رفتن به مطلب
جامعه‌ی برنامه‌نویسان مُدرن ایران
کامبیز اسدزاده

ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌ی SDL


پست های پیشنهاد شده

کتابخانه‌ی SDL مخفف Simple DirectMedia Layer است که به صورت چند سکویی طراحی شده است که قدرت و سرعت بسیار زیادی در توسعه مالتی مدیا برای برنامه‌ها و بازی‌های رایانه ای دارد. توسط این کتابخانه می‌توانید مواردی چون صدا، ویدیو، دستگاه‌های ورودی، درایور سی دی و غیره را مدیریت کنید. همچنین این کتابخانه تحت Direct3D و OpenGL موارد ۳ بعدی را مدیریت می‌کند.

 

نسخه‌های پایدار این کتابخانه ۲.۰.۸ می‌باشد که برای دریافت بر روی پلتفرم ویندوز 32 بیتی از این لینک و برای پلتفرم‌ 64 بیتی ویندوز از این لینک آن را دریافت کنید. برای پلتفرم macOS از این لینک برای دریافت اقدام کنید. دریافت کتابخانه برای پلتفرم لینوکس.

نقل قول

جهت دریافت و پیکربندی نسخه‌های iOS و Android نیز می‌توانید با ساخت سورس از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید این کتابخانه به صورت پیشفرض تمامی ماژول‌های خود را همراه ندارد. برای مثال در صورتی که می‌خواهید با رندر بر روی متن و تصاویر کار کنید باید آن را از این بخش دریافت و در کنار کتابخانه‌ی اصلی قرار دهید.

 

توجه داشته باشید که پوشه‌ی include و lib را بر اساس نوع معماری پردازنده و سیستم عامل خود مشخص کنید. SDL2Main.lib و SDL2.lib را نیاز خواهید داشت. در این مثال کُد فوق در فایل .pro برای محیط Qt Creator به صورت زیر می‌باشد.

INCLUDEPATH += $$PWD/../../YourPath/SDL2-2.0.8/include
DEPENDPATH += $$PWD/../../YourPath/SDL2-2.0.8/include
win32: LIBS += -L$$PWD/../../YourPath/SDL2-2.0.8/lib/x64/ -lSDL2
win32: LIBS += -L$$PWD/../../YourPath/SDL2-2.0.8/lib/x64/ -lSDL2main

جهت اجرای صحیح برنامه فایل SDL2.dll را در کنار فایل اجرایی برنامه‌ی خود کپی کنید. در ادامه‌ی این موضوع آموزش‌های مرتبط با این کتابخانه ارائه شده است. برای مثال (اولین برنامه)

 

آموزش نصب و راه اندازی کتابخانه در ++C

  • پسندیدن 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • جدید...