رفتن به مطلب
جامعه‌ی برنامه‌نویسان مُدرن ایران

پست های پیشنهاد شده

سلام و درود با طعم کیوت 🤗

همانطور که می‌دانید توسعه نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی در هر پلتفرمی نیازمند ابزار‌ها و کنترل‌های مهمی هستند که این امر موجب سرعت بخشیدن به زمان طراحی می‌شود. در صنایع مختلف برنامه‌نویسی مخصوصاً سمت وِب کیت‌های بسیاری جهت تولید و توسعه سریع همراه با کامپوننت‌های بسیار خوبی ارائه شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از Bootstrap، UIkit و غیره...

ما در نظر داریم کیتی را همانند کیت بوت استرپ برای کیوت کوئیک توسعه دهیم. بنابراین هر کامپوننت یا ماژولی که احساس نیاز از آن می‌شود را برای ما مطرح کنید. ابتدا ما ویژگی‌های بوت استرپ را شبیه سازی خواهیم کرد و سپس کیت‌های مورد نیاز شما را که در تاپیک‌های دیگر اعلان می‌شوند با این کیت ادغام خواهیم کرد.

 

با توجه به اینکه من شخصاً کیتی را از قبل برای توسعه در نظر گرفته ام نام این پروژه Jupiter انتخاب شده است همان کیت را برای برنامه ریزی در این بخش عنوان می‌کنم تا برای ادامه نیز با همکاری همدیگر توسعه داده شود.

 

کامپوننت‌ها

  • Alerts
  • Ads
  • ActionButton
  • ActivityIndicator
  • Accordion
  • Badges
  • Button
  • CircleButton
  • Card
  • CardInfo
  • CardBox
  • CircleImage
  • CircleProgressBar
  • Dropdown
  • DifficultySection
  • Forms
  • Modal
  • Menu
  • MessageBox
  • Map (Based on Google Map)
  • Marker
  • Navs
  • Navbar
  • Notification
  • Profile
  • Pagination
  • Popovers
  • Progress
  • ProgressCircle
  • Space
  • Share
  • SocialFeed
  • Tooltips
  • Header
  • Footer
  • FontSystem
  • Slider
  • InputBox
  • Rate (Vote)
  • WinButton

پیشنهادات شما می‌تواند در این لیست اضافه شود...

بسیاری از کنترل‌ها در هر زمینه‌ای که نیاز باشد در این لیست اضافه خواهند شد.

  • نکته :‌ تمامی کنترل‌ها باید واکنش گرا باشند.
  • این کیت تحت فونت آیکونیک‌های حرفه‌ای fontawesome مجهز خواهد شد.
  • نکته ۲‌ : تمامی کامپوننت‌ها باید تحت قالب راست به چپ و چپ به راست پشتیبانی شوند.
  • نکته ۳ : تمامی کامپوننت‌ها باید به دو زبان فارسی و انگلیسی واکنشگرا و تحت فونت‌های ویژه پشتیبانی شوند.
  • تشکر شده 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با توجه به تحریم‌ها و سیاست‌های ضد ایرانی گوگل به نظرم بهتره حالا که داریم زمان میذاریم توسعه نقشه رو بر پایه API پارسیجو پیش ببریم یا حداقل طوری باشه که با پارسیجو هم سازگار باشه .

پارسیجو یک شرکت ایرانی هست که با موتور جستجو کارش رو شروع کرد ولی خیلی فعال و با کیفیت پیش رفت . الان هم یک API تمیز برای نقشه ارائه داده که با نگاهی که من انداختم ارزش وقت گذاشتن داره.

مورد دیگه ای که به نظرم نیاز هست نمودار در کیوت هست من این مدت داشتم روی نمودار توی کیو ام ال و ویجت وقت میگذاشتم متوجه شدم در حال حاضر نمودارها در کیوت بر پایه Graphics View Framework که طبق مطالعاتی که روش داشتم اصلا به درد نمیخوره علیرقم این که بسیار پر استفاده هست در صورتی که میخواید بیشتر بدونید میتونید جستجو کنید و ویدئو QtWS16- The Curse of Choice: An Overview of GUI technologies in Qt, Andy Nichols, The Qt Company هم لپ مطلب رو توضیح میده.

