amirb 1 ارسال شده در شهریور 98 با سلام و عرض خسته نباشید. می خواستم بپرسم شیوه ی تعیین میزان سهم هر یک از اعضاء تیم یک استارت آپ از درآمد چگونه هست؟ مثلا اگر قرار است درصدی باشد چگونه تعیین می شود که به گرافیست چقدر داده شود و به برنامه نویس ها چقدر؟ فرض این است که تیم متشکل از اعضای زیر است: برنامه نویس بک اند برنامه نویس فرانت اند گرافیست برنامه ریز و آنالیزور و مدیر تبلیغات پروژه نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کامبیز اسدزاده 564 ارسال شده در شهریور 98 در 21 ساعت قبل، amirb گفته است : با سلام و عرض خسته نباشید. می خواستم بپرسم شیوه ی تعیین میزان سهم هر یک از اعضاء تیم یک استارت آپ از درآمد چگونه هست؟ مثلا اگر قرار است درصدی باشد چگونه تعیین می شود که به گرافیست چقدر داده شود و به برنامه نویس ها چقدر؟ فرض این است که تیم متشکل از اعضای زیر است: برنامه نویس بک اند برنامه نویس فرانت اند گرافیست برنامه ریز و آنالیزور و مدیر تبلیغات پروژه سلام، معمولاً یکی از بزرگترین مشکلات استارتاپها همین سهامبندی و عدم رضایت بین اعضای گروه هست. بنابراین من یک توضیح خلاصه و مقدماتی میدم شاید کمک کند. برای اینکه این مشکل حل بشه باید توجه کرد بنیانگذاران باید مسئولیت مشخصی داشته باشند. میزان تاثیر و اهمیت تخصص و وجود یک فرد در گروه جهت به بلوغ رساندن پروژه بسیار مهم است. اینکه چه کسی ارزش بیشتری خلق میکند مهم است. البته نوع استارتاپ هم بسیار موثر است، برای مثال استارتاپی که اساس آن نرمافزار است مسلماً تخصص یک مهندس نرمافزار بسیار اهمیت دارد. در نهایت موارد زیر برای هر یک میتواند مورد توجه قرار گیرد: میزان نقش آفرینی قدرت رسانهای قدرت تخصصی و توسعه تجربه و نفوز میزان مسئولیت پذیری نوع فعالیت تجربهٔ قبلی از استارتاپها اعتبار ارائه شده مالی و یا تخصصی دانش و میزان تحصیلات و ... میزان درصد هم بهتر است بر اساس توافق بر اساس سود به دست آمده نیز باید با توجه به میزان ارزشگذاری هر یک از افراد صورت بگیرد. برای مثال با توجه به تعریف شما، تاثیرِ توسعهدهندگان فرانتاند و بکاند (به خصوص بکاند) در به وجود آمدن یک نرمافزار بیشتر از گرافیست و برنامهریز است. بنابراین ترتیب تاثیر و ارزشگذاری لیست شما با توجه به نوع محصول شما درست است. چرا که ابتدا باید محصول به لطف و دانش برنامهنویس توسعه و سپس طراحی رابطکاربری ایجاد شود تا در نهایت به مراحل گرافیکی (تجربهکاربری، بصری، رابطکاربری نهایی) و سپس به مرحلهٔ معرفی و تبلیغات برسد. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر