پیش فروش کتاب برنامه نویسی ++C همراه با کتابخانه Qt (جلد دوم - پیشرفته)


نویسنده: کامبیز اسدزاده
تاریخ انتشار : 1396/1/18 12:24 / موضوعات : اطلاعیه ها دفعات بازدید : 1583  

با سلام٬

همانطور که می‌دانید در سال ۹۵ نسخه اول ومقدماتی اولین کتاب برنامه نویسی سی پلاس پلاس همراه با کتابخانه کیوت انتشار یافت٬ طبق بازخورد‌هایی که از علاقه مندان و خوانندگان کتاب چه در نسخه رایگان و چه در نسخه تجاری به این نتیجه رسیدیم که محتوایی فراتر از محتوای مقدماتی که تحت برنامه نویسی سنتی بود در اختیار شما قرار دهیم. در رابطه با نیازها و توسعه محتوای آموزشی اینطور برنامه ریزی شده است که در سال ۹۶ جلد دوم کتاب برنامه نویسی در این حوزه منتشر شود. اما به دلیل اینکه محتوای این جلد بسیار گسترده تر از محتوای مقدماتی می‌باشد تصمیم گرفته ایم قبل از اینکه نسخه ای از این کتاب منتشر شود آن را برای علاقه‌مندان در حالت پیش فروش قرار دهیم.

قیمت این جلد ۶۵.۰۰۰ تومان است که با تخفیف ۳۰٪ پیش فروش می‌شود!

برخی از بازخورد ها به صورت زیر بودند:

  • آموزش پیشرفته در رابطه با QML و آشنایی با آن
  • آموزش برقراری ارتباط بین ++C و QML به صورت بک اند و فرانت اند
  • آموزش کار با کنترل‌ها و نحوه سفارشی سازی پروژه
  • آموزش برقراری ارتباط با پایگاه داده و فناوری های مرتبط با آن
  • آموزش نحوه پیگربندی کیت ها٬ کامپایلر و ...
  • آموزش نحوه توسعه برنامه بر روی پلتفرم های مختلف از حمله اندروید٬ آی او اس و ...
  • و درخواست‌های دیگر...

بنابراین بر اساس این درخواست‌ها و محتوایی که نیاز می باشد بعد از جلد مقدماتی با آن‌ها آشنا باشید را در این جلد فراهم کرده ایم.

نکته از نظر من در رابطه با محتوا:

 کتابخانه کیوت شامل مباحث بسیار زیادی است که می‌توان از هزاران صفحه محتوای آموزشی تولید کرد. اما در این محتوای آموزشی من تنها به مواردی اشاره کرده ام که لازمه کار هستند.

هزینه این کتاب چطور و بر چه اساسی خواهد بود؟

همانطور که می‌دانید هزینه جلد اول کتاب در ویرایش اول و دوم با قیمت ۱۰.۰۰۰ تومان و در ویرایش سوم با قیمت ۲۰.۰۰۰ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است که شامل بهبود و توسعه قالب و محتوای آن بر اساس بازخورد ها بوده است.

قیمت این جلد در حال حاضر۶۵.۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که در قالب A4 با تعداد حداقل فعلی۳۰۰ صفحه توسعه یافته است و در مرحله اول در قالب PDF منتشر خواهد شد.

من چطور می‌توانم این جلد را پیش خرید کنم و چه مزیتی خواهد داشت؟

پیشنهاد من برای شما این است که منتظر نسخه نهایی باشید! اما اگر ذوق زده هستید و می‌خواهید مارا حمایت و در توسعه کتاب در کنار ما باشید می‌توانید آن را پیش خرید کنید.

قبل از اعلام نظر باید به این نکته اشاره کنیم که پیش فروش این جلد تنها به خاطر پیگیری‌های شما علاقه مندان صورت گرفته است که مایل بودید سریعتر جلدی از این کتاب در اختیار شما قرار بگیرد و یا حداقل از محتوایی که در آن وجود خواهد داشت مطلع باشید بنابراین کسانی که این کتاب را در وضعیت پیش فروش تهیه می‌کنند تخفیف ۳۰ درصد تخفیف خواهند داشت.