تازه وضعیت توی کیو ام ال حتی بدتر از وضعیت توی QGraphicsView خود سی پلاس پلاس هست چون توی سی پلاس پلاس به QGraphicsScene دسترسی داریم برای اضافه کردن موارد گرافیکی دیگه ولی توی کیو ام ال به اون هم دسترسی نداریم و مثلا برای کشیدن یک مستطیل برای انتخاب کردن یک قسمت از چارت باید کلی دردسر بکشیم.

در کل به نظرم نیاز هست با QQuickItem و بر پایه Scene Graph زده بشه که البته این مورد رو مدتی هست شروع کردم ولی به دلیل مشغله زیاد وقت نکردم تمومش کنم و فعلا برای کشیدن نمودارهای خطی استفاده داره که البته هنوز Axis رو هم نشون ندادم روش و دنبال روشی بودم که بشه از تو سی پلاس پلاس و بدون نیاز به کیو ام ال تکست رو هم رندر کنم ولی انگار چاره ای نیست فعلا و باید به صورت داینامیک متن از سی پلاس پلاس توی یکو ام ال درست کنم و موقعیتشون رو تنظیم کنم که البته روش کثیفی به نظر میرسه.

در کل این لینک پروژه چارت بر پایه QQuickItem هست که تصمیم دارم تکمیلش کنم و علاوه بر اون میخوام نقشه بر پایه QQuickItem رو هم شروع کنم که البته اون رو بخش تحقیقش رو انجام دادم و در صورتی که زمان داشته باشم میشینم پاش و هیچ چالشی برای انجامش ندارم البته ممکنه سر همین رندر کردن متن توی پاپ آپ به همین مشکل بخورم توش که اون مشکل خاصی نیست میشه به همین روش داینامیک انجامش داد .

پس پیشنهادات من این دو مورد هست :

  1. افزودن نقشه پارسیجو
  2. توسعه نمودارها بر پایه QQuickItem و Scene Graph

و این هم لینک پروژه نمودار که البته تازه شروعش کردم ولی خوشحال میشم دوستان همکار کنند و نگاهی بهش بندازند .

 

 

  • پسندیدن 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط کامبیز اسدزاده
      کیوت (به انگلیسی: Qt) مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها و سرآیندهای نوشته‌شده به زبان سی++ است که به برنامه‌نویس امکان توسعه آسان نرم‌افزارهای کاربردی را می‌دهد. کیوت شامل چندین کلاس برای کار با واسط گرافیکی، چندرسانه، ابزارهای پایگاه‌داده، شبکه و … است. نرم‌افزارهای نوشته شده با ابزار کیوت قادرند تا با استفاده از یک کامپایلر زبان سی‌پلاس‌پلاس برای طیف وسیعی از سیستم‌عامل‌ها از جمله گنو/لینوکس (نسخه‌های رومیزی و وسیله‌های قابل حمل)، ویندوز، ویندوز CE، مک‌اواس و … همگردانی شوند. بدین ترتیب حمل نرم‌افزار نوشته شده بدون تغییر در متن کد نوشته شده امکان‌پذیر است. از کیوت در زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی مانند سی++ و جاوا و پایتون می‌توان استفاده‌کرد.
       
