رفتن به مطلب
مرجع رسمی سی‌پلاس‌پلاس ایران

رویداد‌ها

  • نوشته‌
    4
  • دیدگاه
    0
  • مشاهده
    6,206

مشارکت‌کنندگان این وبلاگ

درباره این وبلاگ

نوشته‌های این وبلاگ

کامبیز اسدزاده

طبق جدیدترین اخبار بازی، انجمن سرگرمی‌های ژاپن در جدیدترین نشست خبری خود گفته است که در نمایشگاه توکیو گیم شو سال جاری نیز برنامه‌هایی برای توسعه‌دهندگان مستقل در نظر گرفته شده است. در نمایشگاه سال جاری نیز بار دیگر شاهد رویداد Sense of Wonder Night هستیم؛ رویدادی که در جریان آن سازنده‌های بازی‌های مستقل در محل مخصوص به خود، بازی‌هایشان را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

همچنین در ادامه مشخص شده است که کمپانی سونی، بار دیگر اسپانسر آن دسته از توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقلی خواهد شد که در محل محصوص بازی‌های مستقل، بازی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند. در ادامه مشخص شده است که سونی تنها در هزینه‌های Sense of Wonder Night مشارکت نخواهد داشت و هزینه غرفه آن دسته از توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقلی را که بازی و ارائه‌شان توسط دفتر مدیریت TGS تایید شده است پرداخت می‌کند.

 

این نوع اسپانسر بودن سونی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و همچنان ادامه داده شده است و می‌توان از آن به‌عنوان یک قوت قلب برای سازنده‌های مستقل یاد کرد. نمایشگاه Tokyo Game Show 2018 در تاریخ ۲۹ شهریورماه (۲۰ سپتامبر) آغاز خواهد شد و تا تاریخ یک مهر (۲۳ سپتامبر) ادامه خواهد داشت.

کامبیز اسدزاده

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک

ششم الی نهم مرداد 1397 
محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

 

نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان عرضه می گردد و فرصتی بی بدیل برای تبادل نظر و مذاکره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. دستاوردهای این تعاملات نقطه آغاز بسیاری از همکاری های تجاری و تکنولوژیکی فیمابین دست اندرکاران حوزه الکترونیک و کامپیوتر است که نقش معنی داری در تحرک بخشیدن به این حوزه ی صنعت و تولیدکنندگان و بازرگانان شاغل در آن ایفاء می نماید. گشایش های اخیر در حوزه ی بین الملل و اراده ملموس دولت تدبیر و امید، که خود نیز با پیگیری استقرار دولت الکترونیک در زمره ی بزرگترین مشتریان بالقوه این حوزه می باشد، در افزایش حضور صنایع کشور در عرصه های بین المللی، زمینه ی شکوفایی این حوزه از صنعت و فن آوری را بیش از پیش فراهم نموده و انتظار می رود در دوره آتی نمایشگاه الکامپ که در فاصله ۶ تا ۹ مرداد ماه ۹۷ برگزار خواهد گردید، فرصتی تکرار نشدنی را در اختیار فعالان این حوزه در داخل و خارج کشور قرار دهد تا با یافتن مخاطبان بالقوه خود، سطح تعامل بین المللی خویش را بطور چشمگیری ارتقاء بخشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، الکام ترندز با استقرار در سالن 27 نمایشگاه بین‌المللی الکامپ بر 6 محور اصلی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بلاک چین و رمز ارزها، رایانش ابری، پردازش موازی و ابر پردازشگرها، اینترنت اشیا و کلان داده‌ها (Big Data) تمرکز دارد. آن دسته از علاقه‌مندانی که تاکنون در بخش‌ها و سالن‌های دیگر نمایشگاه ثبت‌نام کردند و حوزه فعالیت‌هایشان با 6 محور اصلی الکام ترندز مرتبط است نیز می‌توانند به این سالن منتقل شوند و در کنار دیگر فعالانی که به آینده فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور می‌پردازند بپیوندند. همین‌طور شرکت‌های فعال در زمینه گرایش‌های نو و فناوری‌های نوین که تاکنون در الکامپ ثبت‌نام نکردند نیز قادر هستند تا پنج‌شنبه چهاردهم تیرماه ضمن هماهنگی با دفتر ستاد اجرایی نمایشگاه الکامپ امسال با شماره‌های 88734035 تماس حاصل کنند و از طریق ایران الکامپ تقاضای ثبت‌نام کنند.