برای تهیه این جلد کافی است به بخش فروشگاه مرجع مراجعه و با تخفیف ۳۰٪ آن را پیش خرید نمایید.

  • نکته ۱ : بعد از پیش خرید رسیدی از پرداخت و خرید شما با اطلاعات و مشخصات کامل همراه با تاییدیه نویشنده (کامبیز اسدزاده) و دات‌ویوز برای شما ارسال خواهد شد تا بر اساس آن سند کتابتان را موقع اتمام و انتشار دریافت نمایید.
  • نکته ۲ : کتابی که پیش خرید می‌شود هیچ فرقی با نسخه نهایی نخواهد داشت. تنها قیمت آن ۳۰ درصد تخفیف دارد بنابراین در صورتی که در زمان انتشار آن را خریداری کنید تخفیف ۳۰٪ شامل آن نخواهد بود.
  • نکته ۳‌ : قیمت دارای تخفیف تا زمانی پابرجا خواهد بود که نسخه نهایی آماده انتشار باشد.

وضعیت نسخه کنونی چطور است؟ و چه زمانی قرار است انتشار یابد؟ 

نسخه کنونی در وضعیت توسعه قرار دارد و ممکن است سرفصل‌ها و مطالب آن طبق پیشنهادات علاقه مندان افزایش یابد.

در رابطه با اینکه چه زمانی به اتمام خواهد رسید حدود ۱.۵ الی ۲ ماه در نظر گرفته ایم تا محتوای آن را کامل و برای شما آماده کنیم.

بعد از اتمام کد شابک کتاب از سازمان مربوطه دریافت و در قالب PDF بر روی مرجع در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

نسخه چاپی این کتاب چطور خواهد بود؟ آیا برنامه ای برای آن خواهید داشت؟ زمان انتشار آن چه زمانی است؟

بر اساس بازخورد‌هایی که داشته ایم بیش از ۸۵ درصد علاقه مندان مایل به دریافت نسخه الکترونیکی کتاب بودند که در آن می‌توانند به راحتی کد‌های نوشته شده را در محیط توسعه خود کپی کنند بنابراین نسخه الکترونیکی در اولویت اول قرار گرفته است که می‌توان در کمترین زمان ممکن آن را آماده کرد.

اما در رابطه با نسخه چاپی باید طبق مراحل مورد نیاز زمانی را صرف عقد قرارداد و توافق با ناشر در نظر بگیریم که ممکن است چند ماه بعد از نسخه الکترونیکی به تصویب رسیده و منتشر شود. (فعلا تصمیم قطعی در رابطه با این موضوع گرفته نشده است) این بستگی به استقبال علاقه مندان خواهد داشت و هزینه آن با نسخه الکترونیکی مجزا خواهد بود.

سرفصل ها و محتوای کنونی چه چیز‌هایی هستند؟

سرفصل‌ها و مطالبی که در این جلد به آن‌ها اشاره شده است به صورت زیر آمده است که مکمل جلد اول و مقدماتی هستند و نزدیک به ۸۰٪ مطالب کامل و مورد آزمایش قرار گرفته است.

محتوای کتاب طبق آخرین استاندارد کتابخانه بر پایه نسخه ۵.۸ به بالا می‌باشد. بنابراین در زمان توسعه تا قبل از اینکه کتاب منتشر نشده باشد محتوای آن به نسخه ۵.۹ و حتی ۵.۱۰ به صورت پیش نویسه به روز رسانی خواهد شد. همچنین ویژگی های و موارد مهمی که در نسخه ۵.۹ و ۵.۱۰ قرار است منتشر شود در این کتاب اشاره خواهند شد.

