رفتن به مطلب
جامعه‌ی برنامه‌نویسان مُدرن ایران

استارتاپی

  • مطالب
    3
  • دیدگاه‌ها
    0
  • باز‌دید‌ها
    151

شرکت کنندگان در این وبلاگ

پنج ترَند توسعه نرم‌افزار که شرکت‌های بزرگ را شکل می‌دهند

کامبیز اسدزاده

58 بازدید

توسعه منبع باز، تغییر ساختاربندی، یادگیری ماشین، طراحی بر مبنای نیاز مشتری در زمان بلند مدت تغییرات دیجیتال آینده را شکل خواهند داد. نرم افزار های منبع باز، تغییرات ساختار برنامه ها، بازنویسی مجدد، یادگیری ماشین ، و طراحی مبتنی بر مشتری بزرگ ترین تغییرات دیجیتال آینده خواهند بود. به طور مثال استارتاپ هایی مانند uber  و lyft را می‌شناسید که صنعت حمل و نقل را به کلی دگرگون کرده‌اند. Twitter و Facebook نیز این کار را با ارتباطات انجام داده‌اند. Netflix  و Hulu نیز این کار را با تلوزیون های کابلی انجام داده‌اند. تمام این شرکت‌ها یک صنعت را متحول کرده و یا صنعت جدیدی ساخته اند. اکنون نیز تمام شرکت ها نیازمند این هستند که تکنولوژی های قدیمی را کنار گذاشته و دوباره خود را بسازند تا توانایی رقابت داشته باشند.

منبع باز به شکل دهی دنیای ما ادامه می‌دهد

  • یکی از اجزای پازل فرهنگ و همکاری Open Source است و به عنوان عامل مرکزی پشت هر یک از این شرکت های موفق می‌باشد. هر کدام از اینها به صورت منبع باز توسعه داده شده اند. این تغییرات در حال اتفاق افتادن است که این روش نقش بزرگی در آن دارد.
  • برای دهه های طولانی Open Source به ما این اجازه را می‌داد تا از طریق سیستم های عامل و برنامه نویسی نوآوری ایجاد کنیم. انتشار به صورت Open Source نه تنها باعث رشد کسب وکارهای شخصی شد بلکه باعث تغییرات بزرگ در کل صنایع گردیده است.
  • استفاده از منبع باز  و برنامه نویسی به کمک آن و حضور فعال در بین برنامه نویسان open source به یک ضرورت برای عقب نماندن از تکنولوژی و حضور در یک جامعه بزرگتر است. در مورد تمام فعالیت هایی که در شرکتتان انجام می‌دهید فکر کنید، کسب و کارهایی که از منبع باز استفاده نمی‌کنند و در مقابل آن مقاومت نشان می‌دهند بایستی تغییرات را بپذیرند و یا اینکه به زودی محو خواهند شد.

توسعه نرم افزار توسعه کسب و کار است

  • ایده اینکه تمام کسب و کار یک کسب و کار نرم افزاری هستند امروزه دیگر نباید کسی را شگفت زده کند. اما چیزی که باعث شگفت زدگی می‌شود تغییراتی هستند که در توسعه نرم افزار، امور عملیات شرکت ها و تیم های داده هستد و خوشبختانه شما و تیمتان در مرکز این تغییرات هستید.
  • به عنوان افراد حرفه ای در تکنولوژی شما در حال این تغییر هستید که چگونه کسب‌وکار از نرم افزارها برای تصمیم گیری بهتر، ارتباط با مشتریان، افزایش پایداری کسب و کار، امنیت و مقیاس پذیری آن استفاده می‌کنند. بسیاری از آنها بر روی دوش شما ( توسعه دهندگان نرم‌افزار) است که نیازهای خارج از تیمتان در مورد کسب‌وکارها را بیابید و بر روی آنها کار کنید. بایستی راهی بیابید که با کدنویسی چطور می توان رشد یک کسب و کار را افزایش داد.

بازبینی ساختار و توسعه دوباره یک کسب و کار را متمایز می‌کند.

