رفتن به مطلب
جامعه‌ی برنامه‌نویسان مُدرن ایران

1 تصویر

درباره این فایل

همانطور که می‌دانید در سال ۹۵ نسخه اول ومقدماتی اولین کتاب برنامه نویسی سی پلاس پلاس همراه با کتابخانه کیوت انتشار یافت، طبق بازخورد‌هایی که از علاقه مندان و خوانندگان کتاب چه در نسخه رایگان و چه در نسخه تجاری به این نتیجه رسیدیم که محتوایی فراتر از محتوای مقدماتی که تحت برنامه نویسی سنتی بود در اختیار شما قرار دهیم.

C-with-Qt-library-QML-(Advanced).jpg

این کتاب به مناسبت عید قربان تا پایان ۳۱ مرداد با تخفیف ۳۰٪ قابل سفارش می‌باشد. (پایان یافت)

قیمت پایه ۶۵٬۰۰۰ تومان است.

نقل قول

این کتاب به شماره شابک ۳-۸۰۰۷-۰۴-۶۰۰-۹۷۸ و شناسه فیپا ۴۷۷۴۴۶۰‬ در کتابخانه ملی کشور ثبت و به تازگی منتشر شده است.

نقل قول

آخرین تاریخ به‌روز رسانی شده در ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

در این به‌روز رسان ۱۶ صفحه به فصل آخر کتاب با عنوان (پیشنهادات و ملاحظات در عملکرد و کارآیی) اضافه گردیده است که در تولید محصولات با سرعت بالا مفید خواهد بود.

 

* تمامی حقوق مادی و معنوی این کتاب متعلق به مولف و ناشر مولف (کامبیز اسدزاده) می‌باشد و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

  • توجه : در داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد در رابطه با این کتاب با آدرس شخصی نویسنده (kambiz.ceo@gmail.com) مکاتبه نمایید.
  • نکته : این کتاب در روز‌های خاص ممکن است شامل تخفیف قرار بگیرد.
  • نکته دوم : کسانی که این کتاب را یک بار خریداری می‌کنند نسخه‌ی به روز رسانی شده آن را به صورت رایگان می‌توانند دریافت کنند.

برخی از درخواست‌ها در کتاب مقدماتی به صورت زیر بودند:

  • آموزش پیشرفته در رابطه با QML و آشنایی با آن
  • آموزش برقراری ارتباط بین ++C و QML به صورت بک اند و فرانت اند
  • آموزش کار با کنترل‌ها و نحوه سفارشی سازی پروژه
  • آموزش برقراری ارتباط با پایگاه داده و فناوری های مرتبط با آن
  • آموزش نحوه پیکربندی کیت‌ها٬ کامپایلر و ...
  • آموزش نحوه توسعه برنامه بر روی پلتفرم های مختلف از حمله اندروید٬ آی او اس و ...
  • و درخواست‌های دیگر...

بنابراین بر اساس این درخواست‌ها و محتوایی که نیاز می باشد بعد از جلد مقدماتی با آن‌ها آشنا باشید را در این نسخه فراهم کرده ایم.

نکته از نظر من در رابطه با محتوا:

 کتابخانه کیوت شامل مباحث بسیار زیادی است که می‌توان از هزاران صفحه محتوای آموزشی تولید کرد. اما در این محتوای آموزشی من تنها به مواردی اشاره کرده ام که لازمه کار هستند و در پروژه‌ها می‌بایست اطلاعات لازم در رابطه با آن‌ها داشته باشید.

هزینه این کتاب چطور و بر چه اساسی خواهد بود؟

همانطور که می‌دانید هزینه مقدماتی کتاب در ویرایش اول و دوم با قیمت ۱۰.۰۰۰ تومان و در ویرایش سوم با قیمت ۲۰.۰۰۰ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است که شامل بهبود و توسعه قالب و محتوای آن بر اساس بازخورد ها بوده است.

قیمت این جلد در حال حاضر۶۵.۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که در قالب A4 با تعداد حداقل فعلی۴۴۶ صفحه‌ی (به‌روز شده) توسعه یافته است و در مرحله اول در قالب PDF منتشر خواهد شد.