 

نکته بسیار مهم :‌ احتمال این وجود دارد که بعد از تکمیل ۲۰ درصد باقی مانده کتاب محتوایی که در نسخه های جدید کتابخانه ارائه خواهند شد را همراه با پیشنهادات احتمالی که شما ارسال خواهید کرد را توسعه و در ادامه سر فصل‌ها اضافه کنیم. بنابراین احتمال افزایش تعداد صفحات و مطالب بسیار زیاد است چون از نظر من (نیاز است مطالب در نسخه های نهایی ۵ کیوت در این جلد تا جایی که امکان دارد جامع و کامل در اختیار خواننده) قرار بگیرد تا جلدی جامع قبل از نسخه ۶ کتابخانه باشد.

 

فصل اول

  • پیش‌گفتار
  • مقدمه ای بر کتابخانه کیوت (Qt)
  • معرفی کیوت 5.x 
  • ویژگی های کیوت 5.x 
  • معرفی محیط توسعه کیوت کرِیتور (Qt Creator) نسخه 4
  • برخی از ویژگی ها و تغییرات در نسخه 4
  • معرفی مجوز های Qt و نحوه استفاده از مناسبترین مجوز
  • پشتیبانی از انواع پلتفرم ها و معماری ها 
  • آشنایی با محیط توسعه، نصب و راه اندازی همراه با پیکربندی کیت (Kit) در آن
  • شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه iTunes  یا همان (Apple Store)
  • شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاهWindows Store  
  • شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه Google Play
  • شرایط و قوانین اختصاصی برنامه تحت Qt جهت انتشار و پذیرش در فروشگاه های مرتبط

فصل دوم

  • معرفی فناوری Qt Quick ویرایش 2
  • معرفی زبان کیو اِم اِل (QML) ویرایش 2
  • آشنایی با سبک - سینتَکس (Syntax) زبان QML
  • روش اعلام یا اظهار یک شیء در QML
  • اشیاء فرزند (Child-Object) در QML
  • سبک و روش اعمال اظهار نظر (Comment) در QML
  • صفت های اشیاء در QML
  • پشتیبانی از جاوا اسکریپت (JavaScript) و ترکیب آن با QML
  • روش استفاده از جاوا اسکریپت در سند QML
  • روش های ترکیب C++ و استفاده از آن در سند QML

فصل سوم

  • معرفی انواع پروژه ها تحت فناوری کیوت کوئیک (Qt Quick)
  • معرفی پروژه از نوع  Qt Widget Application
  • معرفی پروژه از نوع  Qt Console Application
  • معرفی پروژه از نوع  Qt Quick Application
  • معرفی پروژه از نوع  Qt Quick Controls 2 Application
  • معرفی پروژه از نوع  Qt Quick Controls Application
  • معرفی پروژه از نوع  Qt Quick Canvas 3D Application
  • معرفی پروژه از نوع  Qt Quick Labs Controls Application
  • آشنایی با ابزار ها و محیط توسعه
  • آغاز ایجاد پروژه تحت C++ و Qt Quick 
  • ساده ترین برنامه
  • معرفی کلاس QGuiApplication
  • معرفی کلاس QQmlApplicationEngine
  • معرفی کلاس QCoreApplication
  • معرفی تابع exect در پروژه

