رفتن به مطلب
جامعهٔ برنامه‌نویسان ایران

پرچمداران

  1. hamed_masafi

    hamed_masafi

    اساتید


    • امتیاز

      2

    • تعداد ارسال ها

      7


  2. کامبیز اسدزاده

    کامبیز اسدزاده

    بنیـــان گذار


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      438


  3. Ali71321

    Ali71321

    کاربـــر عـــــادی


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      16


  4. Fazel

    Fazel

    کاربـــر عـــــادی


    • امتیاز

      1

    • تعداد ارسال ها

      0



مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز از زمان چهارشنبه, 18 فروردین 1400 در همه بخش ها

  1. 2 امتیاز
    با سلام و خسته نباشید زبان QML از زمان معرفی تبدیل به یک زبان پرکاربرد برای طراحی ui شده است. از همین رو تیم کیوت کیت کنترل‌ها با نام Qt Quick Controls را عرضه کرد و در گام بعدی با باز طراحی آن کیت جدیدی با نام Qt Quick Controls 2 را معرفی کرد (یک عدد ۲ به آخر نام اضافه شده است) با منسوخ شدن نسخه اول، نسخه جدید اختصاراً با همان نام Qt Quick Controls شناخته می‌شود. از آنجایی که این کیت هدف سکوی زیادی دارد (موبایل، دسکتاپ، بورد‌ها و ...) لزوم طراحی تم‌های مختلف برای آن همواره احساس می‌شد. تیم کیوت چندین تم برای آن معرفی کرده است که به شرح زیر می‌باشند: Default: یک ظاهر سبک که هدف آن سادگی و اجرای روان روی سخت‌افزار پایین‌رده است Imagine: یک ظاهر که با تصاویر ۹ بخشی ساخته می‌شود Material: یک ظاهر که از زبان متریال گوگل پیروی می‌کند Universal: یک ظاهر که از استاندارد یونیورسال مایکروسافت پیروی می‌کند. Fusion: پیاده سازی تم فوژیون ویجت برای qml که ظاهری شبیه دسکتاپ ارائه می‌کند هر کدام از این تم‌ها عالی هستند اما ممکن است یک سازمان نیازی متفاوت داشته باشد. یا بخواهد تغییر کوچکی روی این تم‌ها اعمال کند. تیم کیوت با معرفی Qt Quick Templates این امکان را فراهم کرده‌است تا برنامه‌نویس تم سفارشی خودش را ایجاد کند. در ادامه این نوشته طریقه انجام این کار شرح داده خواهد شد. برنامه‌هایی که از Qt Quick Controls استفاده می‌کنند می‌توانند یک فایل پیکره‌بندی داشته باشند. نام این فایل باید qtquickcontrols2.conf باشد و در ریشه ریسورس ذخیره شده باشد. یا به عبارتی مسیر زیر باید به این فایل اشاره کند: qrc:/qtquickcontrols2.conf یک نمونه از محتویات این فایل مانند زیر است: [Controls] Style=Material [Material] Primary=#4FC1E9 Accent=DeepPurple Elevation=10 Variant=Dense [Universal] Accent=Red Theme=System در این فایل تم برنامه و همچنین پارامتر‌های مربوط به هر تم نوشته می‌شود. توضیح جزئیات این پیکره‌بندی در حوزه این نوشته نیست و ما یک استفاده ساده از آن خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فایل این لینک را ببینید. همانگونه که قبلاً گفته شد با Templates می‌توانیم یک ظاهر سفارشی ایجاد کنید. نکته مورد اهمیت این است که ظاهر جدید ما می‌تواند بر مبنای یک ظاهر موجود ساخته شود. برای