      جهت مشاهده‌ی مباحث مرتبط با این کتابخانه به این بخش مراجعه کنید.
    • توسط کامبیز اسدزاده
      هدف از این آموزش ها آشنایی با امکاناتی که در Qt میتوان استفاده کرد می‌باشد، که شامل کد نویسی کمتر، خروجی و طرح های بیشتر و در نهایت استفاده در پلتفرم های مورد مختلف است. لذا جهت بهره مندی از این کتابخانه ما با در نظر گرفتن اینکه علاقه مندان با زبان ++C آشنایی لازم را دارند منتشر کرده ایم. بنابراین در صورتی که علاقه مندان اطلاعات کافی در رابطه با خود زبان ندارند پیشنهاد میکنیم ابتدا اقدام به تهیه و مطالعه آموزش های لازم در ++C نمایند که برخی از لینک های رسمی و استاندارد آن را در زیر اعلام نموده ایم.
      عنوان این آموزش "برنامه نویسی ++C همراه با کتابخانه های Qt 5.7.x  (سطح مقدماتی ویرایش ۳) می‌باشد که به صورت زیر فهرست بندی شده است:
      فصل اول مقدمه کتابخانه Qt  قابلیت ها در طراحی    فناوری Qt Quick و QML    نسخه های کیوت    مجوز های موجود در این کتابخانه    محیط های توسعه کیوت    ویژگی های کیوت    پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها    نصب و پیکربندی Qt    فصل دوم انواه پروژه و ایجاد آن    انواع پروژه ها    ایجاد پروژه    فصل سوم ساده ترین برنامه    معرفی و کار با Signal و Slot ها و Event ها    معرفی و کار با نمایش Windows    معرفی و کار با لایه ها زبانه ها و بدنه های در طراحی    معرفی و کار با قابلیت های HTML و CSS در طراحی    فصل چهارم معرفی و کار با لایه های افقی و عمودی    معرفی و کار با لایه های Grid در طراحی فرم    معرفی و کار با جدا کننده ها Splitter  فصل پنجم معرفی و کار با دایرکتوری ها    معرفی و کار با فایل ها / خواندن و نوشتن در آن ها    فصل ششم معرفی و کار با برچسب ها Label    معرفی و کار با دکمه ها Button    معرفی و کار با کنترل ورودی LineEdit    معرفی و کار با چک باکس CheckBox    معرفی و کار با RadioButton    معرفی و کار با Combobox    معرفی و کار با لیست ها / ListWidget    معرفی و کار با لیست های درختی / TreeWidget    معرفی و کار با Action ها    معرفی و کار با Slider و Progress ها    معرفی و کار با Statusbar در فرم    فصل هفتم معرفی و کار با MessageBox    معرفی و کار با Timer    معرفی و کار با Thread ها    فصل هشتم معرفی و کار با Map    معرفی و کار با Hash    معرفی و کار با QStringList لیست رشته ای    فصل نهم معرفی و کار با الگوریتم های     معرفی و کار شبکه / دانلود فایل بر اساس پروتکل های HTTP و FTP    معرفی و کار با باینری و سریالیز کردن آبجکت ها    معرفی و کار با TextStream ها    فصل دهم مقایسه انواع حالت های کامپایل در Qt    نحوه افزودن دیگر کتابخانه های C++‎‎ در محیط Qt Creator و استفاده همراه با کتابخانه Qt    نحوه خروجی گرفتن / گسترش (Deployment) در Qt     مقایسه و پیکربندی دو موتور قدرتمند OpenGL و ANGLE در پروژه    مقایسه حجمی بین پروژه های ساخته تحت کتابخانه های Qt در ++C و .NET Framewok در #C    درایور دیتابیس هایی که تحت این کتابخانه پشتیبانی می‌شوند    حق نشر کتاب و اهداف در نسخه ی بعدی کتاب    توجه : در داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد در رابطه با این کتاب با آدرس شخصی نویسنده (kambiz.ceo@gmail.com) مکاتبه نمایید. نکته : این کتاب در روز‌های خاص ممکن است شامل تخفیف قرار بگیرد. نکته دوم : کسانی که این کتاب را یک بار خریداری می‌کنند نسخه‌ی به روز رسانی شده آن را به صورت رایگان می‌توانند دریافت کنند.
    • توسط فانوس
      سلام، من دارم پروژه جدید می‌سازم با QML. سوالم اینه که می‌خوام کاربر با زدن دکمه منو صفحه درج کاربر براش باز شه.
      صفحه درج کاربر باید از چه جنسی باشه؟(Qt Quick 2 or QML UI File) در نظر داشته باشید که همگی دارای کد نویسی c++ هستند چجوری با زدن دکمه این صفحه را باز کنم؟ من با ویجت کار کردم اما QML برای بار اولم هست. دیدم که فایل cpp  و .h را باید بسازیم . با ماکروی Q_PROPERRTY مقدار میدید . بعد هم تو فایل QML باید import کنیم. اما خوب چجوری با زدن دکمه بالا بیاد و بسته بشه؟؟؟ طبق چیزی که اینجا نوشته
      Qt Quick UI Forms
      از این ویژگی ها پشتیبانی نمی شود
      JavaScript blocks Function definitions Function calls (except qsTr) Other bindings than pure expressions Signal handlers States in other items than the root item Root items that are not derived from QQuickItem or Item و از این نوع مدل ها هم پشتیبانی نمی کند
      Behavior Binding Canvas Component Shader Effect Timer Transform Transition پس یعنی باید از کوییک 2 استفاده کرد فقط ؟ اما دیدم کوییک 2 را کامپوننت میکنند تو مثال ها.
      الان می گیج شدم . برای ساخت صفحات برنامم باید از چی استفاده کنم؟
      و در آخر کسی پروژه چند صفحه ای دیتابیسی QML نمیشناسه که من بیشتر ازش یاد بگیرم. پروژه دمو یا سمپل
      ممنون
    • توسط کامبیز اسدزاده
      همانطور که می‌دانید در سال ۹۵ نسخه اول ومقدماتی اولین کتاب برنامه نویسی سی پلاس پلاس همراه با کتابخانه کیوت انتشار یافت، طبق بازخورد‌هایی که از علاقه مندان و خوانندگان کتاب چه در نسخه رایگان و چه در نسخه تجاری به این نتیجه رسیدیم که محتوایی فراتر از محتوای مقدماتی که تحت برنامه نویسی سنتی بود در اختیار شما قرار دهیم.

