رفتن به مطلب
جامعهٔ برنامه‌نویسان مُدرن ایران

طراحی و توسعه

  • نوشته‌
    13
  • دیدگاه
    1
  • مشاهده
    2,985

مشارکت‌کنندگان این وبلاگ

۸ مهارتی که هر تیم تجربه‌ کاربری شرکتی نیاز دارد

الهه انصاری

59 بازدید


محبوبیت روزافزون تجربه‌ کاربری به عنوان یک حرفه لزوماً به معنای این نیست که همه چیز برای تیم‌های تجربه‌‌ کاربری در گروه‌های توسعه‌ٔ شرکتی امیدوارکننده است. هنوز هم تمایلی به فرض وجود دارد که «طراحی» تنها بخشی از نقش تجربه کاربری است که دارای اهمیت است. این فرض اغلب منجر به تشکیل تیم‌هایی می‌شود که نمی‌توانند وظایف خود را به طور مؤثر در قبال سازمان انجام دهند. برای ارائهٔ مزایای سازمانی (و در نتیجه بازگشت سرمایه، Return of Investment) تیم به مجموعه‌ای از مهارت‌های فراتر از طراحی ساده با تسلط بالا نیاز دارد. به طور خاص، ۸ مهارت کلیدی وجود دارد که تیم‌های تجربه‌ کاربری را در دنیای شرکتی و تجاری قادر به شکوفایی می کند:

تحقیقات کاربر و نمایه‌ی کاربر

تحقیقات کاربر به وضوح مورد مهمی است، بدون آن نمی‌توانید بفهمید که کاربران شما چه می‌خواهند. محیط کسب‌ و کار باید با درک قوی از روان‌شناسی کسب و کار و یا روان‌شناسی صنعتی پشتیبانی شود. شما می‌خواهید که بتوانید به طور قطع به ذهن کاربر خود راه یابید و انگیزه‌های آن‌ها را در عمیق‌ترین سطوح درک کنید. هرچه بیشتر بتوانید این کار را انجام دهید، پیشبرد پروژه‌هایی که نیازهای کاربر را برآورده می‌کنند برایتان راحت‌تر خواهد بود. توسعه‌ی این قابلیت، توانایی ارائه‌ٔ مشخصات دقیق کاربر به کسب وکار را فراهم می‌کند. هرچه یک شرکت بزرگ‌تر باشد، طرفداری متعصبانه تکیه‌گاه محکمی برای رساندن پیام شما به هدف نخواهد بود. پروفایل‌های کاربر را می‌توان در تمام مکان‌های مربوطه نمایش داد و اطمینان حاصل کرد که کل تیم با هم به خوبی کار می‌کنند.

 طراحی تعاملی

طراحی تعاملی همان «طراحی» است، اما نه به گونه‌ای که بسیاری از متخصصان غیر حرفه‌ای تجربه کاربری تصور می‌کنند. نحوه‌ی تعامل کاربرانتان با محصول شما اغلب یک نقطه‌ٔ فروش مهم برای محصولات شما است. طراح تعاملی همچنین باید بتواند در ایجاد موارد کاربرد به تیم کمک کند و بتواند با بقیه‌ٔ اعضای تیم همکاری کند تا این موارد کاربرد را به ابزارهای ارزشمندی تبدیل کند که نکات مهمی از ساختار معماری اطلاعات و عناصر رابط کاربری را در اختیار ما قرار میدهد.

aa.png.80ac6622c7c8672a7efe159d361831e3.png

خلاصه

تجربه کاربری برای توسعه‌ٔ محصول ضرورت است، البته تنها زمانی که به طور کامل انجام شود. اگر می‌خواهید از یک سرمایه‌گذاری در یک تیم تجربه کابری بهترین بازده را کسب کنید، شما بیش از طراحی تجربه کاربری به عنوان تمرکز خود نیاز دارید. ۸ رشته‌ی فوق با طراحی تجربه کاربری ترکیب می‌شوند تا تجربیات بهتری را برای کاربر رقم بزنند.

 

در آینده هر یک از این ۸ مورد را در پست‌های جداگانه‌ای بررسی خواهیم کرد.

  • پسندیدن 1


0 دیدگاه


نظرهای پیشنهاد شده

هیچ دیدگاهی برای نمایش وجود دارد.

مهمان
افزودن دیدگاه

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • جدید...