کامبیز اسدزاده 564 ارسال شده در خرداد 97 سلام، بنابر درخواست اعضای محترم لازم شد آموزشی در رابطه با نحوهٔ افزودن کتابخانههای دیگر به این محیط را توضیح دهیم. من در این آموزش کتابخانهٔ Poco را در نظر گرفته ام. کتابخانه را دانلود کرده و در یک مسیر مشخص اضافه کنید. برای مثال C:/MyLib/poco-1.9.0-all و یا در لینوکس و مک در مسیر /Users/{username}/Documents/Libs/poco-1.9.0-all در نظر داشته باشید که هر کتابخانهای معمولاً دارای دو پوشه lib و include خواهد بود که شما باید این دو را به پروژهٔ خود اضافه کنید. هر کتابخانهای باید قبل از کامپایل پیکربنی شده و سپس بیلد شود. برای مثال در کتابخانهٔ پوکو دستورات زیر را بعد از دریافت اجرا خواهیم کرد. cd /Users/username/Documents/Libs/poco-1.9.0-all سپس دستور ./configure و بعد از آن دستور make را اجرا کنید تا کتابخانه شروع به کامپایل شدن کند. بعد از کامپایل در پوشهٔ lib تمامی کتابخانهها ایجاد خواهند شد. وارد محیط Qt Creator شده و سپس بعد از ایجاد یک پروژه بر روی آن راست کلیک و گزینهٔ add library را انتخاب کنید. سپس گزینهٔ External library را انتخاب نمایید. در مرحلهٔ بعد فایل libPocoFoundation.60.dylib و libPocoNet.60.dylib را در بخش library file و سپس مسیر include آن را در include path وارد کنید که مشابه مسیر زیر خواهد بود. Library file : /Users/kambiz/Documents/Libs/poco-1.9.0-all/lib/Darwin/x86_64/libPocoFoundation.60.dylib Include path : /Users/kambiz/Documents/Libs/poco-1.9.0-all/Foundation/include Library file : /Users/kambiz/Documents/Libs/poco-1.9.0-all/lib/Darwin/x86_64/libPocoNet.60.dylib Include path : /Users/kambiz/Documents/Libs/poco-1.9.0-all/Net/include بعد از افزودن کسیر و کتابخانه کُد تولید شده در فایل .pro به صورت زیر خواهد بود: win32:CONFIG(release, debug|release): LIBS += -L$$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/lib/Darwin/x86_64/release/ -lPocoFoundation.60 else:win32:CONFIG(debug, debug|release): LIBS += -L$$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/lib/Darwin/x86_64/debug/ -lPocoFoundation.60 else:unix: LIBS += -L$$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/lib/Darwin/x86_64/ -lPocoFoundation.60 INCLUDEPATH += $$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/Foundation/include DEPENDPATH += $$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/Foundation/include win32:CONFIG(release, debug|release): LIBS += -L$$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/lib/Darwin/x86_64/release/ -lPocoNet.60 else:win32:CONFIG(debug, debug|release): LIBS += -L$$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/lib/Darwin/x86_64/debug/ -lPocoNet.60 else:unix: LIBS += -L$$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/lib/Darwin/x86_64/ -lPocoNet.60 INCLUDEPATH += $$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/Net/include DEPENDPATH += $$PWD/../../Libs/poco-1.9.0-all/Net/include مراحل افزودن به پایان رسید، وارد محیط کیوت شده و داخل فایل main.cpp هدرهای مرتبط با کتابخانه و همچنین کُد آزمایشی آن را اضافه کنید. در این مثال من از کتابخانهٔ Net استفاده میکنم. //Qt Lib #include <QCoreApplication> //STL & External Lib #include "Poco/Net/SocketAddress.h" #include "Poco/Net/StreamSocket.h" #include "Poco/Net/SocketStream.h" #include "Poco/StreamCopier.h" #include <iostream> int main(int argc, char *argv[]) { QCoreApplication a(argc, argv); Poco::Net::SocketAddress sa("www.iostream.ir", 80); Poco::Net::StreamSocket socket(sa); Poco::Net::SocketStream str(socket); str << "GET / HTTP/1.1\r\n" "Host: www.iostream.ir\r\n" "\r\n"; str.flush(); Poco::StreamCopier::copyStream(str, std::cout); return a.exec(); } برنامه را کامپایل و اجرا کنید نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
aliaydin 0 ارسال شده در آذر 97 سلام خسته نباشید. میشه خواهش کنم نحوه پیکربندی و بیلد کردن در ویندوز و توضیح بفرمایید؟ ممنون میشم نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کامبیز اسدزاده 564 ارسال شده در آذر 97 در 2 دقیقه قبل، aliaydin گفته است : سلام خسته نباشید. میشه خواهش کنم نحوه پیکربندی و بیلد کردن در ویندوز و توضیح بفرمایید؟ ممنون میشم روش رو دقیقاً طبق همین توضیحات پیش بگیرید، با این تفاوت که در پلتفرم ویندوز هستید. این آموزش مرتبط رو هم مطالعه کنید : در صورتی که موفق نشدید اطلاع بدین تا آموزش مخصوصی در رابطه با این کتابخانه قرار داده شود. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
