درباره این فایل
دنیای خود را چگونه با کیوت بسازیم!؟
با توجه به توسعهٔ روزافزون فناوری، دنیای نرمافزاری همگام با آن با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و توسعه است. ما برای رسیدن به این مسیر باید به فکر تولید و توسعهٔ محصول با کیفیت همراه با اقدامات کلیدی باشیم تا این محصول هماهنگ با استانداردهای جهانی باشد. برای این امر نیاز است تا این استانداردها را بررسی و در درون پروژههای خود مورد استفاده قرار دهیم. کیوت به عنوان یک چهارچوب قدرتمند یکی از بهترین و پیشتازترین ابزارهای موجود در دنیای برنامهنویسی است که با تمرکز بر روی مباحث تولید محصولی اساساً بر پایهٔ تجربهکاربری و رابطکاربریِ پیشرفته همراه با پشتیبانی از قدرتمندترین زبان برنامهنویسی، نتیجهای مطلوب را در مسیر توسعهٔ محصول نرمافزاری شما فراهم میکند.
توجه داشته باشید برنامهنویسی صرفاً نوشتن کد منطقی و برقراری ارتباط با دادهها و حل مسائل مربوط به آن نیست! علاوه بر حل مشکل، برقراری ارتباط با احساسات کاربر و ایجاد یک تجربه و تعامل خوب بسیار مهم است. باید توجه داشت که زمان، هزینه، سرعت و کیفیت همه باهم مهم هستند و برای به حداکثر رساندن درجه کیفیت هر یک از این مولفهها باید از بهترین روشهای ممکن استفاده کرد که شامل مواردی همچون چند-سکویی، ابری، تجربهکاربری، رابطکاربری، رابطهای برنامهنویسی، کتابخانهها و غیره... میباشند و برای رسیدن به آنها کافی است یک زبان مهم و پایه همراه با چند زبان فرعی و فناوریهای مرتبط با یکدیگر را به عنوان ابزار در اختیار داشته باشیم.
-
آخرین اعتبار تخفیفات ویژه به مناسبتهای اخیر به پایان رسیده است. - نکتهٔ بسیار مهم: این کتاب به صورت رسمی در کتابخانهٔ ملی ثبت شده است، بنابراین هرگونه چاپ، تکثیر و به اشتراکگذاری این کتاب پیگیرد قانونی دارد.
- توجه: دریافت نسخههای بهروزرسانی شده تنها از این صفحه برای کسانی که حداقل یک بار آن را تهیه کردهاند امکانپذیر است.
- نوع این کتاب الکترونیکی است، بعد از پرداخت میتوانید بر روی دکمهٔ دریافت فایل در همین صفحه کلیک کرده و آن را دریافت نمایید.
- در صورتی که درگاه پرداختی با مشکل مواجه شده باشد، میتوانید به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۸۸۴۵۳۳۳۴۸ (بانک ملت) واریز و آن را به آدرس kambiz.ceo@gmail.com و یا شناسهٔ تلگرامی @Kambiz_Asadzadeh اطلاع دهید تا تأیید شود.
- در صورتی که از شما اطلاعات آدرس مکانی پرسیده شد، میتوانید آنها را وارد نکنید.
نقل قولاین کتاب به شماره شابک ۳-۸۰۰۷-۰۴-۶۰۰-۹۷۸ و شناسه فیپا ۴۷۷۴۴۶۰ در کتابخانه ملی کشور ثبت و به تازگی منتشر شده است.
نقل قولآخرین تاریخ بهروز رسانی شده در ۲۰ مهر ۱۳۹۸
* تمامی حقوق مادی و معنوی این کتاب متعلق به مولف و ناشر مولف (کامبیز اسدزاده) میباشد و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.
- توجه : در داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد در رابطه با این کتاب با آدرس شخصی نویسنده (kambiz.ceo@gmail.com) مکاتبه نمایید.
- نکته : این کتاب در روزهای خاص ممکن است شامل تخفیف قرار بگیرد.
