رفتن به مطلب
جامعه‌ی برنامه‌نویسان مُدرن ایران
  • 0
قاسم رمضانی منش

مشکل در اجرای Qt 3D Studio

سوال

ارسال شده در (ویرایش شده)

با سلام !

بعد از نصب بسته های Qt 3D Studio 2.2.0 و Qt 3D Studio Runtime 2.2.0 با استفاده از نصاب آنلاین ; برنامه را  در دایرکتوری Qt/Qt3DStudio-2.2.0/bin اقدام به اجرای برنامه کردم :

[ghasem@clibcore bin]$ ./Qt3DStudio 

برنامه با Log زیر ، لحظه ای اجرا و بعد بسته میشود :

[ghasem@clibcore bin]$ ./Qt3DStudio 
qt3ds.trace_info: Studio:  "/home/ghasem/Software/Qt/Qt3DStudio-2.2.0/bin/Qt3DStudio"
qt3ds.trace_info: Version:  "2.2.0"
static QSurfaceFormat CWGLRenderContext::selectSurfaceFormat(QOpenGLWidget*) selected surface format: QSurfaceFormat(version 3.3, options QFlags<QSurfaceFormat::FormatOption>(), depthBufferSize 24, redBufferSize -1, greenBufferSize -1, blueBufferSize -1, alphaBufferSize -1, stencilBufferSize 8, samples -1, swapBehavior QSurfaceFormat::DefaultSwapBehavior, swapInterval 1, colorSpace QSurfaceFormat::DefaultColorSpace, profile  QSurfaceFormat::CoreProfile)
Warning: Setting a new default format with a different version or profile after the global shared context is created may cause issues with context sharing.
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
static QSurfaceFormat CWGLRenderContext::selectSurfaceFormat(QOpenGLWidget*) selected surface format: QSurfaceFormat(version 3.3, options QFlags<QSurfaceFormat::FormatOption>(), depthBufferSize 24, redBufferSize -1, greenBufferSize -1, blueBufferSize -1, alphaBufferSize -1, stencilBufferSize 8, samples -1, swapBehavior QSurfaceFormat::DefaultSwapBehavior, swapInterval 1, colorSpace QSurfaceFormat::DefaultColorSpace, profile  QSurfaceFormat::CoreProfile)
Warning: Setting a new default format with a different version or profile after the global shared context is created may cause issues with context sharing.
Segmentation fault (core dumped)

طبق گفته  سایت مربوطه حداقل نیاز OpenGL ورژن 3.3 هست. مشخصات نسخه ای که من استفاده میکنم :

OpenGL vendor string: nouveau
OpenGL renderer string: NVA8
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 18.2.4
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
OpenGL version string: 3.1 Mesa 18.2.4
OpenGL shading language version string: 1.40
OpenGL context flags: (none)
OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 18.2.4
OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00

مشخصات پلتفرم :

OS       : Fedora release 29 (Twenty Nine) x86_64
Kernel : 4.19.4-300.fc29.x86_64
GPU    : NVIDIA NVS 3100M
Qt       :  5.11.2 - 5.12.0

آیا پیشنیاز دیگه ای برای نصب نیاز هست ؟

 

ویرایش شده در توسط قاسم رمضانی منش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

2 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

پست های پیشنهاد شده

  • 0

برنامه با Log زیر ، لحظه ای اجرا و بعد بسته میشود

با استفاده از دیباگر gdb برنامه ی Qt 3D Studio را اجرا گرفتم که دلیل Segmentation fault (core dumped) را :

Thread 1 "Qt3DStudio" received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
0x0000000000916157 in CStudioApp::getDuplicateType (this=this@entry=0x11b7cc0 <g_StudioApp>) at Application/StudioApp.cpp:996
996     Application/StudioApp.cpp: No such file or directory.

گفته است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 0
در 9 ساعت قبل، قاسم رمضانی منش گفته است :

با سلام !