نسخه چاپی این کتاب چطور خواهد بود؟ آیا برنامه ای برای آن خواهید داشت؟ 

بر اساس بازخورد‌هایی که داشته ایم بیش از ۸۵ درصد علاقه مندان مایل به دریافت نسخه الکترونیکی کتاب بودند که در آن می‌توانند به راحتی کد‌های نوشته شده را در محیط توسعه خود کپی کنند بنابراین نسخه الکترونیکی در اولویت اول قرار گرفته است که می‌توان در کمترین زمان ممکن آن را آماده کرد.

اما در رابطه با نسخه چاپی باید طبق مراحل مورد نیاز زمانی را صرف عقد قرارداد و توافق با ناشر در نظر بگیریم که ممکن است چند ماه بعد از نسخه الکترونیکی به تصویب رسیده و منتشر شود. (فعلا تصمیم قطعی در رابطه با این موضوع گرفته نشده است) این بستگی به استقبال علاقه مندان خواهد داشت و هزینه آن با نسخه الکترونیکی مجزا خواهد بود.

سرفصل ها و محتوا چه چیز‌هایی هستند؟

محتوای کتاب طبق آخرین استاندارد کتابخانه بر پایه نسخه ۵.۸ به بالا می‌باشد. محتوای آن به نسخه ۵.۹ و حتی ۵.۱۰ به صورت پیش نویسه به روز رسانی شده است. همچنین ویژگی های و موارد مهمی که در نسخه ۵.۹ و ۵.۱۰ موجود هستند در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است.

سر فصل‌های نهایی و تایید شده کتاب: 