- نکته دوم : کسانی که این کتاب را یک بار خریداری میکنند نسخهٔ بهروزرسانی شده آن را به صورت رایگان میتوانند دریافت کنند.
برخی از درخواستها در کتاب مقدماتی به صورت زیر بودند:
- آموزش پیشرفته در رابطه با QML و آشنایی با آن
- آموزش برقراری ارتباط بین ++C و QML به صورت بکاند و فرانتاند
- آموزش کار با کنترلها و نحوهٔ سفارشی سازی پروژه
- آموزش برقراری ارتباط با پایگاه داده و فناوری های مرتبط با آن
- آموزش نحوهٔ پیکربندی کیتها، کامپایلر و ...
- آموزش نحوه توسعه برنامه بر روی بسترهای مختلف از جمله اندروید، آیاواس و ...
- و درخواستهای دیگر...
بنابراین بر اساس این درخواستها و محتوایی که نیاز می باشد بعد از جلد مقدماتی با آنها آشنا باشید را در این نسخه فراهم کرده ایم.
نکته از نظر من در رابطه با محتوا:
کتابخانه کیوت شامل مباحث بسیار زیادی است که میتوان از هزاران صفحه محتوای آموزشی تولید کرد. اما در این محتوای آموزشی من تنها به مواردی اشاره کردهام که لازمهٔ کار هستند و در پروژهها میبایست اطلاعات لازم در رابطه با آنها داشته باشید.
سرفصل ها و محتوا چه چیزهایی هستند؟
محتوای کتاب طبق آخرین استاندارد کتابخانه بر پایه نسخه ۵.۸ به بالا میباشد. محتوای آن به نسخه ۵.۹ و حتی ۵.۱۳ بهروزرسانی شده است. همچنین ویژگی های و موارد مهمی که در نسخه ۵.۹ و ۵.۱۰ موجود هستند در این کتاب به آنها اشاره شده است.
سر فصلهای نهایی و تایید شده کتاب:
-
فصل اول
- مقدمه بر زبان ++C
- برخی از قابلیتها
- ساختار برنامه در ++C
- کتابخانهها
- فرق بین C و ++C
- ویژگیهای معرفی شده در ++C ویرایشهای ۱۱ ٬ ۱۴ و ۱۷
- کامپایلرهای ++C و وضعیت آنها
- ساختار اسناد ++C در پروژه
- کاربرد این زبان در کجاست؟
- استانداردهای زبان
- مقدمه کیوت (Qt)
- معرفی کیوت (Qt) ۵.۹
- آشنایی با محیط توسعه، نصب و راه اندازی همراه با پیکربندی کیت (Kit) در آن
- نصب و راه اندازی محیط Qt
- پیکربندی کیتها در macOS
- پیکربندی کیتها در Linux
- پیکربندی کیتها در Windows
- معرفی محیط توسعه کیوت کرِیتور (Qt Creator) نسخه 4
- پیکربندی و تنظیمات مربوط به ساخت برای پلتفرمهای مختلف
- معرفی مجوز های Qt و نحوه استفاده از مناسبترین مجوز
- لوگوهای نشانگر ساخته شده با Qt
- پشتیبانی از انواع پلتفرمها
- پشتیبانی از انواع معماری ها
- شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه iTunes یا همان (Apple Store)
- شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاهWindows Store
- شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه Google Play
- شرایط و قوانین اختصاصی برنامه تحت Qt جهت انتشار و پذیرش در فروشگاه های مرتبط
-
فصل دوم
- معرفی فناوری Qt Quick ویرایش 2
- معرفی زبان کیو اِم اِل (QML) ویرایش 2
- آشنایی با سبک - سینتَکس (Syntax) زبان QML
- روش اعلام یا اظهار یک شیء در QML
- اشیاء فرزند (Child-Object) در QML
- سبک و روش اعمال اظهار نظر (Comment) در QML
- صفت های اشیاء در QML
- پشتیبانی از جاوا اسکریپت (JavaScript) و ترکیب آن با QML
- روش استفاده از جاوا اسکریپت در سند QML
- روش های ترکیب ++C و استفاده از آن در سند QML
