رفتن به مطلب
جامعهٔ برنامه‌نویسان ایران
  • 0
Mahan.v

ساخت رابط کاربری با opengl


سوال

سلام

من به تازگی با opengl کار میکنم

میخواستم بدونم ایا منطقی هست که به جای ساخت ابجکت های گرافیکی توسط کتابخانه window.h (در ویندوز) و یا x11.h (داخل لینوکس) من خودم داخل کد c یا cpp بعد از ساخت پنجره مربوط به opengl ابجکت ها را خودم و داخل opengl بسازم و قابلیت های کلیک شدن و سلکت شدن و ... خودم اضافه کنم؟؟

از این منظر که بتونم ابجکت های سفارشی با هر شکل و ظاهری را بسازم و در کل میخوام کنترل کل برنامه دست خودم باشه، چون اینجوری عداوه بر  این که میدونم ظاهر برنامه چطور ساخته شده ،حجم برنامه هم خیلی کم میشه در مقایسه با qt

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

2 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

پست های پیشنهاد شده

  • 0

درود،

اگر تنها دلیل شما کم حجم شدن برنامه است، این دلیل کافی نیست و از نظر من منطقی هم نیست.

مزایای کیوت رو در نظر بگیرید، چند‌سکویی بودن و پشتیبانی از ویژگی‌های متنوع که سال‌هاست خودش رو ثابت کرده. آیا چیزی که می‌خواهید بسازید علاوه بر این ویژگی‌ها موارد دیگری هم به همراه کم حجم‌تر بودن را دارد؟ هرچند حجم برنامه شاید در زمان گذشته بسیار مهم بود، اما اکنون دیگر نیازی برای نگرانی در این باره وجود نداره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 0
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 2 ساعت قبل، کامبیز اسدزاده گفته است :

درود،

اگر تنها دلیل شما کم حجم شدن برنامه است، این دلیل کافی نیست و از نظر من منطقی هم نیست.

مزایای کیوت رو در نظر بگیرید، چند‌سکویی بودن و پشتیبانی از ویژگی‌های متنوع که سال‌هاست خودش رو ثابت کرده. آیا چیزی که می‌خواهید بسازید علاوه بر این ویژگی‌ها موارد دیگری هم به همراه کم حجم‌تر بودن را دارد؟ هرچند حجم برنامه شاید در زمان گذشته بسیار مهم بود، اما اکنون دیگر نیازی برای نگرانی در این باره وجود نداره.

ممنون

اگر حجم را در نظر نگیریم، ایا باز هم منطقی نیست؟

و اینکه ایا برنامه های بزرگ و با ظاهر زیبا وجود دارد که رابط ان با opengl نوشته شده باشد نه با api های سیستم عامل؟؟ 

و کلا برتری استفاده از این api ها چیست؟؟

چیزی که من فهمیدم اینه که api ها محاسبات مربوط به ابجکت ها مثل اندازه ،مکان و .. را داخل cpu انجام میدهند و نتجه به کارت گرافیک فرستاده میشه و از اونجا به صفحه نمایش، ولی با opengl این محاسبات هم داخل کارت گرافیک انجام میشه و نیازی به cpu نیست، به نظر من این یک برتری حساب میشه، درسته؟؟ اگر درسته چرا استفاده از opengl عمومی نیست و فقط برای بازی سازی از اون استفاده میشه؟؟

ممنون میشم یه توضیح بدید که من متوجه تفاوت این دو بشم

ویرایش شده در توسط Mahan.v

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو ملحق شوید

شما همین الآن می‌توانید مطلبی را ارسال و بعداً ثبت‌نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، و با حساب کاربری خود مطلب ارسال کنید.
نکته: مطلب شما قبل از انتشار نیاز به بازبینی توسط میانجی‌گر‌ها دارد.

مهمان
پاسخ به این سوال ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • جدید...