      این کتاب به مناسبت عید قربان تا پایان ۳۱ مرداد با تخفیف ۳۰٪ قابل سفارش می‌باشد. (پایان یافت)
      قیمت پایه ۶۵٬۰۰۰ تومان است.
       
      * تمامی حقوق مادی و معنوی این کتاب متعلق به مولف و ناشر مولف (کامبیز اسدزاده) می‌باشد و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.
      توجه : در داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد در رابطه با این کتاب با آدرس شخصی نویسنده (kambiz.ceo@gmail.com) مکاتبه نمایید. نکته : این کتاب در روز‌های خاص ممکن است شامل تخفیف قرار بگیرد. نکته دوم : کسانی که این کتاب را یک بار خریداری می‌کنند نسخه‌ی به روز رسانی شده آن را به صورت رایگان می‌توانند دریافت کنند. برخی از درخواست‌ها در کتاب مقدماتی به صورت زیر بودند:
      آموزش پیشرفته در رابطه با QML و آشنایی با آن آموزش برقراری ارتباط بین ++C و QML به صورت بک اند و فرانت اند آموزش کار با کنترل‌ها و نحوه سفارشی سازی پروژه آموزش برقراری ارتباط با پایگاه داده و فناوری های مرتبط با آن آموزش نحوه پیکربندی کیت‌ها٬ کامپایلر و ... آموزش نحوه توسعه برنامه بر روی پلتفرم های مختلف از حمله اندروید٬ آی او اس و ... و درخواست‌های دیگر... بنابراین بر اساس این درخواست‌ها و محتوایی که نیاز می باشد بعد از جلد مقدماتی با آن‌ها آشنا باشید را در این نسخه فراهم کرده ایم.
      نکته از نظر من در رابطه با محتوا:
       کتابخانه کیوت شامل مباحث بسیار زیادی است که می‌توان از هزاران صفحه محتوای آموزشی تولید کرد. اما در این محتوای آموزشی من تنها به مواردی اشاره کرده ام که لازمه کار هستند و در پروژه‌ها می‌بایست اطلاعات لازم در رابطه با آن‌ها داشته باشید.
      هزینه این کتاب چطور و بر چه اساسی خواهد بود؟
      همانطور که می‌دانید هزینه مقدماتی کتاب در ویرایش اول و دوم با قیمت ۱۰.۰۰۰ تومان و در ویرایش سوم با قیمت ۲۰.۰۰۰ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است که شامل بهبود و توسعه قالب و محتوای آن بر اساس بازخورد ها بوده است.
      قیمت این جلد در حال حاضر۶۵.۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که در قالب A4 با تعداد حداقل فعلی۴۴۶ صفحه‌ی (به‌روز شده) توسعه یافته است و در مرحله اول در قالب PDF منتشر خواهد شد.
      نسخه چاپی این کتاب چطور خواهد بود؟ آیا برنامه ای برای آن خواهید داشت؟ 
      بر اساس بازخورد‌هایی که داشته ایم بیش از ۸۵ درصد علاقه مندان مایل به دریافت نسخه الکترونیکی کتاب بودند که در آن می‌توانند به راحتی کد‌های نوشته شده را در محیط توسعه خود کپی کنند بنابراین نسخه الکترونیکی در اولویت اول قرار گرفته است که می‌توان در کمترین زمان ممکن آن را آماده کرد.
      اما در رابطه با نسخه چاپی باید طبق مراحل مورد نیاز زمانی را صرف عقد قرارداد و توافق با ناشر در نظر بگیریم که ممکن است چند ماه بعد از نسخه الکترونیکی به تصویب رسیده و منتشر شود. (فعلا تصمیم قطعی در رابطه با این موضوع گرفته نشده است) این بستگی به استقبال علاقه مندان خواهد داشت و هزینه آن با نسخه الکترونیکی مجزا خواهد بود.
      سرفصل ها و محتوا چه چیز‌هایی هستند؟
      محتوای کتاب طبق آخرین استاندارد کتابخانه بر پایه نسخه ۵.۸ به بالا می‌باشد. محتوای آن به نسخه ۵.۹ و حتی ۵.۱۰ به صورت پیش نویسه به روز رسانی شده است. همچنین ویژگی های و موارد مهمی که در نسخه ۵.۹ و ۵.۱۰ موجود هستند در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است.
