درباره این فایل
کتابخانهٔ SFML به عنوان یک واسط کامپوننتهای مفیدی را برای سیستم فراهم میکند که جهت توسعه برنامههای گرافیکی و بازی سازی بسیار مفید است. ماژولهای این کتابخانه با عناوین System, Window, Graphics, Audio و Network به صورت چند-سکویی ارائه شدهاند. این کتابخانه برای زبانهای C/C++/C#/Python و Java مورد استفاده قرار میگیرد.
جهت یادگیری سریع این کتابخانه در مرجع میتوانید به بخش اختصاصی SFML مراجعه کنید.
تغییرات جدید در نسخه 2.5.۱ دیدن کارنامه تغییرات
انتشار در
تغییرات اخیر در این نسخه از کتابخانه به صورت زیر است:
SFML 2.5.1
General
Various CMake fixes (#1414, #1416, #1436, #1439, #1467, #1470)
Fixed the installation of pkg-config files (#1466)
Fixed two conversion warnings (#1454)
[Android] Fixes all symbols in sfml-main are hidden (#1457, #1460)
[Android] Fixed some #define flag problem (#1458)
[Android] Fix deadlock in main cleanup (#1265)
[iOS] Modernized toolchain file (#1411)
[iOS] Check that SFML/Main.hpp is used (#1412)
[macOS] Add -ObjC flag to fix static linking on macOS (#1485)
Window
Bugfixes
[iOS] Use default supported rotations when none are specified (#1417)
[iOS] Fixed autocomplete window overlaps keyboard (#1473, #1482)
[Linux] Fixed dual monitor issue (#1226, #1238)
[Linux] Fixed issue where fullscreen window didn't go over task bars on top and left on in Ubuntu (#1224)
[Linux] Fixed the Unix clipboard implementation causing an abort due to internal data races in Xlib (#1437)
[macOS] Added additional system cursors (#1401, #1413, #1425)
[Windows] Fixed swapped colors for custom cursors (#1464, #1465, #1491)
Graphics
Bugfixes
Fixed a bug in which a sf::RenderTexture would not be re-activated after being re-created (#1438)
Fixed sf::RenderTextureImplFBO's destructor incorrectly triggering deletion of other sf::RenderTextureImplFBO's active FBOs (#1440)
Fix sf::RenderWindow::setActive incorrectly trying to unbind an FBO during deactivation (#1442)
Fixed sf::RenderTexture::display() dereferencing a NULL pointer when being called before sf::RenderTexture::create() (#1446)
Fixed bug in sf::Text when applying an outline color/thickness (#1176)
Squash duplicated sf::Font glyphs to single chars (#1461)
Fixed two issues with glyph sub-pixel positioning (#1452)
Reduced context locking & unlocking while creating textures (#1459)
Fixed the error message when the wrong bitmap font size is selected (#1456, #1474, #1492)
Audio
Bugfixes
Fixed performance issue with reading WAV files (#1450)