بعد از نصب بسته های Qt 3D Studio 2.2.0 و Qt 3D Studio Runtime 2.2.0 با استفاده از نصاب آنلاین ; برنامه را  در دایرکتوری Qt/Qt3DStudio-2.2.0/bin اقدام به اجرای برنامه کردم :


[ghasem@clibcore bin]$ ./Qt3DStudio 

برنامه با Log زیر ، لحظه ای اجرا و بعد بسته میشود :


[ghasem@clibcore bin]$ ./Qt3DStudio 
qt3ds.trace_info: Studio:  "/home/ghasem/Software/Qt/Qt3DStudio-2.2.0/bin/Qt3DStudio"
qt3ds.trace_info: Version:  "2.2.0"
static QSurfaceFormat CWGLRenderContext::selectSurfaceFormat(QOpenGLWidget*) selected surface format: QSurfaceFormat(version 3.3, options QFlags<QSurfaceFormat::FormatOption>(), depthBufferSize 24, redBufferSize -1, greenBufferSize -1, blueBufferSize -1, alphaBufferSize -1, stencilBufferSize 8, samples -1, swapBehavior QSurfaceFormat::DefaultSwapBehavior, swapInterval 1, colorSpace QSurfaceFormat::DefaultColorSpace, profile  QSurfaceFormat::CoreProfile)
Warning: Setting a new default format with a different version or profile after the global shared context is created may cause issues with context sharing.
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
static QSurfaceFormat CWGLRenderContext::selectSurfaceFormat(QOpenGLWidget*) selected surface format: QSurfaceFormat(version 3.3, options QFlags<QSurfaceFormat::FormatOption>(), depthBufferSize 24, redBufferSize -1, greenBufferSize -1, blueBufferSize -1, alphaBufferSize -1, stencilBufferSize 8, samples -1, swapBehavior QSurfaceFormat::DefaultSwapBehavior, swapInterval 1, colorSpace QSurfaceFormat::DefaultColorSpace, profile  QSurfaceFormat::CoreProfile)
Warning: Setting a new default format with a different version or profile after the global shared context is created may cause issues with context sharing.
Segmentation fault (core dumped)

طبق گفته  سایت مربوطه حداقل نیاز OpenGL ورژن 3.3 هست. مشخصات نسخه ای که من استفاده میکنم :


OpenGL vendor string: nouveau
OpenGL renderer string: NVA8
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 18.2.4
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
OpenGL version string: 3.1 Mesa 18.2.4
OpenGL shading language version string: 1.40
OpenGL context flags: (none)
OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 18.2.4
OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00

مشخصات پلتفرم :

OS       : Fedora release 29 (Twenty Nine) x86_64
Kernel : 4.19.4-300.fc29.x86_64
GPU    : NVIDIA NVS 3100M
Qt       :  5.11.2 - 5.12.0

آیا پیشنیاز دیگه ای برای نصب نیاز هست ؟

 

چنین خطایی رو چند روز پیش گزارش دادن در این بخش که ظاهرا مشکل مشابه همین رو داره، بررسی کنید و سعی کنید نسخه‌ی ۲.۱ رو هم امتحان کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط miladrahbari
      سلام،
      من در پروژه‌ی خودم از یک ویجت استفاده می‌کنم که داخل آن ویجت یک کلاس mainwindow وجود دارد. در داخل این کلاس من دو تا qquickwidget تعریف کردم تا از المان های درست شده در qml استفاده کنم.
      حالا سوالی که مطرح می‌شود این است. فکر کنید من در داخل یک ویجت ۱۰ بار از این component که در qml وجود دارد استفاده کردم. حالا مثلا مقدار یک component کیو ام ال رو تغییر می‌دهم و شکل ظاهری این المان تغییر می‌کند. وقتی که شکل این المان تغییر می‌کند کل صفحه (ویجت) repaint می‌شود؟؟؟ یا فقط اون المان خاص؟؟؟
      ممنون
    • توسط MohammadTahaRabie
      سلام 
      من میخواستم از یه QPlainTextedit خط خط نوشته هارو بخونم و هر کدوم رو به یک QThread ام بدم و از QPlainTextedit پاک بشه هر خطی که خونده شده رو 
      چطور میتونم اینکارو انجام بدم؟  
      C++ کم بلدم دارم یاد میگیرم ممنون میشم کمک کنید.
    • توسط GornerLabo
      با سلام خدمت اساتید محترم. اگر بخواهیم مقدار بازگشتی از رایت چندین دستور در مورد کلاس QSerialPort به صورت دلخواه ذخیره کنیم باید به چه شکل عمل کرد؟
       