      سر فصل‌های نهایی و تایید شده کتاب: 
      فصل اول مقدمه بر زبان ++C برخی از قابلیت‌ها ساختار برنامه در ++C کتابخانه‌ها فرق بین C و ++C ویژگی‌های معرفی شده در ++C ویرایش‌های ۱۱ ٬ ۱۴ و ۱۷ کامپایلر‌های ++C و وضعیت آن‌ها ساختار اسناد ++C در پروژه‌ کاربرد این زبان در کجاست؟ استاندارد‌های زبان مقدمه کیوت (Qt) معرفی کیوت (Qt) ۵.۹ آشنایی با محیط توسعه، نصب و راه اندازی همراه با پیکربندی کیت (Kit) در آن نصب و راه اندازی محیط Qt پیکربندی کیت‌ها در macOS پیکربندی کیت‌ها در Linux پیکربندی کیت‌ها در Windows معرفی محیط توسعه کیوت کرِیتور (Qt Creator) نسخه 4 پیکربندی و تنظیمات مربوط به ساخت برای پلتفرم‌های مختلف معرفی مجوز های Qt و نحوه استفاده از مناسبترین مجوز لوگو‌های نشانگر ساخته شده با Qt پشتیبانی از انواع پلتفرم‌ها پشتیبانی از انواع معماری ها شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه iTunes یا همان (Apple Store) شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاهWindows Store شرایط و قوانین لازم جهت انتشار اپلیکیشن در فروشگاه Google Play شرایط و قوانین اختصاصی برنامه تحت Qt جهت انتشار و پذیرش در فروشگاه های مرتبط فصل دوم معرفی فناوری Qt Quick ویرایش 2 معرفی زبان کیو اِم اِل (QML) ویرایش 2 آشنایی با سبک - سینتَکس (Syntax) زبان QML روش اعلام یا اظهار یک شیء در QML اشیاء فرزند (Child-Object) در QML سبک و روش اعمال اظهار نظر (Comment) در QML صفت های اشیاء در QML پشتیبانی از جاوا اسکریپت (JavaScript) و ترکیب آن با QML روش استفاده از جاوا اسکریپت در سند QML روش های ترکیب ++C و استفاده از آن در سند QML فصل سوم معرفی انواع پروژه ها تحت فناوری کیوت کوئیک (Qt Quick) معرفی پروژه از نوع Qt Widget Application معرفی پروژه از نوع Qt Console Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Controls 2 Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Controls Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Canvas 3D Application معرفی پروژه از نوع Qt Quick Labs Controls Application آغاز ایجاد پروژه تحت C++ و Qt Quick ساده ترین برنامه معرفی کلاس QGuiApplication معرفی کلاس QQmlApplicationEngine معرفی کلاس QCoreApplication معرفی تابع exect در پروژه فصل چهارم انواع کنترل ها، منو ها و دیگر آبجکت ها معرفی انواع QML پایه در فناوری Qt Quick نوع date نوع color نوع font نوع matrix4x4 نوع point نوع quaternion نوع rect نوع size نوع vector2d نوع vector3d نوع vector4d معرفی انواع اشیاء QML در فناوری Qt Quick معرفی Accessible معرفی AnchorAnimation معرفی AnchorChanges معرفی AnchorImage معرفی AnimatedSprite معرفی Animation معرفی AnimationController معرفی Animator معرفی Behavior معرفی BorderImage معرفی Contex2D معرفی Canvas معرفی CanvasGradient معرفی CanvasImageData معرفی CanvasPixelArray معرفی CanvasColorAnimation معرفی Column معرفی DoubleValidator معرفی Drag معرفی DragEvent معرفی DropArea معرفی EnterKey معرفی Flickable معرفی Flipable معرفی Flow معرفی FocusScope معرفی FontLoader معرفی FontMeteric معرفی Gradient معرفی GridMesh معرفی GridView معرفی