  • فصل اول
    • مقدمه بر زبان ++C
    • برخی از قابلیت‌ها
    • ساختار برنامه در ++C
    • کتابخانه‌ها
    • فرق بین C و ++C
    • ویژگی‌های معرفی شده در ++C ویرایش‌های ۱۱ ٬ ۱۴ و ۱۷
    • کامپایلر‌های ++C و وضعیت آن‌ها
    • ساختار اسناد ++C در پروژه‌
    • کاربرد این زبان در کجاست؟
    • استاندارد‌های زبان
    • مقدمه کیوت (Qt)
    • معرفی کیوت (Qt) ۵.۹
    • آشنایی با محیط توسعه، نصب و راه اندازی همراه با پیکربندی کیت (Kit) در آن
    • نصب و راه اندازی محیط Qt
    • پیکربندی کیت‌ها در macOS
    • پیکربندی کیت‌ها در Linux
    • پیکربندی کیت‌ها در Windows
    • معرفی محیط توسعه کیوت کرِیتور (Qt Creator) نسخه 4
    • پیکربندی و تنظیمات مربوط به ساخت برای پلتفرم‌های مختلف
    • معرفی مجوز های Qt و نحوه استفاده از مناسبترین مجوز
    • لوگو‌های نشانگر ساخته شده با Qt
    • پشتیبانی از انواع پلتفرم‌ها
    • پشتیبانی از انواع معماری ها
    • شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه iTunes یا همان (Apple Store)
    • شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاهWindows Store
    • شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه Google Play
    • شرایط و قوانین اختصاصی برنامه تحت Qt جهت انتشار و پذیرش در فروشگاه های مرتبط
  • فصل دوم
    • معرفی فناوری Qt Quick ویرایش 2
    • معرفی زبان کیو اِم اِل (QML) ویرایش 2
    • آشنایی با سبک - سینتَکس (Syntax) زبان QML
    • روش اعلام یا اظهار یک شیء در QML
    • اشیاء فرزند (Child-Object) در QML
    • سبک و روش اعمال اظهار نظر (Comment) در QML
    • صفت های اشیاء در QML
    • پشتیبانی از جاوا اسکریپت (JavaScript) و ترکیب آن با QML
    • روش استفاده از جاوا اسکریپت در سند QML
    • روش های ترکیب ++C و استفاده از آن در سند QML
  • فصل سوم
    • معرفی انواع پروژه ها تحت فناوری کیوت کوئیک (Qt Quick)
    • معرفی پروژه از نوع Qt Widget Application
    • معرفی پروژه از نوع Qt Console Application
    • معرفی پروژه از نوع Qt Quick Application
    • معرفی پروژه از نوع Qt Quick Controls 2 Application
    • معرفی پروژه از نوع Qt Quick Controls Application
    • معرفی پروژه از نوع Qt Quick Canvas 3D Application
    • معرفی پروژه از نوع Qt Quick Labs Controls Application
    • آغاز ایجاد پروژه تحت C++ و Qt Quick
    • ساده ترین برنامه
    • معرفی کلاس QGuiApplication
    • معرفی کلاس QQmlApplicationEngine
    • معرفی کلاس QCoreApplication
    • معرفی تابع exect در پروژه
  • فصل چهارم
    • انواع کنترل ها، منو ها و دیگر آبجکت ها
    • معرفی انواع QML پایه در فناوری Qt Quick
    • نوع date
    • نوع color
    • نوع font
    • نوع matrix4x4
    • نوع point
    • نوع quaternion
    • نوع rect
    • نوع size
    • نوع vector2d
    • نوع vector3d
    • نوع vector4d
    • معرفی انواع اشیاء QML در فناوری Qt Quick
    • معرفی Accessible
    • معرفی AnchorAnimation
    • معرفی AnchorChanges
    • معرفی AnchorImage
    • معرفی AnimatedSprite
    • معرفی Animation
    • معرفی AnimationController
    • معرفی Animator
    • معرفی Behavior
    • معرفی BorderImage
    • معرفی Contex2D
    • معرفی Canvas
    • معرفی CanvasGradient
    • معرفی CanvasImageData
    • معرفی CanvasPixelArray
    • معرفی CanvasColorAnimation
    • معرفی Column
    • معرفی DoubleValidator
    • معرفی Drag
    • معرفی DragEvent
    • معرفی DropArea
    • معرفی EnterKey
    • معرفی Flickable
    • معرفی Flipable
    • معرفی Flow
    • معرفی FocusScope
    • معرفی FontLoader
    • معرفی FontMeteric
    • معرفی Gradient
    • معرفی GridMesh
    • معرفی GridView
    • معرفی Image
    • معرفی IntValidator
    • معرفی Item
    • معرفی ItemGraResult
    • معرفی KeyEvent
    • معرفی KeyNavigation
    • معرفی Keys
    • معرفی LayoutMirror
    • معرفی ListView
    • معرفی Loader
    • معرفی MouseArea
    • معرفی MouseEvent
    • معرفی MultiPointTouchArea
    • معرفی NumberAnimation
    • معرفی OpacityAnimator
    • معرفی ParallelAnimation
    • معرفی GraphicInfo
    • معرفی ParentAnimation
    • معرفی ParentChange
    • معرفی Path
    • معرفی PathAnimation
    • معرفی PathView
    • معرفی PauseAnimation
    • معرفی PropertyAction
    • معرفی PropertyChanges
    • معرفی Rectangle
    • معرفی RegExpValidator
    • معرفی Repeater
    • معرفی Rotation
    • معرفی RotationAnimation
    • معرفی RotationAnimator
    • معرفی Row
    • معرفی Scale
    • معرفی ScaleAnimator
    • معرفی SecuentialAnimation
    • معرفی ShaderEffect
    • معرفی ShaderEffectSource
    • معرفی Shortcut
    • معرفی SmoothedAnimation
    • معرفی SpringAnimation
  • فصل پنجم
    • معرفی انواع کنترل های 2 Qt Quick Controls
    • کنترل AbstractButton
    • کنترل ApplicationWindow
    • کنترل BusyIndicator
    • کنترل Button
    • کنترل ButtonGroup
    • کنترل CheckBox
    • کنترل CheckDelegate
    • کنترل ComboBox
    • کنترل Container
    • کنترل Control
    • کنترل Dial
    • کنترل Drawer
    • کنترل Frame
    • کنترل GroupBox
    • کنترل ItemDelegate
    • کنترل Label
    • کنترل Menu
    • کنترل MenuItem
    • کنترل Page
    • کنترل PageIndicator
    • کنترل Pane
    • کنترل Popup
    • کنترل ProgressBar
    • کنترل RadioButton
    • کنترل RadioDelegate
    • کنترل RangeSlider
    • کنترل ScrollBar
    • کنترل ScrollIndigator
    • کنترل Slider
    • کنترل SprinBox
    • کنترل StackView
    • کنترل SwipeDelegate
    • کنترل SwipeView
    • کنترل Switch
    • کنترل SwitchDelegate
    • کنترل TabBar
    • کنترل TabButton
    • کنترل TextArea
    • کنترل TextField
    • کنترل ToolBar
    • کنترل ToolButton
    • کنترل ToolTip
    • کنترل Thumbler
  • فصل ششم
    • معرفی Qt Quick Dialog (دیالوگ های انتخاب رنگ، فایل، فونت و پیغام)
    • معرفی Color Dialog
    • معرفی Font Dialog
    • معرفی File Dialog
    • معرفی Message Dialog
    • معرفی Qt Quick Layouts
    • معرفی Column Layout
    • معرفی Grid Layout
    • معرفی Row Layout
    • معرفی Stack Layout
    • معرفی Qt Quick Control Styles (سبک و استایل نویسی کنترل ها – سفارشی سازی)
    • واکنش گرایی و پاسخ دهی
    • محتوای وب در اپلیکیشن با Qt WebEngine
    • محتوای چند رسانه ای در کیوت QMultimedia
    • محتوای چند رسانه ای در کیوت QMultimedia
    • پخش صوت
    • ظبط صدا در فایل
    • پخش ویدیو
    • کار با دوربین
  • فصل هفتم
    • معرفی و پیکربندی کار با بانک اطلاعاتی (دیتابیس)
    • کار با بانک اطلاعاتی و ارتباط آن بین C++ و QML
    • معرفی و کار با XML
    • معرفی و کار با JSON
    • معرفی و کار با QSetting
    • سفارشی سازی فایل .pro  پروژه
  • فصل هشتم
    • مقایسه انواع حالت های کامپایل Debug و Release
    • نحوه افزودن دیگر کتابخانه های C++‎‎ در محیط Qt Creator و استفاده همراه با کتابخانه Qt
    • فرق بین کامپایل استاتیک و داینامیک
    • نحوه خروجی گرفتن / گسترش (Deployment) در Qt
    • پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم ویندوز (Windows)
    • پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم مک (macOS)
    • پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم لینوکس (Linux)
    • پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم‌های iPhone و iPad (iOS)
    • پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم اندروید (Android)
    • معرفی ابزار کیوبس (QBS)
    • به روز رسانی کیوت بدون دریافت فایل نصبی آفلاین
    • اهداف نسخه‌های ۵.۱۰ و ۶
    • پیشنهادات و ملاحظات در عملکرد و کارآیی (جدید)