  • معماری یک نرم‌افزار و سیستم‌های یک شرکت مانند بدن یک انسان هستند. اگر شما بتوانید از آنها به درستی استفاده مراقب کنید می توانید یک عمر طولانی و سالم داشته باشید و این دقیقا برای شرکت ها نیز صدق می‌کند و این می‌تواند به سادگی با چک کردن اینکه چه چیزی در حال اتفاق افتادن است ( مدل کسب‌وکار) برنامه ریزی برای بهبود و بالاتر بردن امنیتش باعث کاهش هزینه های تعمیر شود و عمر سیستم را بالاتر ببرد.
  • خبر خوب این است که در زمینه های رساندن،‌ اجرا، و ذخیره سازی پیشرفت های خوبی انجام شده است و شما فقط نیاز دارید تا تمام تمرکز خود را بر روی رشد کسب و کار خودتان قرار دهید و نیازی نیست به مسائلی مانند XaaS ، معماری بدون سرور، سیستم های توزیع،‌ میکروسرویس‌ها و غیره توجه داشته باشید. شما می توانید مدل قدیمی را به سادگی کنار گذاشته و به سمت تکنولوژی های جدید مانند OpenStack و قدرت پردازشی آن بروید که می تواند یک محیط قابل اطمینان و مقیاس پذیر را در اختیار شما قرار بدهد و شما به راحتی نرم افزارهای خود را بر روی سرویس های Cloud  نظیر Docker و Kubernetes قرار بدهید.

اجازه بدهید تا کامپیوترتان فکر کند (‌به صورت متفاوت)

  • یادگیری ماشین دوباره مورد توجه همه قرار گرفته است و خوشبختانه اینبار همه از نرم افزارهای منبع باز  استفاده می‌کنند. OpenAI (Elon Musk) ، Watson(IBM) ، TensorFlow(Google) و CNTK(Microsoft) بر روی محصولات جدیدی مانند Alexa شروع به سرمایه‌گذاری کرده اند و می خواهند ساختاربندی را به صورت اتوماتیک انجام دهند. کافی است این را در کنار Big Data قرار بدهید و متوجه شوید محصولات این شرکت‌ها چقدر می‌توانند در مقایسه با چند ماه گذشته بهتر عمل کنند. یادگیری ماشین تاثیر بسیار بالایی در تصمیم‌گیری شرکت‌ها، نحوه تعامل آنها، نحوه انتقال اطلاعات و .... خواهد داشت و دیگری نیازی به نگران بودن در مورد وظایف low-level وجود ندارد.

توجه به مشتری همواره شما را به سوی موفقیت هدایت می‌کند

  • زمانی که شما می‌خواهید در مورد یک محصول که قرار است آن را به دست مشتری برسانید شروع به برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت پرتال‌های متفاوت می‌کنید، بایستی موارد زیادی را از قبیل بودجه، تقویم زمانی، اهداف شرکت را در نظر بگیرید. اما هیچ یک از اینها نباید اهمیت بالاتری از مشتریان واقعی شما داشته باشند. مشتری شما می تواند یک کاربر یا یک شرکت باشد. اما اگر شما شروع به ساخت محصولی بکنید که قبل از آن از مشتریانتان اعتبارسنجی نکرده‌اید، تمام کاری که انجام داده‌اید فقط یک حدس مورد نیاز مشتریانتان است. شما بایستی مشتری را در مرکز انجام یک پروژه قرار دهید. تجربه آنها در واقع نشان دهنده میزان موفقیت شماست. از آنجایی که تکنولوژی به صورت سریعی در میان شرکت‌ها در حرکت می‌باشد، شرکت‌های سنتی تکنولوژی بایستی خود را آماده این تغییرات بکنند تا بتوانند در مسیر خود در تغییرات دیجیتال باقی بمانند.  

  • پسندیدن 1


0 دیدگاه


نظرهای پیشنهاد شده

هیچ دیدگاهی برای نمایش وجود دارد.

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×