کامبیز اسدزاده

ششمین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه سال جاری در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

68be53ba-b660-4673-99ea-58afd932b353-cb.Jpeg

این رویداد باهدف « شناسایی تیم‌های برنامه‌نویسی برجسته کشور، شناسایی ایده‌های بکر و خلاقانه و ورود این تیم‌ها به بازار کار» برگزار می‌شود . مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا  ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ است.

این رویداد از معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور است و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۵ دوره این مسابقات در سطح کشور برگزارشده و تیم‌های برنامه‌نویسی متعددی را وارد بازار کار کرده است. در این مسابقات، تیم‌های برنامه‌نویسی ۴۸ ساعت فرصت دارند تا نسخه اولیه یک برنامه تلفن همراه در حوزه‌های مشخص‌شده توسط کمیته ارتباط با صنعت مسابقه را به تیم داوری تحویل دهند. در کل این مدت، تیم‌ها در محل برگزاری رویداد قرنطینه هستند و تیم‌های داوری و مشاور به‌صورت کامل بر نحوه عملکرد تیم‌ها نظارت می‌کنند. در انتها، تیم‌های برتر با نظر داورها به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و فرصت دارند تا مجددا برنامه خود را برای داوران ارایه دهند.

ثبت‌نام در این رویداد رایگان و ظرفیت آن محدود است، اما اولویت با تیم‌هایی است که زودتر ثبت‌نام کرده باشند. ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت اختصاصی مسابقات انجام خواهد پذیرفت.

تیم داوری از اساتید برتر دانشگاه صنعتی شریف و با مدیریت جناب آقای دکتر ربیعی (مدیر آزمایشگاه و مدیر گروه فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف) هستند. سه تیم اول جوایز نقدی دریافت خواهند کرد.

گروه‌ها در قالب تیم‌های ۲ الی ۴ نفره خواهند بود. همچنین مدت‌زمان ماراتون ۴۸ ساعت است و گروه‌ها با حضور در محل مسابقه، امکان خروج از محل تا پایان مدت‌زمان ماراتون را نخواهند داشت. البته تامین محل استراحت، وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها و اینترنت پرسرعت بر عهده برگزارکننده ماراتون است.

جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ششمین ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور مراجعه کنید.

 
کامبیز اسدزاده

دو هفته پیش، نشست ۲۰۱۸ سی‌پلاس‌پلاس آغاز شد. شرکت کننده‌ها مدال‌های خودشان را دریافت کردند چرا که همه‌ چیز با هماهنگی بسیار خوبی به پایان رسید. این رویداد به عنوان یکی از چندین رویداد مهمC++ بشمار می‌رود که هرساله توسط حامیان و علاقه‌مندانش برگزار می‌شود.

 

سخنان کلیدی

امسال در این رویداد سه یادداشت کلیدی وجود داشت، که با حضور Andrei Alexandrescu ،Lisa Lippincott و Nicolai Josuttis ارائه شد.

IMG_0399_600.JPG

اولین سخنران Andrei Alexandrescu بود، او این کنفرانس را با افکار و اندیشه‌های خودش برای شروع آغاز کرد عنوان موضوع آن به بَد بودنِ کپی constexpr از static if اشاره می‌کرد. او یک سخنران سرگرم کننده است، بنابراین سخنرانی او بسیار طبیعی در مورد یادداشت‌های خودش منعکس می‌شد. همچنین او به عنوان یک توسعه‌دهندهٔ ++C به نقاط بسیاری اشاره کرد که کمیتهٔ استاندارد سازی زبان حرف‌های او را تایید می‌کرد.