فصل چهارم

  • انواع کنترل ها، منو ها و دیگر آبجکت ها
  • معرفی انواع QML پایه در فناوری Qt Quick
    • نوع date 
    • نوع color 
    • نوع font 
    • نوع matrix4x4 
    • نوع point 
    • نوع quaternion 
    • نوع rect 
    • نوع size 
    • نوع vector2d 
    • نوع vector3d 
    • نوع vector4d 
  • معرفی انواع اشیاء QML در فناوری Qt Quick 
    • معرفی Accessible 
    • معرفی AnchorAnimation 
    • معرفی AnchorChanges 
    • معرفی AnchorImage 
    • معرفی Animation 
    • معرفی AnimationController 
    • معرفی Animator 
    • معرفی Behavior 
    • معرفی BorderImage 
    • معرفی Contex2D 
    • معرفی Canvas 
    • معرفی CanvasGradient 
    • معرفی CanvasImageData 
    • معرفی CanvasPixelArray 
    • معرفی CanvasColorAnimation 
    • معرفی CanvasColumn 
    • معرفی DoubleValidator 
    • معرفی Drag 
    • معرفی DragEvent 
    • معرفی DropArea 
    • معرفی EnterKey 
    • معرفی Flickable 
    • معرفی Flipable 
    • معرفی Flow 
    • معرفی FocusScope 
    • معرفی FontLoader 
    • معرفی FontMeteric 
    • معرفی Gradient 
    • معرفی GradientStop 
    • معرفی Grid 
    • معرفی GridMesh 
    • معرفی GridView 
    • معرفی Image 
    • معرفی IntValidator 
    • معرفی Item 
    • معرفی ItemGraResult 
    • معرفی KeyEvent 
    • معرفی KeyNavigation 
    • معرفی Keys 
    • معرفی LayoutMirror 
    • معرفی ListView 
    • معرفی Loader 
    • معرفی Matrix4x4 
    • معرفی MouseArea 
    • معرفی MouseEvent 
    • معرفی MultiPointTouchArea 
    • معرفی NumberAnimation 
    • معرفی OpacityAnimator 
    • معرفی OpenGLInfo 
    • معرفی ParallelAnimation 
    • معرفی ParentAnimation 
    • معرفی ParentChange 
    • معرفی Path 
    • معرفی PathAnimation 
    • معرفی PathArc 
    • معرفی PathAttribute 
    • معرفی PathCubic 
    • معرفی PathCurve 
    • معرفی PathElement 
    • معرفی PathEnterpolator 
    • معرفی PathLine 
    • معرفی PathPercent 
    • معرفی PathQuad 
    • معرفی PathSvg 
    • معرفی PathView 
    • معرفی PauseAnimation 
    • معرفی PinchArea 
    • معرفی PinchEvent 
    • معرفی Positioner 
    • معرفی PropertyAction 
    • معرفی PropertyAnimation 
    • معرفی PropertyChanges 
    • معرفی Rectangle 
    • معرفی RegExpValidator 
    • معرفی Repeater 
    • معرفی Rotation 
    • معرفی RotationAnimation 
    • معرفی RotationAnimator 
    • معرفی Row 
    • معرفی Scale 
    • معرفی ScaleAnimator 
    • معرفی SecuentialAnimation 
    • معرفی ShaderEffect 
    • معرفی ShaderEffectSource 
    • معرفی Shortcut 
    • معرفی SmoothedAnimation 
    • معرفی SpringAnimation 
    • معرفی SystemPalette 
    • معرفی Text 
    • معرفی TextEdit 
    • معرفی TextInput 
    • معرفی TextMetrics 
    • معرفی TouchPoint 
    • معرفی Transform 
    • معرفی Transition 
    • معرفی Translate 
    • معرفی UniformAnimator 
    • معرفی Vector3DAnimation 
    • معرفی ViewTransition 
    • معرفی WheelEvent 
    • معرفی XAnimator 
    • معرفی YAnimator 
    • معرفی انواع کنترل های Qt Quick Controls 81
    • کنترل AbstractButton 
    • کنترل ApplicationWindow 
    • کنترل BusyIndicator 
    • کنترل Button 
    • کنترل ButtonGroup 
    • کنترل CheckBox 
    • کنترل CheckDelegate 
    • کنترل ComboBox 
    • کنترل Container 
    • کنترل Control 
    • کنترل Dialog 
    • کنترل DialogBottunBox 
    • کنترل Dial 
    • کنترل Drawer 
    • کنترل Frame 
    • کنترل GroupBox 
    • کنترل ItemDelegate 
    • کنترل Label 
    • کنترل Menu 
    • کنترل MenuItem 
    • کنترل Page 
    • کنترل PageIndicator 
    • کنترل Pane 
    • کنترل Popup 
    • کنترل ProgressBar 
    • کنترل RadioButton 
    • کنترل RadioDelegate 
    • کنترل RangeSlider 
    • کنترل ScrollBar 
    • کنترل ScrollIndigator 
    • کنترل Slider 
    • کنترل SprinBox 
    • کنترل StackView 
    • کنترل SwipeDelegate 
    • کنترل SwipeView 
    • کنترل Switch 
    • کنترل SwitchDelegate 
    • کنترل TabBar 
    • کنترل TabButton 
    • کنترل TextArea 
    • کنترل TextField 
    • کنترل ToolBar 
    • کنترل ToolButton 
    • کنترل ToolTip 
    • کنترل Thumbler 
    • معرفی Qt Quick Dialog (دیالوگ های انتخاب رنگ، فایل، فونت و پیغام)
    • معرفی Qt Quick Layouts
    • معرفی Qt Quick Control Styles (سبک و استایل نویسی کنترل ها – سفارشی سازی)
    • معرفی Qt Quick Extras

فصل پنجم

  • واکنش گرایی و پاسخ دهی
  • لایه بندی
  • پشتیبانی از سبک و پوسته برای UX و UI
  • یکپارچه سازی JavaScript در QML
  • مقیاس پذیری
  • افکت های ويژه
  • محتوای وب در اپلیکیشن با Qt WebEngine
  • سنسور، حرکات و رابط های لمسی
  • محتوای چند رسانه ای
  • صوت، تصویر، دوربین و رادیو
  • دستگاه های تلفن همراه
  • معرفی ویژگی های منحصربفرد
  • پشتیبانی از High-DPI

فصل ششم

  • معرفی ماژول ها
  • کامپوننت و ابزار ها
  • یکپارچه سازی front-end  و back-end (هماهنگ سازی QML و C++)
  • یکپارچه سازی جاوا اسکریپت با QML
  • معرفی فضای نام (QtObject QML Type)
  • معرفی انواع در QML
  • معرفی لیست و مدل در QML

فصل هشتم

  • معرفی بانک اطلاعاتی و کار با دیتابیس
  • پیکربندی درایور دیتابیس بر روی پروژه
  • کار با دیتابیس و ارتباط آن با C++ و QML
  • معرفی و کار با XML
  • معرفی و کار با JSON
  • معرفی و کار با QSetting
  • سفارشی سازی فایل .pro  پروژه

فصل دهم

  • معرفی و راه اندازی وب سرویس
  • برقراری ارتباط سرور تحت JSon و XML در ++C تحت کیوت
  • مقایسه انواع حالت های کامپایل Debug, Release در Qt
  • نحوه افزودن دیگر کتابخانه های C++‎‎ در محیط Qt Creator و استفاده همراه با کتابخانه Qt
  • نحوه خروجی گرفتن / گسترش (Deployment) در Qt
  • پیکربندی محیط توسعه برای انتشار برنامه در macOS
  • پیکربندی محیط توسعه برای انتشار برنامه در Linux
  • پیکربندی محیط توسعه برای انتشار برنامه در Winodws
  • پیکربندی محیط توسعه برای انتشار برنامه در Android
  • پیکربندی محیط توسعه برای انتشار برنامه در iOS
  • حق نشر کتاب و اهداف در نسخه ی بعدی کتاب
  • سرفصل‌ها و مطالب مورد نیاز به زودی....