Image معرفی IntValidator معرفی Item معرفی ItemGraResult معرفی KeyEvent معرفی KeyNavigation معرفی Keys معرفی LayoutMirror معرفی ListView معرفی Loader معرفی MouseArea معرفی MouseEvent معرفی MultiPointTouchArea معرفی NumberAnimation معرفی OpacityAnimator معرفی ParallelAnimation معرفی GraphicInfo معرفی ParentAnimation معرفی ParentChange معرفی Path معرفی PathAnimation معرفی PathView معرفی PauseAnimation معرفی PropertyAction معرفی PropertyChanges معرفی Rectangle معرفی RegExpValidator معرفی Repeater معرفی Rotation معرفی RotationAnimation معرفی RotationAnimator معرفی Row معرفی Scale معرفی ScaleAnimator معرفی SecuentialAnimation معرفی ShaderEffect معرفی ShaderEffectSource معرفی Shortcut معرفی SmoothedAnimation معرفی SpringAnimation فصل پنجم معرفی انواع کنترل های 2 Qt Quick Controls کنترل AbstractButton کنترل ApplicationWindow کنترل BusyIndicator کنترل Button کنترل ButtonGroup کنترل CheckBox کنترل CheckDelegate کنترل ComboBox کنترل Container کنترل Control کنترل Dial کنترل Drawer کنترل Frame کنترل GroupBox کنترل ItemDelegate کنترل Label کنترل Menu کنترل MenuItem کنترل Page کنترل PageIndicator کنترل Pane کنترل Popup کنترل ProgressBar کنترل RadioButton کنترل RadioDelegate کنترل RangeSlider کنترل ScrollBar کنترل ScrollIndigator کنترل Slider کنترل SprinBox کنترل StackView کنترل SwipeDelegate کنترل SwipeView کنترل Switch کنترل SwitchDelegate کنترل TabBar کنترل TabButton کنترل TextArea کنترل TextField کنترل ToolBar کنترل ToolButton کنترل ToolTip کنترل Thumbler فصل ششم معرفی Qt Quick Dialog (دیالوگ های انتخاب رنگ، فایل، فونت و پیغام) معرفی Color Dialog معرفی Font Dialog معرفی File Dialog معرفی Message Dialog معرفی Qt Quick Layouts معرفی Column Layout معرفی Grid Layout معرفی Row Layout معرفی Stack Layout معرفی Qt Quick Control Styles (سبک و استایل نویسی کنترل ها – سفارشی سازی) واکنش گرایی و پاسخ دهی محتوای وب در اپلیکیشن با Qt WebEngine محتوای چند رسانه ای در کیوت QMultimedia محتوای چند رسانه ای در کیوت QMultimedia پخش صوت ظبط صدا در فایل پخش ویدیو کار با دوربین فصل هفتم معرفی و پیکربندی کار با بانک اطلاعاتی (دیتابیس) کار با بانک اطلاعاتی و ارتباط آن بین C++ و QML معرفی و کار با XML معرفی و کار با JSON معرفی و کار با QSetting سفارشی سازی فایل .pro  پروژه فصل هشتم مقایسه انواع حالت های کامپایل Debug و Release نحوه افزودن دیگر کتابخانه های C++‎‎ در محیط Qt Creator و استفاده همراه با کتابخانه Qt فرق بین کامپایل استاتیک و داینامیک نحوه خروجی گرفتن / گسترش (Deployment) در Qt پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم ویندوز (Windows) پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم مک (macOS) پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم لینوکس (Linux) پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم‌های iPhone و iPad (iOS) پیکربندی و انتشار برنامه در پلتفرم اندروید (Android) معرفی ابزار کیوبس (QBS) به روز رسانی کیوت بدون دریافت فایل نصبی آفلاین اهداف نسخه‌های ۵.۱۰ و ۶ پیشنهادات و ملاحظات در عملکرد و کارآیی (جدید)
×