مثال ممکن است برنامه‌نویس بخواهد از تم Material استفاده کند ولی فقط ظاهر دکمه‌ها را کمی تغییر دهد. یا اینکه یک تم را از پایه شروع کند. مراحل انجام کار: ابتدا یک پروژه جدید ایجاد کنید. سپس در فولدر پروژه یک فایل متنی با نام qtquickcontrols2.conf ایجاد کرده و محتویات زیر را در آن بنویسید: [Controls] Style=:/style FallbackStyle=Material همانگونه که مشاهده می‌کنید محتویات بسیار ساده است. ما مشخص کردیم تم ما در مسیر :/style قابل دسترسی است. در خط آخر مشخص شده است اگر کنترلی در این تم وجود نداشت از تم Material استفاده شود. در قدم بعد باید در فولدر style کنترل‌های سفارشی ساخته شوند. اگر کنترلی قرار نیست سفارشی شود نیازی نیست در این فولدر گنجانده شود چون تم جایگزین Material معرفی شده است و اگر کنترلی وجود نداشت از آن استفاده می‌شود. نحوه سفارشی کردن کنترل‌ها و اما قسمت اصلی ماجرا اینجاست. باید همه کنترل‌ها را یک به یک فولدر style ایجاد کنید. ولی لازم نیست هر کنترل را از صفر کدنویسی کنیم. یک راه ساده که من خودم همیشه استفاده می‌کنم این است که سورس کنترل‌ها را از کیوت برداشته و تغییر می‌دهم. سورس را می‌توانید در این سایت پیدا کنید. برای مثال اگر از کیوت نسخه 5.15.2 استفاده می‌کنید و تم پایه شما متریال است، همه چیزی که نیاز دارید در این آدرس موجود است. حالا در فولدر style یک فایل با نام Button.qml بسازید. سپس محتویات سورس کیوت را از این آدرس برداشته و در آن کپی کنید. سپس تغییرات دلخواه را روی آن انجام دهید. حال اگر برنامه را اجرا کنید، بدون اینکه کد‌های موجود را تغییری دهید، هر جا که Button وجود دارد با تم سفارشی شما ظاهر خواهد شد. لطفاً نظرات و تجریبات خود را در بخش نظرات زیر پست درج کنید تا در صورت لزوم این نوشته کامل‌تر گردد.
  2. 1 امتیاز
    راه حل این مشکل برای استفاده بقیه دوستان : 1_ اولین کار اضافه کردن کل فولدر QtRptProject به مسیر پروژه خودتان است 2_اضافه کردن Qzint.dll به مسیر QtRptProject/bin/release/lib 3_اضافه کردن مسیر فایل QtRptProject.pro به پروژه خود در فایل myproject.pro با استفاده از دستور include() به شکل زیر : include($$PWD/QtRptProject/QtRptProject.pro) 4_ در این مرحله پروژه خودتون و build کنید ممکنه خطا هم داشته باشه و بگه که QtRptDesigner.pro رو پیدا نمیکنه در این صورت : 4_1_ پروژه QtRptDesigner.pro که در مسیر QtRptProject هستش رو به تنهایی در محیط Qt Creater باز نموده و build کنید 4_2_ بعد پروژه خودتون و که طی مراحل 1 تا 3 درست کردید build کنید 5_ در نهایت کاری که لازمه انجام بدید اینه که در فایل myproject.pro دستور include که در مرحله 3 وارد کردید حذف کنید و به جای آن دستور include زیر و بنویسید: include($$PWD/QtRptProject/QtRPT/QtRPT.pri) 6_آخرین مرحله اینه که بعد build آخر فایل های مورد نیاز در مسیر های مشخص شده ساخته شده و برنامه شما اجرا خواهد شد خواهشا اگر در این مورد مطلب اضافی و بهتری دارید با ما به اشتراک بذارید . ** با تشکر_علی آیدین **
  3. 1 امتیاز