منبع: نا مشخص


اگر این مطلب برای شما مفید بوده آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

آخرین بازدید نظرات
با توجه به بازخورد‌ها و تجربیاتی که در جلد قبلی داشتیم بیشترین به روز رسانی ها شامل لینک‌ها بوده و برای حل این مشکل در این جلد سعی کرده ایم از لینک داینامیک و تولید شده بر روی سرور شرکتمون استفاده کنیم که این مشکل رو حل خواهد کرد. برای مثال لینکی اگر به صورت زیر باشه: http://download.qt.io/official_releases/qt/5.۷/5.۷.0/qt-opensource-mac-x64-clang-5.۷.0.dmg در این جلد از کتاب به صورت زیر خواهد بود: https://mirror.dotwaves.com/libs/qt/macOS/qt-mac-x64-clang.dmg البته به یک نتیجه نهایی در ساختار لینک فعلا نرسیده ایم و این یک نظر مفهمومی هست اما همچین شرایطی رو فراهم خواهم کرد که به هیچ عنوان نیازی به به روز رسانی لینک ها نباشه و تنها کافیه ما روی سرور لینک مورد نظرمون رو به نسخه نهایی مرجع به روز رسانی کنیم. و اما در رابطه با به روز رسانی کلاس ها و یا حتی توابع٬ خب ببینید معمولا سی++ و کتابخانه های اون قبل از اینکه منتشر شوند در برنامه های خودشون اشاره ای به منسوخ شده یا تغییر پیدا کردن یک سری موارد می‌کنند. و ما بر اساس این‌ها در کتاب هم بهشون اشاره می‌کنیم که فلان مورد منسوخ خواهد شد. بنابراین بستگی به نسخه کتاب و هدف داره اگر موردی باشه که در نسخه ۶ کیوت ذکر خواهد شد خب مسلما بهتره یک نسخه کتابی برای ویرایش ۶ آماده کنیم چرا که حتما با تغییرات بسیار زیادی روبرو خواهیم بود. در غیر این صورت اگر موردی در کتاب یافت بشه و طبق بازخورد های شما و بررسی های صورت گرفته مشخص بشه که واقعا مشکل ساز هست و باید اصلاح و مجددا در اختیار قرار بگیره این کار رو خواهیم کرد. بدون دریافت وجه! البته فقط برای کسانی که از قبل نسخه اولیه و نهایی رو تهیه کرده باشند. پس جوابمون برای این سوال کاملا مثبت هست. ممنون از نظرات شما.
#3

1396/1/24 10:58, هانیه قسامی

نقل قول از (کامبیز اسدزاده @ 1396/1/24 10:30)
صورتی که مجددا در صورت موجود نسخه چاپی بخواهند آن را تهیه کنند یک تخفیف ویژه نیز اعمال خواهد شد. فعلا برای تصمیم گیری در مورد نسخه چاپی باید منتظر نسخه الکترونیکی و دریافت بازخورد‌های آن باشیم. چرا که در نسخه الکترونیکی امکان به روز رسانی وجود دارد اما در نسخه چاپی خیر.
بله . ممنون. ایا به روز رسانی های نسخه الکترونیکی شامل کسی که این نسخه را خریداری کرده می شود؟
سلام٬ در توضیحات مرتبط با وضعیت نسخه چاپی اشاره شده است که برای نسخه چاپی فعلا تصمیمی گرفته نشده است در صورتی که نیاز باشد تا نسخه ای به صورت چاپی ارائه کنیم زمان ارسال و هزینه‌ ارسال آن جدا از نسخه الکترونیکی خواهد بود. اما نکته ای هم هست٬ کسانی که نسخه الکترونیکی را تهیه کرده باشند در صورتی که مجددا در صورت موجود نسخه چاپی بخواهند آن را تهیه کنند یک تخفیف ویژه نیز اعمال خواهد شد. فعلا برای تصمیم گیری در مورد نسخه چاپی باید منتظر نسخه الکترونیکی و دریافت بازخورد‌های آن باشیم. چرا که در نسخه الکترونیکی امکان به روز رسانی وجود دارد اما در نسخه چاپی خیر.
#1

1396/1/24 09:07, هانیه قسامی

سلام. سوالی برام پیش امد؟ ما این نسخه را که پیش خرید کنیم نسخه کامل که چاپ بشه بدستمون میرسه یا همین نسخه فعلی که در حال بروز رسانی است؟

حروفي را که ميبينيد تايپ کنيد
اضافه کردن نظر