-
فصل سوم
- معرفی انواع پروژه ها تحت فناوری کیوت کوئیک (Qt Quick)
- معرفی پروژه از نوع Qt Widget Application
- معرفی پروژه از نوع Qt Console Application
- معرفی پروژه از نوع Qt Quick Application
- معرفی پروژه از نوع Qt Quick Controls 2 Application
- معرفی پروژه از نوع Qt Quick Controls Application
- معرفی پروژه از نوع Qt Quick Canvas 3D Application
- معرفی پروژه از نوع Qt Quick Labs Controls Application
- آغاز ایجاد پروژه تحت C++ و Qt Quick
- ساده ترین برنامه
- معرفی کلاس QGuiApplication
- معرفی کلاس QQmlApplicationEngine
- معرفی کلاس QCoreApplication
- معرفی تابع exect در پروژه
-
فصل چهارم
- انواع کنترل ها، منو ها و دیگر آبجکت ها
- معرفی انواع QML پایه در فناوری Qt Quick
- نوع date
- نوع color
- نوع font
- نوع matrix4x4
- نوع point
- نوع quaternion
- نوع rect
- نوع size
- نوع vector2d
- نوع vector3d
- نوع vector4d
- معرفی انواع اشیاء QML در فناوری Qt Quick
- معرفی Accessible
- معرفی AnchorAnimation
- معرفی AnchorChanges
- معرفی AnchorImage
- معرفی AnimatedSprite
- معرفی Animation
- معرفی AnimationController
- معرفی Animator
- معرفی Behavior
- معرفی BorderImage
- معرفی Contex2D
- معرفی Canvas
- معرفی CanvasGradient
- معرفی CanvasImageData
- معرفی CanvasPixelArray
- معرفی CanvasColorAnimation
- معرفی Column
- معرفی DoubleValidator
- معرفی Drag
- معرفی DragEvent
- معرفی DropArea
- معرفی EnterKey
- معرفی Flickable
- معرفی Flipable
- معرفی Flow
- معرفی FocusScope
- معرفی FontLoader
- معرفی FontMeteric
- معرفی Gradient
- معرفی GridMesh
- معرفی GridView
- معرفی Image
- معرفی IntValidator
- معرفی Item
- معرفی ItemGraResult
- معرفی KeyEvent
- معرفی KeyNavigation
- معرفی Keys
- معرفی LayoutMirror
- معرفی ListView
- معرفی Loader
- معرفی MouseArea
- معرفی MouseEvent
- معرفی MultiPointTouchArea
- معرفی NumberAnimation
- معرفی OpacityAnimator
- معرفی ParallelAnimation
- معرفی GraphicInfo
- معرفی ParentAnimation
- معرفی ParentChange
- معرفی Path
- معرفی PathAnimation
- معرفی PathView
- معرفی PauseAnimation
- معرفی PropertyAction
- معرفی PropertyChanges
- معرفی Rectangle
- معرفی RegExpValidator
- معرفی Repeater
- معرفی Rotation
- معرفی RotationAnimation
- معرفی RotationAnimator
- معرفی Row
- معرفی Scale
- معرفی ScaleAnimator
- معرفی SecuentialAnimation
- معرفی ShaderEffect
- معرفی ShaderEffectSource
- معرفی Shortcut
- معرفی SmoothedAnimation
- معرفی SpringAnimation
-
فصل پنجم
- معرفی انواع کنترل های 2 Qt Quick Controls
- کنترل AbstractButton
- کنترل ApplicationWindow
- کنترل BusyIndicator
- کنترل Button
- کنترل ButtonGroup
- کنترل CheckBox
- کنترل CheckDelegate
- کنترل ComboBox
- کنترل Container
- کنترل Control
- کنترل Dial
- کنترل Drawer
- کنترل Frame
- کنترل GroupBox
- کنترل ItemDelegate
- کنترل Label
- کنترل Menu
- کنترل MenuItem
- کنترل Page
- کنترل PageIndicator
- کنترل Pane
- کنترل Popup
- کنترل ProgressBar
- کنترل RadioButton
- کنترل RadioDelegate
- کنترل RangeSlider
- کنترل ScrollBar
- کنترل ScrollIndigator
- کنترل Slider
- کنترل SprinBox
- کنترل StackView
- کنترل SwipeDelegate
- کنترل SwipeView
- کنترل Switch
- کنترل SwitchDelegate
- کنترل TabBar
- کنترل TabButton
- کنترل TextArea
- کنترل TextField
- کنترل ToolBar
- کنترل ToolButton
- کنترل ToolTip
- کنترل Thumbler
-
فصل ششم
- معرفی Qt Quick Dialog (دیالوگ های انتخاب رنگ، فایل، فونت و پیغام)
- معرفی Color Dialog
- معرفی Font Dialog
- معرفی File Dialog
- معرفی Message Dialog
- معرفی Qt Quick Layouts
- معرفی Column Layout
- معرفی Grid Layout
- معرفی Row Layout
- معرفی Stack Layout
- معرفی Qt Quick Control Styles (سبک و استایل نویسی کنترل ها – سفارشی سازی)
- واکنش گرایی و پاسخ دهی
- محتوای وب در اپلیکیشن با Qt WebEngine
- محتوای چند رسانه ای در کیوت QMultimedia
- محتوای چند رسانه ای در کیوت QMultimedia
- پخش صوت
- ظبط صدا در فایل
- پخش ویدیو
- کار با دوربین
-
فصل هفتم
- معرفی و پیکربندی کار با بانک اطلاعاتی (دیتابیس)
- کار با بانک اطلاعاتی و ارتباط آن بین C++ و QML
- معرفی و کار با XML
- معرفی و کار با JSON
- معرفی و کار با QSetting
- سفارشی سازی فایل .pro پروژه
-
فصل هشتم
- مقایسه انواع حالت های کامپایل Debug و Release
- نحوه افزودن دیگر کتابخانه های C++ در محیط Qt Creator و استفاده همراه با کتابخانه Qt
- فرق بین کامپایل استاتیک و داینامیک
- نحوه خروجی گرفتن / گسترش (Deployment) در Qt
- پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم ویندوز (Windows)
- پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم مک (macOS)
- پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم لینوکس (Linux)
- پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرمهای iPhone و iPad (iOS)
- پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم اندروید (Android)
- معرفی ابزار کیوبس (QBS)
- به روز رسانی کیوت بدون دریافت فایل نصبی آفلاین
- اهداف و چشمانداز فنی کیوت ۶
- پیشنهادات و ملاحظات در عملکرد و کارآیی (جدید)
تغییرات جدید در نسخه ۱.۳.۸
انتشار در
این نسخه از کتاب شامل تغییرات زیر است:
- اصلاح بخشی از لینکها و بهروزرسانی آنها.
- اصلاح تعاریف و بازنویسی بخشی تعاریف منسوخ شده و بهروزرسانی آنها.
- اصلاح بخشی از انواع پروژهها تحت کیوت کریتور ۴.۱۰ و نسخههای ۵.۱۳ کیوت.
- افزوده شدن بخش اهداف و اهداف فنی کیوت ۶ به فصل آخر.
- بهبود و باز ویرایش مسائل نگارشی و مشکلات گزارش شده.
توجه : بهروزرسانی برای تمامی کسانی که قبلاً این کتاب را خریداری کردهاند (۱۰۰٪ رایگان است).
نظرهای پیشنهاد شده
به گفتگو ملحق شوید
شما همین الآن میتوانید مطلبی را ارسال و بعداً ثبتنام کنید. اگر حساب کاربری دارید، و با حساب کاربری خود مطلب ارسال کنید.
نکته: مطلب شما قبل از انتشار نیاز به بازبینی توسط میانجیگرها دارد.