    نگارش ۱.۳.۸

    دنیای خود را چگونه با کیوت بسازیم!؟ با توجه به توسعهٔ روزافزون فناوری،‌ دنیای نرم‌افزاری همگام با آن با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و توسعه است. ما برای رسیدن به این مسیر باید به فکر تولید و توسعهٔ محصول با کیفیت همراه با اقدامات کلیدی باشیم تا این محصول هماهنگ با استاندارد‌های جهانی باشد. برای این امر نیاز است تا این استاندارد‌ها را بررسی و در درون پروژه‌های خود مورد استفاده قرار دهیم. کیوت به عنوان یک چهارچوب قدرتمند یکی از بهترین و پیشتاز‌ترین ابزار‌های موجود در دنیای برنامه‌نویسی است که با تمرکز بر روی مباحث تولید محصولی اساساً بر پایهٔ تجربه‌کاربری و رابط‌کاربریِ پیشرفته همراه با پشتیبانی از قدرتمند‌ترین زبان برنامه‌نویسی، نتیجه‌ای مطلوب را در مسیر توسعهٔ محصول نرم‌افزاری شما فراهم می‌کند. توجه داشته باشید برنامه‌نویسی صرفاً نوشتن کد منطقی و برقراری ارتباط با داده‌ها و حل مسائل مربوط به آن نیست! علاوه بر حل مشکل، برقراری ارتباط با احساسات کاربر و ایجاد یک تجربه‌ و تعامل خوب بسیار مهم است. باید توجه داشت که زمان، هزینه، سرعت و کیفیت همه باهم مهم هستند و برای به حداکثر رساندن درجه کیفیت هر یک از این مولفه‌ها باید از بهترین روش‌‌های ممکن استفاده کرد که شامل مواردی همچون چند-سکویی، ابری، تجربه‌کاربری، رابط‌کاربری، رابط‌های برنامه‌نویسی، کتابخانه‌ها و غیره... می‌باشند و برای رسیدن به آن‌ها کافی است یک زبان مهم و پایه همراه با چند زبان فرعی و فناوری‌های مرتبط با یکدیگر را به عنوان ابزار در اختیار داشته باشیم. آخرین اعتبار تخفیفات ویژه به مناسبت‌های اخیر به پایان رسیده است. نکتهٔ بسیار مهم: این کتاب به صورت رسمی در کتابخانهٔ ملی ثبت شده است، بنابراین هرگونه چاپ، تکثیر و به اشتراک‌گذاری این کتاب پیگیرد قانونی دارد. توجه: دریافت نسخه‌های به‌روز‌رسانی شده تنها از این صفحه برای کسانی که حداقل یک بار آن را تهیه کرده‌اند امکان‌پذیر است. نوع این کتاب الکترونیکی است، بعد از پرداخت می‌توانید بر روی دکمهٔ دریافت فایل در همین صفحه کلیک کرده و آن را دریافت نمایید. در صورتی که از شما اطلاعات آدرس مکانی پرسیده شد، می‌توانید آن‌ها را وارد نکنید. * تمامی حقوق مادی و معنوی این کتاب متعلق به مولف و ناشر مولف (کامبیز اسدزاده) می‌باشد و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت. توجه : در داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد در رابطه با این کتاب با آدرس شخصی نویسنده (kambiz.ceo@gmail.com) مکاتبه نمایید. نکته : این کتاب در روز‌های خاص ممکن است شامل تخفیف قرار بگیرد. نکته دوم : کسانی که این کتاب را یک بار خریداری می‌کنند نسخهٔ به‌روز‌رسانی شده آن را به صورت رایگان می‌توانند دریافت کنند. برخی از درخواست‌ها در کتاب مقدماتی به صورت زیر بودند: آموزش پیشرفته در رابطه با QML و آشنایی با آن آموزش برقراری ارتباط بین ++C و QML به صورت بک‌اند و فرانت‌اند آموزش کار با کنترل‌ها و نحوهٔ سفارشی سازی پروژه آموزش برقراری ارتباط با پایگاه داده و فناوری های مرتبط با آن آموزش نحوهٔ پیکربندی کیت‌ها، کامپایلر و ... آموزش نحوه توسعه برنامه بر روی بستر‌های مختلف از جمله اندروید، آی‌او‌اس و ... و درخواست‌های دیگر... بنابراین بر اساس این درخواست‌ها و محتوایی که نیاز می باشد بعد از جلد مقدماتی با آن‌ها آشنا باشید را در این نسخه فراهم کرده ایم. نکته از نظر من در رابطه با محتوا: کتابخانه کیوت شامل مباحث بسیار زیادی است که می‌توان از هزاران صفحه محتوای آموزشی تولید کرد. اما در این محتوای آموزشی من تنها به مواردی اشاره کرده‌ام که لازمهٔ کار هستند و در پروژه‌ها می‌بایست اطلاعات لازم در رابطه با آن‌ها داشته باشید. سرفصل ها و محتوا چه چیز‌هایی هستند؟ محتوای کتاب طبق آخرین استاندارد کتابخانه بر پایه نسخه ۵.۸ به بالا می‌باشد. محتوای آن به نسخه ۵.۹ و حتی ۵.۱۳ به‌روز‌رسانی شده است. همچنین ویژگی های و موارد مهمی که در نسخه ۵.۹ و ۵.۱۰ موجود هستند در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است. سر فصل‌های نهایی و تایید شده کتاب: فصل اول مقدمه بر زبان ++C برخی از قابلیت‌ها ساختار برنامه در ++C کتابخانه‌ها فرق بین C و ++C ویژگی‌های معرفی شده در ++C ویرایش‌های ۱۱ ٬ ۱۴ و ۱۷ کامپایلر‌های ++C و وضعیت آن‌ها ساختار اسناد ++C در پروژه‌ کاربرد این زبان در کجاست؟ استاندارد‌های زبان مقدمه کیوت (Qt) معرفی کیوت (Qt) ۵.۹ آشنایی با محیط توسعه، نصب و راه اندازی همراه با پیکربندی کیت (Kit) در آن نصب و راه اندازی محیط Qt پیکربندی کیت‌ها در macOS پیکربندی کیت‌ها در Linux پیکربندی کیت‌ها در Windows معرفی محیط توسعه کیوت کرِیتور (Qt Creator) نسخه 4 پیکربندی و تنظیمات مربوط به ساخت برای پلتفرم‌های مختلف معرفی مجوز های Qt و نحوه استفاده از مناسبترین مجوز لوگو‌های نشانگر ساخته شده با Qt پشتیبانی از انواع پلتفرم‌ها پشتیبانی از انواع معماری ها شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه iTunes یا همان (Apple Store) شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاهWindows Store شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه Google Play شرایط و قوانین اختصاصی برنامه تحت Qt جهت انتشار و پذیرش در فروشگاه های مرتبط فصل دوم معرفی فناوری Qt Quick ویرایش 2 معرفی زبان کیو اِم اِل (QML) ویرایش 2 آشنایی با سبک - سینتَکس (Syntax) زبان QML روش اعلام یا اظهار یک شیء در QML اشیاء فرزند (Child-Object) در QML سبک و روش اعمال اظهار نظر (Comment) در QML صفت های اشیاء در QML پشتیبانی از جاوا اسکریپت (JavaScript) و ترکیب آن با QML روش استفاده از جاوا اسکریپت در سند QML روش های ترکیب ++C و استفاده از آن در سند QML فصل سوم معرفی انواع پروژه ها تحت فناوری کیوت کوئیک (Qt Quick) معرفی پروژه از نوع Qt Widget Application معرفی پروژه از نوع Qt Console Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Controls 2 Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Controls Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Canvas 3D Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Labs Controls Application آغاز ایجاد پروژه تحت C++ و Qt Quick ساده ترین برنامه معرفی کلاس QGuiApplication معرفی کلاس QQmlApplicationEngine معرفی کلاس QCoreApplication معرفی تابع exect در پروژه فصل چهارم انواع کنترل ها، منو ها و دیگر آبجکت ها معرفی انواع QML پایه در فناوری Qt Quick نوع date نوع color نوع font نوع matrix4x4 نوع point نوع quaternion نوع rect نوع size نوع vector2d نوع vector3d نوع vector4d معرفی انواع اشیاء QML در فناوری Qt Quick معرفی Accessible معرفی AnchorAnimation معرفی AnchorChanges معرفی AnchorImage معرفی AnimatedSprite معرفی Animation معرفی AnimationController معرفی Animator معرفی Behavior معرفی BorderImage معرفی Contex2D معرفی Canvas معرفی CanvasGradient معرفی CanvasImageData معرفی CanvasPixelArray معرفی CanvasColorAnimation معرفی Column معرفی DoubleValidator معرفی Drag معرفی DragEvent معرفی DropArea معرفی EnterKey معرفی Flickable معرفی Flipable معرفی Flow معرفی FocusScope معرفی FontLoader معرفی FontMeteric معرفی Gradient معرفی GridMesh معرفی GridView معرفی