IMG_0620_600.JPG

سخنران دوم Lisa Lippincott روز دوم را با یک سخنرانی آغاز کرد که دیدگاه‌های مختلفی در مورد محاسبات و منطق که در آن به کار می‌رود ارائه داد. زمانی که مُجری لیزا را دعوت کرد، می‌دانست که این موضوع به عنوان یک نکته مهم برای فکر کردن است، چیزی که همه نمی‌توانند به طور مستقیم آن را درک کنند و به آن دسترسی پیدا کنند. اما این تلنگری برای نحوهٔ درک کُد از دیدگاه ریاضی و دیدگاه جدیدی بود.

IMG_1000_600.JPG

سخنران سوم و آخر Nicolai Josuttis بود که در مورد، او اولین سخنران در نشست Hartmut Kaiser در سال ۲۰۱۴ بود. در آن سخنرانی بسیار خوب درخشیده، بنابراین در قسمت سوم نقص‌هایی را با جزئیات در مورد نقاط خشن ++C نشان داد. این سخنرانی بسیار صادقانه بود! چرا که بسیاری از جزئیات خشن بودن سی‌پلاس‌پلاس را عنوان کرد که همگی با آن موافق بودند.

 

مذاکرات، مسابقه و گفتگوها‌ی چند دقیقه‌ای

جلسات و رویداد‌های مرتبط با ++C همیشه گفتگو‌های بسیار خوبی دارد، و با یک مسیر مشخص که هدفش آوردن سخنرانان جدید با دیدگاه‌های جدید است برگزار می‌شود. بازخورد سخنران‌ها در این رویداد خوب بود چرا که به برخی از نکات در مورد چگونگی بهبود‌ها اشاره کردند.

IMG_0728._600.JPG

IMG_0871_600.JPG

تصویر بالا مربوط به Hana Dusíková است که می‌توان به آن بهترین نمره را داد. بهترین سخنرانی هم مربوط به  Andrei Alexandrescu بود که دنبال شد. در اولین عصر این رویداد، امتحان (Quiz) برجسته‌ترین مورد رویداد در آن روز بود. سازماندهی آن توسط Diego  و اسپانسری آن توسط Conan است که برای چند سال اخیر حمایت شده است. به نظر می‌رسید که سوالات امتحانی این سال سخت‌تر از سوالات رویداد قبلی در سال گذشته بوده است. اما بار دیگر این سرگرمی ترکیب بسیار خوبی با ترس از سی‌++ را داشت.

هر یک از سوالات امتحانی یک خروجی از کُد را تولید می‌کردند، که هر گروه باید برای کسب امتیاز آن را می‌نوشتند. ده نوع کُد امتحانی وجود داشت که تهیه کنندهٔ گزارش برای به تصویر کشیدن آن‌ها زیاد خوب عمل نکرده است. بنابراین تصویر زیر مربوط به سوالات چالشی در مورد سی‌پلاس‌پلاس است:

IMG_0542_600.jpg

گفتگو‌های کوتاه در طی جلسات سی‌پلاس‌پلاس صورت می‌گیرد. اما در سال‌های گذشته روش به گونه‌ای تغییر یافته است که سوالات پرسیده شده باید با گفتگو‌ها و سوالات دیگر رقایبت می‌کردند. با این حال این یک قالب و روش جالبی بود که نتیجهٔ موفقیت آمیزی را داشت. همهٔ شرکت کننده‌ها می‌توانستند این سوالات رو ببینند و در مورد آن‌ها تفکر کرده و پاسخ دهند.

  • نقل قول

    نتیجه : این رویداد بیشتر به عنوان یک دوره‌همی و گفتگو در مورد رفتار‌های خشن زبان سی‌پلاس‌پلاس و پاسخ‌های سرگرم کننده در مورد آن‌ها را فراهم کرده است و به ویژگی‌های جدید زبان در آن پرداخته نشده است.

نکته: شما می‌توانید تصاویر ویدیویی مربوط به این رویداد را از کانال رسمی آن در یوتیوب دریافت کنید.

 

×
×
  • جدید...