتباط برقرار کنند یا در پیدا کردن علایق دوجانبه با شرکت‌ها با مشکل مواجه می‌شوند و متوجه خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها نمی‌شوند. همچنین بروکراسی اداری و فرآیند تصمیم‌گیری طولانی مدت در شرکت‌های بزرگ مساله‌ای است که می‌تواند برای استارت‌آپ‌ها یکی از چالش‌های اصلی در این مسیر باشد. از مطالعه موارد موفق همکاری بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها می‌توان به سه نکته کلیدی اشاره کرد: شرکت‌های بزرگ در همه صنایع می‌توانند از قابلیت‌های همکاری با استارت‌آپ‌ها بهره‌مند شوند. همکاری با استارت‌آپ‌ها صرفا مختص بزرگ‌ترین شرکت‌های جهانی نیست. بیشتر برنامه‌های همکاری با استارت‌آپ‌ها ابتدا کوچک بوده است و به مرور زمان گسترش یافته است.
  15. کامبیز اسدزاده

    سلام، بستگی داره با چه دیدگاهی بهش نگاه کنید. دیدگاه‌های متفاوتی وجود داره، ممکنه شما دیدگاهی داشته باشید که فعلاً دنبال به دست آوردن بحث مادی یا مالی اون نباشید. این بحثِ جداگانه‌ای داره و چون شما سوالت در رابطه به سریع به پول رسیدن هست بنابراین پیشنهاد‌های زیر رو دارم: از روش‌های عامیانه تبعیت کنید! برای مثال استخدام در یک شرکت یا تیم برنامه‌نویسی و مشارکت در پروژه‌ها بر اساس تجربه‌ی شما و نیاز اون شرکت یا تیم و در نهایت دریافت دست مُزد. اگر شما به دانشتون بسیار مطمئن و مسلط هستید می‌تونید با تفکر، کمی تحمل و کوشش استارت‌آپِ کسب‌و‌کار خودتون رو راه‌اندازی کنید. این روش کمی دشوار هست چون می‌تونه ایده یا هدف شما بلند مدت باشه و تا یک زمان مشخصی به هیچ درآمدی نرسید و مُدام مجبور به توسعه‌ی اون باشید. (مرتبط با مباحث کسب‌و‌کار) هستش که میشه در این حوزه بیشر نظر داد. اما اگه من خودم رو با این تصور که همین امروز توی برنامه‌نویسی به درجه‌ای رسیدم که می‌تونم همه نیاز‌های یک نرم‌افزار رو حل کنم، روش ترکیبی رو اجرا می‌کنم؛ یعنی سعی می‌کنم یک برنامه‌ریزی داشته باشم برای راه‌اندازی استارت‌آپ خودم و در کنار اون مشارکت در انجام پروژه‌ی اشتراکی هم به عنوان کمک به یک هدف دیگه توسط افراد دیگه و تامین نیاز‌های مالی برای اهداف خودم و از طرفی کسبِ تجربه جهت استفاده بر روی استارت‌آپ شخصیم.
×