Image معرفی IntValidator معرفی Item معرفی ItemGraResult معرفی KeyEvent معرفی KeyNavigation معرفی Keys معرفی LayoutMirror معرفی ListView معرفی Loader معرفی MouseArea معرفی MouseEvent معرفی MultiPointTouchArea معرفی NumberAnimation معرفی OpacityAnimator معرفی ParallelAnimation معرفی GraphicInfo معرفی ParentAnimation معرفی ParentChange معرفی Path معرفی PathAnimation معرفی PathView معرفی PauseAnimation معرفی PropertyAction معرفی PropertyChanges معرفی Rectangle معرفی RegExpValidator معرفی Repeater معرفی Rotation معرفی RotationAnimation معرفی RotationAnimator معرفی Row معرفی Scale معرفی ScaleAnimator معرفی SecuentialAnimation معرفی ShaderEffect معرفی ShaderEffectSource معرفی Shortcut معرفی SmoothedAnimation معرفی SpringAnimation فصل پنجم معرفی انواع کنترل های 2 Qt Quick Controls کنترل AbstractButton کنترل ApplicationWindow کنترل BusyIndicator کنترل Button کنترل ButtonGroup کنترل CheckBox کنترل CheckDelegate کنترل ComboBox کنترل Container کنترل Control کنترل Dial کنترل Drawer کنترل Frame کنترل GroupBox کنترل ItemDelegate کنترل Label کنترل Menu کنترل MenuItem کنترل Page کنترل PageIndicator کنترل Pane کنترل Popup کنترل ProgressBar کنترل RadioButton کنترل RadioDelegate کنترل RangeSlider کنترل ScrollBar کنترل ScrollIndigator کنترل Slider کنترل SprinBox کنترل StackView کنترل SwipeDelegate کنترل SwipeView کنترل Switch کنترل SwitchDelegate کنترل TabBar کنترل TabButton کنترل TextArea کنترل TextField کنترل ToolBar کنترل ToolButton کنترل ToolTip کنترل Thumbler فصل ششم معرفی Qt Quick Dialog (دیالوگ های انتخاب رنگ، فایل، فونت و پیغام) معرفی Color Dialog معرفی Font Dialog معرفی File Dialog معرفی Message Dialog معرفی Qt Quick Layouts معرفی Column Layout معرفی Grid Layout معرفی Row Layout معرفی Stack Layout معرفی Qt Quick Control Styles (سبک و استایل نویسی کنترل ها – سفارشی سازی) واکنش گرایی و پاسخ دهی محتوای وب در اپلیکیشن با Qt WebEngine محتوای چند رسانه ای در کیوت QMultimedia محتوای چند رسانه ای در کیوت QMultimedia پخش صوت ظبط صدا در فایل پخش ویدیو کار با دوربین فصل هفتم معرفی و پیکربندی کار با بانک اطلاعاتی (دیتابیس) کار با بانک اطلاعاتی و ارتباط آن بین C++ و QML معرفی و کار با XML معرفی و کار با JSON معرفی و کار با QSetting سفارشی سازی فایل .pro پروژه فصل هشتم مقایسه انواع حالت های کامپایل Debug و Release نحوه افزودن دیگر کتابخانه های C++‎‎ در محیط Qt Creator و استفاده همراه با کتابخانه Qt فرق بین کامپایل استاتیک و داینامیک نحوه خروجی گرفتن / گسترش (Deployment) در Qt پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم ویندوز (Windows) پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم مک (macOS) پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم لینوکس (Linux) پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم‌های iPhone و iPad (iOS) پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم اندروید (Android) معرفی ابزار کیوبس (QBS) به روز رسانی کیوت بدون دریافت فایل نصبی آفلاین اهداف و چشم‌انداز فنی کیوت ۶ پیشنهادات و ملاحظات در عملکرد و کارآیی (جدید)

    ‎﷼۶۵۰٬۰۰۰

  4. 1 امتیاز
    ممنون از استاد اسدزاده به خاطر انتشار این کتاب چه خوبه که مطالب کتاب مداوم بروزرسانی میشه
این صفحه از پرچمداران بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+04:30 می باشد
×
×
  • جدید...