      کد زیر برای دستوری است که عمل رایت دستور را انجام میدهد:
      port->setPortName(""); // COM PORT NAME port->setBaudRate(QSerialPort::Baud9600); port->setFlowControl(QSerialPort::NoFlowControl); port->setParity(QSerialPort::NoParity); port->setDataBits(QSerialPort::Data8); port->setStopBits(QSerialPort::OneStop); port->open(QSerialPort::ReadWrite); if(port->isOpen()) { port->write(); // command 1 for write port->write(); // command 2 for write port->write(); // command 3 for write port->write(); // command 4 for write } حالا برای هر دستور رایت یک مقدار بازگشتی دریافت خواهیم کرد. پس میتوان با connect سیگنال readyRead با یک اسلات به صورت کد زیر این مقدار بازگشتی رو ذخیره کرد:
      connect(port,SIGNAL(readyRead()),this,SLOT(MySlot())); QByteArray b = port->readAll(); QFile file("e:/test/raw.bin"); if(!file.open(QIODevice::WriteOnly | QIODevice::Append))return; file.write(b); file.flush(); file.close(); حالا اگر بخواهیم مقدار بازگشتی رو از دستور رایت مشخصی دریافت کنیم ، شیوه صحیح کار چطور است؟
    • توسط کامبیز اسدزاده
      کیوت (به انگلیسی: Qt) مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها و سرآیندهای نوشته‌شده به زبان سی++ است که به برنامه‌نویس امکان توسعه آسان نرم‌افزارهای کاربردی را می‌دهد. کیوت شامل چندین کلاس برای کار با واسط گرافیکی، چندرسانه، ابزارهای پایگاه‌داده، شبکه و … است. نرم‌افزارهای نوشته شده با ابزار کیوت قادرند تا با استفاده از یک کامپایلر زبان سی‌پلاس‌پلاس برای طیف وسیعی از سیستم‌عامل‌ها از جمله گنو/لینوکس (نسخه‌های رومیزی و وسیله‌های قابل حمل)، ویندوز، ویندوز CE، مک‌اواس و … همگردانی شوند. بدین ترتیب حمل نرم‌افزار نوشته شده بدون تغییر در متن کد نوشته شده امکان‌پذیر است. از کیوت در زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی مانند سی++ و جاوا و پایتون می‌توان استفاده‌کرد.
       
      جهت مشاهده‌ی مباحث مرتبط با این کتابخانه به این بخش مراجعه کنید.
    • توسط کامبیز اسدزاده
      محیط‌های توسعه مختلفی برای (بسته ابزار) تولکیت Qt وجود دارد که اکثراً توسط برنامه‌نویسان علاقه‌مند به‌این تولکیت ایجاد شده‌اند. جدیدترین محیط توسعه‌این تولکیت Qt Creator نام دارد. این محیط همراه با نرم‌ افزارهای دیگری برای راحتی کار با لینوکس عرضه می‌شود از جمله Assisstant که یک مجموعه از کاربردها و طرز استفاده از کتابخانه‌های کیوت، Examples and Demos که مثال‌هایی برای آشنایی هر چه بیشتر با کیوت است، زبان‌شناسی که برنامه‌ای به منظور ترجمه‌ی نرم‌افزارهای نوشته شده به‌این زبان و یا ساخت نرم‌افزارهای چند زبانه با سادگی هر چه تمام تر است و مهم تر از همه QtDesiner که نرم‌افزاری برای طراحی رابط‌های کاربری با استفاده از ویجت (دکمه، کادر متن و...) های از پیش طراحی شده است.
      همچنین توسط افزونه‌هایی که برای این کتابخانه نوشته شده است شما می‌توانید از محیط هایی مانند Visual Studio نیز استفاده نمایید. مهم ترین ویژگی این برنامه‌این است که برنامه‌های نوشته شده با این IDE قابلیت اجرا و پشتیبانی در طیف وسیعی از سیستم‌عامل‌ها نظیر ویندوز، لینوکس، مک و حتی تلفن های همراه نظیر سیتسم عامل سیمبین را داراست و یکی از نکات مهم این نرم افزار پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی نظیر QML, CSS & JavaScript است.
      آخرین اطلاعات و مباحث مرتبط با اخبار، به‌روز‌رسانی‌ها و سوالات مرتبط با این محیط توسعه در این بخش می‌باشد. ویژگی‌های اخیر در این محیط توسعه  
×