تغییرات جدید در نسخه 1.3.7

انتشار در

این نسخه از کتاب شامل تغییرات در لینک‌ها (به روز رسانی شده به کیوت 5.11.1) و اصلاحیات در نگارش و متن کتاب می‌باشد.

همچنین ۱۶ صفحه از مباحث مرتبط با پیشنهادات و ملاحظات در عملکرد و کارآیی در تولید اپلیکیشن‌ها به فصل آخر کتاب اضافه شده است.

  • پسندیدن 3
  • تشکر شده 3



بازخورد کاربر

برای ارسال پاسخ یک حساب کاربری بسازید و یا وارد شوید

شما برای ارسال پاسخ نیاز است که یکی از اعضا باشید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

بهنام صباغی

   5 از 5 نفر از اعضا این مورد را مفید می دانند 5 / 5 کاربر

واقعا دست شما درد نکنه که این همه وقت گذاشتید برای تولید این کتاب با ارزش

این کتاب هم از صفر شروع کرده و قدم به قدم کاربر رو به سمت طراحی حرفه ای رابط کاربری با کیوت و کیو ام ال برده البته بیشتر روی طراحی رابط کاربری تمرکز کرده و کمتر به مسائل دیگه پرداخته که خب توی این کتاب جاشون هم نبوده ولی در کل عالی هست .

معرفی انواع مختلف با توضیحاتی در مورد کارکردشون و نمونه کد های زیاد برای بهتر جا افتادن مطلب و در کل همه چیز دست به دست هم داده تا این کار خوب از آب در بیاد .

به نظرم این برای کسی که بخواد طراحی رابط کاربری با کیوت و کیو ام ال رو یاد بگیره خیلی عالیه و کافی هست یعنی اگر کسی پا به پای این کتاب کد بزنه و پیش بره در انتهای کتاب میتونه به راحتی هر برنامه ای رو به سرعت و با دقت طراحی کنه رابط کاربریش رو واقعا عالیه .

 

  • پسندیدن 1
  • تشکر شده 1

به اشتراک گذاری این نقد


لینک به نقد
×