aliaydin 0 ارسال شده در آذر 97 توی command prompt امتحان کردم میگه دستور ./configure شناخته شده نیست نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
aliaydin 0 ارسال شده در آذر 97 آقا من هر کاری کردم نشد دیگه نمیدونم چکار کنم. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کامبیز اسدزاده 564 ارسال شده در آذر 97 در 29 دقیقه قبل، aliaydin گفته است : آقا من هر کاری کردم نشد دیگه نمیدونم چکار کنم. توی ویندوز راحتترین و ساده ترین روش این هست که شما فایل ALL_BUILD.vcxproj رو با ویژوال استودیو باز کنید و کامپایلش کنید. اگر این فایل موجود نبود از داخل هر یک از ماژولهای مربوطه فایل مربوط به پروژه رو باز کنید و کامپایلش کنید. در نظر بگیرید که باید OpenSSL بر روی سیستم شما هم نصب باشه. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
amirb 1 ارسال شده در آذر 98 با توجه به روشی که توضیح دادید چکار کنیم که کتابخانه ی از نوع shared داخل خروجی امبد بشه؟(برای لینوکس و اندروید) نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کامبیز اسدزاده 564 ارسال شده در دی 98 در در 30 آذر 1398 در 00:50، amirb گفته است : با توجه به روشی که توضیح دادید چکار کنیم که کتابخانه ی از نوع shared داخل خروجی امبد بشه؟(برای لینوکس و اندروید) روشی که توضیح داده شده بود به همین مدل اشاره داشت. باید توجه داشته باشید که فایلهایی با پسوند .a برای کتابخانههای ایستا و .so برای نوع داینامیک یا همون Shared هستند. البته باید توجه کنید حتماً روی کیت اندروید و لینوکس کتابخانههای مربوطه را کامپایل و به پروژه اضافه کنید. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ali71321 0 ارسال شده در آذر 99 سلام مهندس من کتابخانه boost و بیلد کردم الان چطوری کامپایلش کنم تا بتونم به کیوت اضافه اش کنم؟ نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کامبیز اسدزاده 564 ارسال شده در آذر 99 در 39 دقیقه قبل، Ali71321 گفته است : سلام مهندس من کتابخانه boost و بیلد کردم الان چطوری کامپایلش کنم تا بتونم به کیوت اضافه اش کنم؟ سلام، اگه بیلد کردی یعنی کامپلیلش کردی و کافیه به پروژه اضافش کنی. بهتره اشارهای به نسخهٔ بوست، کیوت و پلتفرمی که استفاده میکنی داشته باشی تا بهتر راهنمایی کنیم. معمولاً روش کامپایل در همهٔ کتابخانهها یکسان هستند. البته از ابزارهایی مثل conan، brew، vcpkg هم میتونید برای نصب این نوع کتابخانهها استفاده کنید. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ali71321 0 ارسال شده در آذر 99 مهندس من با استفاده از کامپایلر ویژوال استودیو2010 بیلدش کردم و میخوام به کیوت ورژن 5.6 اضافه اش کنم نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ali71321 0 ارسال شده در آذر 99 @کامبیز اسدزادهنسخه بوست هم boost_1_69_0 هستش و سیستم عامل ویندوز نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کامبیز اسدزاده 564 ارسال شده در آذر 99 در 2 ساعت قبل، Ali71321 گفته است : مهندس من با استفاده از کامپایلر ویژوال استودیو2010 بیلدش کردم و میخوام به کیوت ورژن 5.6 اضافه اش کنم از کامپایلر MSVC2017 و به بالا مثل MSVC2019 استفاده کن، این نسخهای که به کار گرفتی حتی بتونی کامپایل هم کنی قطعاً مشکلاتی با این نسخه از بوست خواهد داشت. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Ali71321 0 ارسال شده در آذر 99 @کامبیز اسدزاده متاسفانه به این نسخه ها دسترسی ندارم مشکل اینه که بعد کامپایل شدن پوشه include وجود نداره وقتی میخوام داخل پروژه با #include هدر و وارد کنم میشناسه ولی بعد ارور میده نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کامبیز اسدزاده 564 ارسال شده در دی 99 در در 13 آذر 1399 در 18:12، Ali71321 گفته است : @کامبیز اسدزاده متاسفانه به این نسخه ها دسترسی ندارم مشکل اینه که بعد کامپایل شدن پوشه include وجود نداره وقتی میخوام داخل پروژه با #include هدر و وارد کنم میشناسه ولی بعد ارور میده خب پوشهٔ نهایی بعد از make رو برای install کجا زدی؟ به چه روشی داری به پروژه اضافش میکنی؟ تحتِ چه ابزاری؟ QMake یا CMake؟ البته پیشنهاد من اینه که روی هر پلتفرمی که هستی، بوست رو تحت مخازن اصلی سیستمعامل نصب کن تا دیگه نیازی نباشه کامپایلش کنی. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر